בית פורומים חדשות אנש אין בילדער

נייע קלויזענבורגער ביהמ"ד אין בארא פארק

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-2/3/2005 07:49 לינק ישיר 
נייע קלויזענבורגער ביהמ"ד אין בארא פארק

וואס איז די מחלוקה פון קלויזענבורג ווער פירט דאס אן?
ווער האט געעפענט די נייע ביהמ"ד אויף זעכצענטע עוועניו?



דווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-3/3/2005 16:05 לינק ישיר 

To UVWXYZ

Nice story, that sounds like one side, I wonder what the other side of the story is



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-2/3/2005 23:35 לינק ישיר 

כ'מיין אז מיט אונזערע גאונים וואס שרייבן דא אויף ענגליש איז שון באלד נישט אקטועל דער אלטער אידישער שפריך ווערטל: גיי לערן מיט א גוי ברטנורא



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-2/3/2005 23:32 לינק ישיר 

It's the status symbol of any decent size chassidus to be fighting. The only place where there is no fighting going on now is Belz, and the reason there is no fighting is that he does not have with whom to fight.
Talk about SINAS CHINOM.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-2/3/2005 23:31 לינק ישיר 

מהר"ל, נצח ישראל פרק כ"ה:

כבר נשאלנו על זה מן האומות, באמרם כי אתם אומרים כי ישראל הם האומה הטובה, ואם כן איך משתוקקין אל הרע תמיד. ולא שהם חפצים ברע למתנגדים להם בדתם, רק כי אותו אשר הוא עמיתו, עמו בתורה ובמצות, מבקש רעתו ולא טובתו, והתורה אמרה (ויקרא יט, יח) "ואהבת לרעך כמוך". ואולי אתם מפרשים, אשר הוא כמוך במעלה ובמדריגה - תאהב אותו. וכל אחד רואה עצמו שהוא יותר במעלה, ולכך אין צריך שיאהב את אחר, עד כאן שאלה שלו. ושאלה זאת היא שאלה קדומה מן האומות על ישראל. ובאמת דבר זה הוא גנאי נגד האומות, כאשר תראה בכל האומות שאין מדה זאת נמצא ביניהם.
וזאת תשובתנו על דבר זה; מה שאין האומה הזאת באהבה האחד עם אחיו, הוא עצם הגלות, שהפריד השם יתברך את חבור שלהם, וחלקם והפיצם. ומאחר שחלקם והפיצם, דבר זה גורם גם כן שיהיו מחולקים בדעתם. שאם לא היו מחולקים, לא היה מקויים בהם הפיזור והפירוד - אותם שהם אחד, ולב אחד להם. ואם יש להם לב אחד ביחד, אין כאן פיזור בין האומות. כי מה שיש להם לב אחד, הוא מחבר אותם יחד, וגזירת השם יתברך שיהיו מחולקים. ודבר זה הוא מתחייב פיזור ופירוד לבביהם. שאם היה האחד שמח בגדולתו וחפץ בשלוות של אחר, וכי היה זה פירוד, לא היה זה פירוד, רק חבור לגמרי.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-2/3/2005 23:21 לינק ישיר 

איז נגזר געווארען אויף יעדער חסידות אין קהילה אויף דער וועלט א טיילונג?

יעדער וואס האט 8 מענטשען טיילט זיך אפ.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-2/3/2005 22:37 לינק ישיר 

I understand that the shul is made up of talmidim and chasidim from the Klausenburger Rebbe in Israel. These are mostly people that were harrassed in the shul on 50th street or were ejected from the shul.
The Rebbe in Israel has been under pressure for some time to allow this shul to be opened, but refused permission because it would seem like he was trying to compete with his brother here.
It finally reached a point where too many of his chassidim were spread out in differant shuls and too many of the bochurim returning for the yeshivah in Israel did not have where to learn
I understand that quite a few followers of the Rebbe in Israel do not believe the Shul will succeed. The reason is, that even though they are made to feel uncomfortable in the shul on 50th street, they will not go daven in the new shul because they do not want to be seen as antagonizing the Rebbe in Boro Park. Some will also not go because out of pity, since he has no children.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
   
בית > פורומים > אקטואליה וחדשות > חדשות אנש אין בילדער > נייע קלויזענבורגער ביהמ"ד אין בארא פארק
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר

bholext