בית פורומים הצלה בני ברק וגוש דן

נפילה מגובה ברח' חברון בב"ב

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-13/2/2005 18:19 לינק ישיר 
נפילה מגובה ברח' חברון בב"ב


היום לפנה"צ התקבלה קריאה על נפילה מגובה ברח' חברון פינת ירושלים בב"ב.

מתנדבי מד"א-'הצלה' גוש-דן משה גרוכובסקי, ישראל גרוניך, דוד סנדרס, יעקב יוזשעף, הגיעו במהירות למקום ואיתרו אשה כבת 35 שנפלה מהקומה הרביעית, כשהיא שרועה מאחורי הבנין.

הם החלו בפעולות הצלת חיים ראשוניות, כשאליהם מצטרפים גם המתנדבים אפרים דודיאן ואשר שלומוביץ.

הפגיעה הקשה הביאה לדיכוי מצב הנשימה, והם החלו להנשימה, תוך סילוק הפרשות ושמירת נתיב אויר. במקביל, קיבעו אותה המתנדבים האחרים ללוח גב, והעבירו אותה תוך כדי הנשמות לנט"ן שהגיע למקום.

צוות הנט"ן בראשותו של הפאראמדיק שי פנחס, עמל לייצב את מצבה. אחר טיפול קצר היא פונתה מונשמת במצב מולטי-טראומה, לחדר הטראומה בביה"ח "שיבא" בתל-השומר.




דווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-16/2/2005 16:21 לינק ישיר 


וכך זה התפרסם בתקשורת - - -

התינוקת מתה בעריסה, האם התאבדה בקפיצה

היא איבדה את בתה התינוקת, בת החודש. אתמול, בתום השבעה, קפצה האם (35) אל מותה. השאירה מכתב: "אם הייתי צמודה אליה ולא נרדמת, בתי היתה נשארת בחיים".
(ראובן וייס ורבקה פרייליך - ynet)


היא איבדה לפני שבוע את בתה התינוקת ולא יכלה לעמוד בכאב הנורא: אתמול התאבדה האם בקפיצה.

האישה, תושבת מרכז הארץ (35), התחתנה לפני כשנה. לפני כחודש נולדה לבני-הזוג בתם הבכורה. אבל ימי האושר היו קצרים מאוד.

בשבוע שעבר נחרדה האם למצוא את בתה התינוקת במיטתה, כשהיא ללא רוח-חיים. המוות אירע ככל הנראה כתוצאה מתופעת מוות בעריסה.

בני-הזוג השבורים ניסו להתמודד עם הכאב, אולם שלשום, לאחר שקמה מהשבעה על בתה – קפצה האם אל מותה מהקומה החמישית בבית הוריה.

ניידות של מד"א שהוזעקו למקום מצאו אותה מוטלת על הקרקע, פצועה אנושות. כעבור זמן קצר היא נפטרה מפצעיה. חוקרי המשטרה מצאו מכתב שהותירה אחריה האם, ובו סיפרה על יסורי המצפון ורגשות האשם שלא הניחו לה בשל מות בתה: "אם הייתי צמודה אליה ולא נרדמת, התינוקת היתה נשארת בחיים", הסבירה האם במכתב. אתמול היא הובאה למנוחות בבית-העלמין ירקון.

מוות בעריסה בישראל: 46 מקרים ב-2003

מהנתונים עולה כי בשנת 2003 היו בישראל 46 מקרים של מוות בעריסה. כשניים מכל 1,000 תינוקות בישראל ימותו כתוצאה ממוות בעריסה. מוות מסוג זה מתרחש בדרך כלל עד גיל חצי שנה, אך הסיכון הוא עד גיל שנה. בקרב פגים התופעה נפוצה יותר.

כך תצמצמו הסיכוי למוות בעריסה

• להשכיב התינוק על הגב בזמן השינה
• להקפיד על סביבה נטולת עשן סיגריות
• הטמפרטורה בחדר: בין 19 ל-22 מעלות
• להשתמש בשמיכות קלות ובלבוש נוח
• להשתמש במכשיר המתריע על הפסקת נשימה
• להניק את התינוק עד כמה שניתן




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-14/2/2005 16:54 לינק ישיר 


למרבה הצער, נתקבלה היום ההודעה כי הנ"ל נפטרה מפצעיה בביה"ח.

משום כבודה של האשה, נמנענו מלפרסם את הדברים הבאים אמש (לאחר האירוע), אולם לאחר שהדבר כבר מפורסם, נציין אותו גם אנחנו - מדובר באמא לפעוט בן חודש, שלפני כשבוע נפטר במוות בעריסה.

- - -

איך אנו מתפללים: "... יאמר לצרותינו די!"



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
   
בית > פורומים > אקטואליה וחדשות > הצלה בני ברק וגוש דן > נפילה מגובה ברח' חברון בב"ב
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר

bholext