| נשלח ב-30/1/2005 17:17 |
|
| |
"קבלתי במתנה את חייה של הבת שלי"...
אלו היו המילים שאמרה אמה של תינוקת שנחנקה מגוף זר, בליל שבת האחרון.
- - -
והנה הסיפור...
- - -
ליל שבת.
כולם מסבים סביב השולחן, סועדים את סעודת השבת.
השלווה שולטת ברחובותיה של בני-ברק. מחלונות הבתים עולים קולות השירה של זמירות השבת.
לפתע, נשמעות צעקות מאחד הדירות ברח' יצחק ניסים בעיר: "היא נחנקת, אמא'לה, מה קרה לה?"...
התינוקת בת השנה החלה לפתע להשתנק והתקשתה לנשום, כתוצאה מגוף זר שבלעה.
בני המשפחה מיהרו לחייג למוקד מד"א ולהזעיק עזרה.
במוקד מד"א קיבלו את הקריאה, ומיד הזניקו למקום את מתנדבי מד"א-'הצלה' גוש-דן ובמקביל יצאה ניידת טיפול נמרץ מתחנת מד"א בר"ג.
תוך פחות מחצי דקה מרגע קבלת הקריאה, כבר היו בכתובת שני מתנדבים: חיים זלצר ואלעזר קליין, הגרים בסמוך.
"שבת שלום, מה קרה?", הם שואלים ומקבלים לידיהם את התינוקת כחולה לגמרי, ללא נשימה.
"לא יודעת, פתאום היא התחילה להשתנק והפסיקה לנשום", ענתה האמא.
הם אבחנו מיד כי מדובר בחנק כתוצאה מגוף זר, ובפעולה מהירה ומקצועית, גרמו לו להיפלט החוצה.
שניות נוספות עוברות, ו...התינוקת חוזרת לנשום בכוחות עצמה.
"ברוך ה'", מפטירים ביחד שני המתנדבים, ומראים לאמא את חתיכת הפלסטיק שהתינוקת שאפה לתוך קנה הנשימה.
עד שתורן השבת הגיע (שגר סה"כ במרחק 3 דקות נסיעה), כבר לא נותר לו אלא לשמוע את בכי התינוקת...
- - -
כשקולה נשנק מדמעות, אמרה האמא למתנדבים: "תודה רבה לכם, קבלתי במתנה את חייה של הבת שלי, תזכו למצוות", ומחבקת בחום את בתה הפעוטה...
- - -
לצוות נט"ן ר"ג שהגיע למקום עם הפאראמדיקים הנפלאים עידו גרובר ויעקב צורף, לא נותר אלא להחמיא גם-כן למתנדבים המסורים, על פעולתם המהירה והמקצועית.
- - -
"מהירים בתגובה ומקצועיים בטיפול" – כבר אמרנו?!...
ברוך ה'!
 |
|
|
|
|
| נשלח ב-2/2/2005 15:40 |
|
| |
חברים יקרים!
צר לי וכאוב אני שעלי לכתוב את המשפט הבא:
- תגובה נוספת באשכול זה תגרום להסרתו. ראו הוזהרתם!
בתודה מראש על האיפוק.
מעריכים אתכם,
מנהלי הפורום.
|
|
|
|
| נשלח ב-2/2/2005 07:19 |
|
| |
קוגל קוגל
אבל דיסלקט כמוך כניראה כונן לא יכול להיות
תתקן את השגיאות כתיב שלך קודם ואח"כ תגיב את ההשמצות שלך
"ואם הוא היה אז האיפו אותו ולא שהו עזב..."
|
|
|
|
| נשלח ב-1/2/2005 22:12 |
|
| |
עגלון לא אתה פתחת את הפה!
כתבתי את מה שכתבתי רק בגלל שאני מכבד את הרוח החברותית שנושבת כאן בפורום ומאוד הפריע לי אותו משמיץ.
אם הוא היה כונן אני קוגל! ואם הוא היה אז האיפו אותו ולא שהו עזב...
סתם ידע למי שלא מכיר:
כונן "הצלה" זה אחד שמתעורר בשעות הקטנות של הלילה וקם מהפוך החם ורץ לרכב בכדי להציל חיים, [תחשבו כמה זמן לוקח להעיר אתכם בבוקר, ואצלו זה רטט אחד!]
כונן "הצלה" זה אחד שמוציא בממוצא עשרות ומאות שקלים על דלק בדרכו להצלת חיים.[בלי שום החזר משום גורם].
כונן "הצלה" זה אדם עם לב ונשמה שמחפש מה אפשר לעזור [דוגמה קטנה ראיתי היום באתר של הצלה ברוטר תמונה מהאר"ן בנשר ששם רואים מתנדב עוזר לאישה מבוגרת לקחת את השקיות הביתה]
אני חייב לזוז
|
|
|
|
| נשלח ב-1/2/2005 19:00 |
|
| |
לו הייתי יודע שזה יגרור כ"כ הרבה תגובות וכזו התלהמות, לא הייתי פותח בכלל את הפהץ
|
|
|
|
| נשלח ב-1/2/2005 18:06 |
|
| |
מאזדה 6 נכבדי!
1. תודה על דבריך, אולם ההתלהמות מיותרת.
2. גם מתוך תגובותיו של witty ניתן לראות את הערכתו למתנדבי מד"א-'הצלה' גוש-דן, אלא שמזוית ראייתו הוא מצא לנכון להעיר את הערתו, שעליה כבר הגבנו.
3. על נקודה זו אין חולק, שלכונן אין לבטל אמבולנס, וכבר כתבנו על-כך.
4. זה נכון שיש עדיין מה לענות ולהרחיב בפרטים מסויימים, אולם אל לנו לחרוג מרוח הפורום שמטרתו לשבח ולא לנגח.
5. שיתוף הפעולה הוא מעולה, המקצועיות של החברים היא נפלאה, ואזור דן הוא דוגמא להרמוניה ושילוב.
6. אבקש לסיים ברוח טובה זו, ולא להגרר יותר להתלהמויות מיותרות הפוגעות ברוח הטובה והנעימה המנשבת בין כתלי פורום זה, דבר שייאלצנו לסגור את האשכול.
תודה לכולם, ו... בחזרה לשגרה מבורכת ושקטה!
|
|
|
|
| נשלח ב-1/2/2005 16:31 |
|
| |
witty אולי במקום שתמהר לעבודה ובזמנך הפנוי תשב על האינטרנט כדאי שתתחיל לפתח את השכל הקטן שעדיין אולי קיים בך!
מה זה החוסר פירגון הזה?
אין לך בושה ללכת ןלנסות להשמיץ אירגון שלם שפועל במסירות נפש להציל חיים וכל זה בהתנדבות?
תתביש לך!!!
בקשר למקרה הנ"ל, אני הייתי רוצה לראות שזה היה בבית שלך, והילד הוא היה הילד שלך, ואחרי שהוציאו לו את הגוף זר נוסע איתו בשבת לביה"ח.
[אני לא יודע אם מותר בכלל לסוע חביה"ח במקרה כזה]
[אולי זה פיקוח נפש שלמד"א לא יהיה כסף...]
תבין יש מקרים שלא צריך אמבולנס! ויש מקרים שכדאי כן להתפנות [פגיעת ראש וכד']
מהתגובות שלך נאה שאתה היית/חבר בהצלה ואתה פשוט רוצה לנגח את האירגון הנפלא שקןראים לו "הצלה בני ברק"
ואין לי אלא להגיד לך :שיתפס לך!
אני מבקש/דורש מהנהלת הפורום לא למחוק תגובה זו ולא לערוך אותה
אם לכם אין ***** לריב אם מטומטמים כאלה זה לא סיבה שהם לא יקבלו על הראש!
הצלה בני ברק זה אירגון ענק שמציל חיי אדם ואף אחד לא ידבר נגדו!
|
|
|
|
| נשלח ב-1/2/2005 06:07 |
|
| |
טוב זה ארוך ואני ממהר לעבודה
קיצר עזוב שיהיה הוכחות לגבי ביטול האמבולנסים עקב המלצת ההצולאים נדבר .
וזה קורה ! אין לי כרגע איך להוכיח לך ורשמתי זאת כבר לעיל!
יפה מאד מצד הכוננים שיוצאים ומבטלים משכרם ומשנתם וכ'ו וכ'ו כולי הערכה אליהם , אני מבין אותם גם אני הייתי פעם כונן לפני שנכנסתי לעבוד , הכל מתוך בחירה אישית .
יום נעים
|
|
|
|
| נשלח ב-1/2/2005 00:36 |
|
| |
1. יפה לראות שחכם אתה ומשיב על ראשון ראשון ועל אחרון אחרון.
2. שוב, תגובתי היא ע"פ מידע של כוננים אצלם ביררתי.
3. אם אותו אחד שביטל את הנט"ן הוא אכן לא כונן, נפלה כל טענתך, שבעטייה כתבת את תגובתך הראשונה.
4. וגם אם הביטול קורה לאחר הגעת הכוננים, מנין לך שזה נובע מדבריהם? כמה פעמים מגיעים אמבולנסים לכתובות בהם לא ביקר בכלל כונן, והחולה/הנפגע או בני המשפחה שואלים: "אז מה אתם אומרים, צריכים לנסוע לביה"ח?" התשובה כאיש מד"א – ככונן או כנהג אמבולנס – תמיד תהיה: "ההמלצה שלנו היא תמיד להתפנות"... האם גם אז תגיד שבגלל הנהג ביטלו?
נכון שבמקרה כזה מרוויח מד"א את ההתחייבות, אך אני מתכוון לעצם העניין ולגופה של התשובה, שתהיה זהה בשני סוגי המקרים.
5. תמיד ההמלצה תהיה להתפנות. ואם נהג האמבולנס כבר לידי, אז הוא הלא מקבל את האחריות באירוע, והוא הוא זה שאמור לענות את התשובות.
6. לגבי האמור בסעיף 9, מדוע לא התייחסת לקטע הראשון שלו, אלא דווקא לנכתב בסוגריים? (ולגבי הביטולים כבר התייחסתי קודם. אך אין ספק – אדיר הוא 'אדיר', כך נאמר לי).
7. ואם יום אחד מישהו ייתפס, אכן יש להעמידו על מקומו, על-כך שלא הפנים את נהלי הכוננים!
8. אושי (המנהל, אם הבנתי נכון) הוא אכן אדם מקסים שעובד קשה ועושה עבודה נפלאה, שחוברת לעבודה המקצועית של הכוננים בשטח ובתחנות מד"א, דבר שמביא את היחסים הטובים (שיש גם בינינו, הלא כן?...).
בכל אופן יחד נמשיך ונתייעל...
 |
|
|
|
|
| נשלח ב-31/1/2005 23:36 |
|
| |
1. תודה אני תמיד מתעדכן
2. אכן כן
3. כנ"ל , אבל אני לא כותב עד שאני מתעדכן או מברר דיוקים
4. מיותר לציין
5. אכן הוא לא כונן,וגם הכוננים לא קיבלו שבחים כנזכר בכתבה לעיל
6. שוב לא היה מגע בין הצוות לתינוקת ולכוננים
7. לא פעם ולא פעמים לאחר! הגעת !הכוננים !אנשי הצלה !מגיעה שיחת טלפון למוקד בטלו את האמבולנס
8. מתי שיש לידכם נהג ? או תמיד ? לאלוהים הפיתרונים
9. שאדיר מבטל הוא עושה זאת כי התקשרו לבטל הוא לא בדיוק מעודכן מה קורה בשטח , מה שכדאי שאני אומר לו להקשיב לקשר של הצלה שמודיעים מקום ואז לראות מתי הביטול מתבצע , לפני שהודיעו מקום או אחרי ....
חבל שיום אחד מישהו יתפס ואזי יהיה בלגן
עד שאושי עמל קשה לגרום ליחסים מאד טובים בין מדא לכוננים אל תהרסו לו הוא בן אדם מקסים
ככל שיתבטלו קריאות / ויהיו פחות קריאות בב"ב זה יפגע בתקנים שרוצים להוסיף לנפחא
לילה טוב
|
|
|
|
| נשלח ב-31/1/2005 16:10 |
|
| |
witty היקר!
1. ראשית, שמחים אנו לשוב ולראות את טביעת עיניך ואצבעותיך כאן בפורום.
2. הדברים נכתבים כאן במטרה לשבח ולהודות לכוננים המסורים המבצעים מלאכתם נאמנה וכמו שאתה בעצמך כתבת.
3. ייתכנו אי אלו דיוקים בדיווח בשלבים השונים שזה עובר מהשטח ועד לפורום.
4. למותר לציין בפניך את שיתוף הפעולה והכימייה בין צוותות מד"א לבין מתנדבי מד"א-'הצלה' גוש-דן (ובעצם זה הרי צוות אחד...), המחמיאים על הפעולות המהירות והמקצועיות של הכוננים.
5. אתה בעצמך כתבת - הרי איש בשם שי פנחס (לא הפראמדיק!) חיכה למטה וביטל את הנט"ן במקום – עד כמה שביררתי אין בגוש-דן כונן עם השם הזה, א"כ מה לך מלין על הכוננים?
6. בסיפור לא נכתב שצוות הנט"ן ראה את התינוקת.
7. לגבי ביטולי אמבולנסים, אמר לי אחד הכוננים, שרק בשבוע האחרון, הוא הגיע לשני מקרים ומיד עם בואו הודיעו לו בני המשפחה כי הם ביטלו את האמבולנס. א"כ מי מבטל?
8. ולגבי ביטול אמבולנס שפעמים עלול לעלות בחיים של מישהו, עד כמה שידוע לי בגוש-דן מקפידים הכוננים לומר: "אנחנו תמיד ממליצים להתפנות"...
9. ואם אתה מדבר על שיקולים כספיים ונזק למערכת של מד"א, מן הראוי היה שתשים לב לעובדה, כי פעמים רבות מתבטלות הקריאות, וכאן לא עומדים מול העיניים שיקולים כספיים ונזק לכוננים שאצלם הערך של קדושת החיים הוא העליון, ופעמים רבות יוצאים הם מעבודתם ומפסידים משכרם (לטוב יוזכר אחד המוקדנים, אדיר שמו, שאצלו בד"כ אין מצב שקריאה תתבטל והוא לא יעדכן את ביפר הכוננים על-כך. אולי תדאג שזה ייכנס לנוהל קבוע?).
בהצלחה רבה בכל מעשי ידיך לכלל ולפרט.
 |
|
|
|
|
| נשלח ב-31/1/2005 13:21 |
|
| |
כל הכבוד לכוננים שהצילו אותה
אין לי טענות נגדם בתחום הזה!
הטענות שלי זה שמתי שהם מגיעים פתאום בניסי ניסים האמבולנסים מתבטלים, כבר הגיעו שיחות למוקד "האיש הצלה שכאן אמר שלא צריך אמבולנס" וכ'ו וכ'ו
והשגיאה הזו של ביטול אמבולנס בגלל שיקולים כל שהם עלולה לעלות ביוקר גם בחיים של מישהו, שלא לדבר על שיקולים כספיים ונזק למערכת של מד"א
|
|
|
|
|
| נשלח ב-31/1/2005 13:05 |
|
| |
אני לא יודע מי בטל את הנט"ן , אבל אלו שני דברים שונים .
א. הכוננים הצילו את התינוקת נכון או לא?
ב. הכוננים הגיעו במהירות נכון או לא?
אז twitty אולי ואני חוזר וכותב אולי כי אני לא יודע מה היה שם, אבל אולי מישהו שגה כשבטל את הנט"ן אבל זה בלי שום קשר למקצועיות ומהירות הטיפול.
ועל זה מגיע יישר כח גדול.
|
|
|
|
| נשלח ב-30/1/2005 18:31 |
|
| |
מי החמיא ועל מה החמיא
למה אתם מבלבלים במוח
הרי איש בשם שי פנחס (לא הפראמדיק!) חיכה למטה וביטל את הנט"ן במקום
הצוות בכלל לא ראה את התינוקת
את נוהלי כוננים אתם זוכרים ? ? ?
תוקן על ידי - witty - 30/01/2005 18:35:27
|
|
|
|
| נשלח ב-30/1/2005 17:46 |
|
| |
אלעזר וחיים.
המשיכו לעשות חיים. ישלם השם שכרכם ופעלכם הטוב.
מהחברים לצוות.
|
|
|
|
|