| נשלח ב-9/3/2005 17:04 |
|
| |
אמש: אחר התעלפות... פונה אחר החייאה...
בשעות הערב המאוחרות של יום ג' (אמש), התקבל דיווח על אדם מבוגר שהתעלף באולמי השמחות "נאות ירושלים" ברח' החשמונאים בב"ב.
מתנדב מד"א-'הצלה' גוש-דן מנשה בראון שהגיע למקום, גילה כי מדובר במקרה החייאה.
הוא מיהר לדווח למוקד: "ברח' החשמונאים בב"ב, מדובר בהחייאה". במוקד כבר הספיקו ככל הנראה לקבל שיחה נוספת ולהתעדכן כי מדובר בחוסר הכרה – "קבלנו. נט"ן כבר בדרך"...
למרות המהומה שנוצרה במקום (- במרכזו של אולם שמחות, בעיצומה של חתונה -), התחיל מנשה בביצוע פעולות החייאה, בסיוע מגישי עזרה ראשונה נוספים שהיו במקום.
לאולם נכנס מתנדב נוסף - אמיתי מוסקט. הוא מיהר לחבר את הלייפ-פאק שלו שזיהה את הקצב: VF!
"זהירות, שוק!", צועק אמיתי, מוודא הרחקה של כולם ונותן שוק חשמלי.
המתנדב אלעזר קליין חובר גם הוא למאמצי ההחייאה.
מספר אלעזר: "המקום בו התמוטט אותו אדם, היה ממש לא ריאלי מבחינתנו. היתה מהומה לא קטנה במקום, אולם אנו השתדלנו להתרכז בפעולות ההחייאה ולבצע את הדרוש".
צוות נט"ן ר"ג עם ה-פאראמדיק ארז מלמד, הנהג אסף מגן וד"ר לוין נכנסים, מתעדכנים ועוברים להחייאה מתקדמת.
מוניטור, וריד, אינטובציה...
"שוב VF", צועק מאן דהוא. ארז מגיב מיד במתן שוק.
פרוטוקול VF כמו מרחף ועומד מול אנשי הצוות – תרופה, שוק, תרופה, שוק וחוזר חלילה...
12 שוקים הוענקו לאותו אדם, עד שבחסדי שמים ה'סינוס' התעשת והחזיר קצב רגיל.
לחץ דם – יציב – פינוי...
וכך, פונה אותו אדם (סב הכלה), בן ה-70, לאחר החייאה מוצלחת שכללה 12 שוקים, כשהוא יציב המודינמית, לביה"ח "איכילוב" בתל-אביב.
- - -
שעה קלה לאחר סיום האירוע - - -
סלולרו של אלעזר קליין מצלצל...
"שלום" – "קליין, זה ארז מלמד" – "כן, ארז" – "שמע, לא הספקתי להודות לכם, אבל באמת תודה רבה עבדתם יפה מאד" – "תודה רבה לך, ארז. מה זה 'עבדתם', 'עבדנו' תגיד" – "תמסור בשמי תודה לכולם", מסיים ארז.
- - -
טלפון דומה קיבל גם ר' אשר שלומוביץ – מנכ"ל "הצלה" גוש-דן...
"תשמע", אומר לו ארז, "החבר'ה עשו שם עבודה יפה מאד" – "הם מחקים אותך", עונה לו ר' אשר בבדיחותא...
- - -
מלמד – בחור כארז...
 |
|
|
|
|
| נשלח ב-9/3/2005 20:47 |
|
| |
חושבני שאנו בהצלה גוש דן צריכים לדעת לפרגן לאחרים מתי שצריך.
קיבלתי אתמול טלפון מאדם שהיה באולם כשקרה הסיפור הנ"ל , הוא התקשר אלי מייד כשהבן אדם חש ברע והתיישב על הכיסא וביקש ממני לבוא למקום , הייתי באיזור אחר לגמרי אך נשארתי איתו על הקו במשך 20 דקות לפחות בהם הוא עידכן אותי את השתלשלות הענינים.
והרי הם לפניכם .
בנו של הבן אדם כשראה אותו מאבד הכרה השכיב אותו על הריצפה , חתנו ש.צ. הגר באשדוד שהוא "חובש בכיר" ומתנדב במד"א קרוב ל-15 שנה בדק דופק ונשימה והחל מייד בביצוע החייאה , כשמצטרף אליו יעקב גלוזמן מנהל ארגון "הצלה אשדוד" אשר נכח גם הוא במקום.
שמוליק הרץ מ"הצלה חיפה" שגם הוא נכח במקום וריכבו היה סמוך לכניסה של האולם רץ והביא את הציוד.
מסיבה שאינה ברורה לי לא יכלו להשתמש באמבו שלו, ואז גלוזמן רץ לרכבו שעמד גם הוא סמוך ממש לכניסה והביא את הציוד שלו והצוות עברו להנשמה עם האמבו.
לאחר זמן קצר הגיע מתנדב שלנו, ואני מוכרח לציין שעל אף הערכה הרבה שיש לי אליו הוא לא החל בפעולת החייאה אלא הצטרף לכך .
ואוסיף ע"כ הערה חשובה.
כשהינך מגיע לאירוע יש להתבונן ולראות שיש צוות מנוסה,אחד מהם לפחות אדם מבוגר קצת (חובש בכיר) שעושה החייאה עם אמבו ובלון חמצן , אז כנראה שהם כונני מד"א ועליך להציג את עצמך ולשאול.
מה קורה ? צריך עזרה ?
יש לך קרדיופאם, תציע אותו
אתה חושב שצריך להתחלף, תציע את עצמך
אתה חושב שההכשרה שלך יותר גבוהה מהם, תשאל מישהוא כאן אולי חובש בכיר ?.מה ההכשרה שלכם וכדו'.
איך ציינת לגבי הנט"ן נכנסים "ומתעדכנים" ועוברים וכו'
אז רבותי אפילו שכתבתי קצת ביקורת, הרי ברור שכוונתי אך ורק לביקורת בונה ולא ח"ו לקנטר.
וכדאי מאוד לקחת את הדברים לתשומת ליבנו וגם לציין את הדברים באופן מדויק.
זה רק מוסיף לנו כבוד .
שכחתי לציין את הלייפ-פאק שלנו, שברור ששינה לגמרי את המצב בשטח .
 |
|
|
|
|
| נשלח ב-9/3/2005 23:59 |
|
| |
אז מי התחיל החייאה
הצלה ישראל או הצלה גוש דן
אופס ... .... ....
מישהו כאן לוקח קרדיט שלא שייך לו ?
|
|
|
|
| נשלח ב-10/3/2005 00:41 |
|
| |
באמת זאת הבעיה מי? מה? מה?
|
|
|
|
| נשלח ב-10/3/2005 01:13 |
|
| |
עד כמה שאני יודע שגם הצלה אשדוד וחיפה הם לבד לחלוטין
ואפילו שהצלה י"ם מפרסמים שהם כל הארץ
וגם שמעתי שהם ביחד עם בני ברק גוש-דן
|
|
|
|
| נשלח ב-10/3/2005 15:38 |
|
| |
משה עוקצני היקר!
אני מלא הערכה לדברים שהינך מוסיף לפורום (אולי בבדיחותא ניתן לומר כי עקיצתך היא דובשך...).
אכן נפלאים הפרטים שהובאו כאן ואני שמח שהדברים באו לידי ביטוי ופרסום.
כפי שכבר כתבתי בעבר מס' פעמים, עד שהדברים מגלגלים אלינו (מנהלי הפורום), הם עוברים מס' תחנות בהם עלולים להישמט פרטים מסויימים, שפעמים רבות הם מאד חיוניים, כבמקרה זה. לכן, כולנו שותפים לפורום זה, כדי להיבנות אחד מהשני ולגבות האחד את רעהו, ועל כך תודתנו.
אמנם כפי שהבנתי היו במקום מס' חובשים נוספים, וע"כ כתבתי שהוא נעזר בחובשים שהיו נוכחים במקום, וחבל אכן שלא ידעתי מקודם את דרגתם ותפקידיהם השונים ואת פעולתם החשובה במקרה זה. בכל אופן כאמור, טוב שהדברים הובהרו וקיבלו את במתם הראויה כאן אצלינו בפורום.
אשרי חלקם של כל אלו השותפים בנושא החשוב של הצלת חיים בכל מקומות מושבותיהם.
- - -
ובחזרה למקרה הנוכחי.
הציבור מתבקש להרבות בתפילה עבור החולה ידידיה זאב בן גיטל לרפואה שלמה במהרה בתוך שאר חולי ישראל.
|
|
|
|
| נשלח ב-11/3/2005 06:23 |
|
| |
אבקש להעמיד דברים על דיוקם. לך מר משה עוקצני היקר אומנם קיבלת טלפון מאדם שהיה באולם כשקרה המקרה ושאתה טוען כי שוחחת עימו 20 דקות ??????? חז"ל כבר אמרו אינו דומה שמיעה לראייה. לכן אשמח שתיקרה דבריי אלו.
למקום העירוע היגעתי 2 דקות משידור הביפר בכניסה לאולם חנה אמבולנס זק"א שמתוכו הוציעו תיק חובש (אמבו) והנ"ל דיווח לי כי מדובר בהחייאה. עליתי למעלה במקום אכן היו חובשים (אפי' בכיר) אשר הבחנו את מצבו של החולה אך עדיין לא החלו בפעולות החייאה אני הראשון שהתחלתי בעיסויים עם הידיים שלי ולשאלתי למי יש קרדיופאם התשובה הייתה שלילית. במקביל הביאו את האמבו והחלו בפעולת הנשמה . ואם צודקת טענתך כי היה זה חובש בכיר או חובש אחר שהחלו בהחייאה "מיד" מדוע כשהגעתי למקום לא היה לחולה airway ומדוע לא היה אף אחד שעשה קיבוע ראש כדי להנשימו. אני ביקשתי airway והביאו לי לא מתאים מבלי לנקוב בשמות.וכך המשכנו.
לטענתך אינך יודע מה לא היה תקין באמבו אז אני יגלה לך אם לא מסדרים את הציוד כנדרש והאמבו מגיע ללא שקית ההשרעה ושסתום לא סגור אז אתה לבד יודע לאיפה ילך החמצן כשאני לוחץ על האמבו וזה בדיוק מה שקרה במקום. ולכן ביקשתי ממנשה בראון מתנדב הצלה גוש דן שיביא את תיק האמבו שלו כי אי אפשר להנשים עם מה שיש . ואכן לאחר דקות מספר הוחלף האמבו (איני יודע של מי) והמשכנו בעיסויים והנשמות כאשר החובשים מתחלפים בינם.לאחר עוד כמה דקות הגיע הלייפאק שנתן מכת חשמל אחת ללא תגובת החולה נסיון שני נכשל ואז נכנסו צוות הנט"ן.
בא ונסכם.
א) החתן של החולה הרב ש.צ. הגר אומנם בדק דופק ונשימה אך לא החל מייד בביצוע החייאה כי אם לאחר מספר דקות (ואולי הוא החל אבל הפסיק כדי שאני לא יראה)
ב) לטענתך שמוליק הרץ הביא את הציוד אך אינו היה תקין.
ג) לטענתך לאחר זמן קצר הגיע מתנדב שלנו והנה לך שמי.
ד) אני מוכן לעמוד מול כל אחד ולהוכיח כי אני ביצעתי עיסויים "ראשוניים" ועל כן לא הצטרפתי להחייאה כהגדרתך.
ה)באם הייתי רואה שיש אדם מנוסה יותר ממני במקום ולוקח פיקוד ומבצע את העבודה כמו שצריך. לא היית צריך להתערב כמו שעשיתי ולהתחיל עיסויים.
לא באתי כאן לכתוב דברי ביקורת חלילה עליך כדי להחפיש או לזרוע שינאה ח"ו אלא כדי שתשמע עוד צד ממי שהיה במקום
ועזר ונאזר באחרים ע"מ להציל חיים .
ולסיום לכל מי שעזר וסייע ה' ישלם שכרו.
ולכם הצלה גוש דן העושים יומם ולילה בהצלת חיים הוכחתם שוב פעם שאתם ראויים לכל הברכות ולא משנה מי התחיל ומי סיים.
 |
|
|
|
|
| נשלח ב-12/3/2005 18:55 |
|
| |
הרב קליין אשריך!!!
אכן גם אני שמעתי כבר בדקות הראשונות שנמצאים שם שני חובשים שאחד מהם טוען שהוא בכיר... אבל החברה לא ידעו איך משתמשים בציוד...
הייתי מציע להנהלת "הצלה אשדוד" לבדוק שוב את התעודות של המתנדבים וד"ל.
|
|
|
|
| נשלח ב-12/3/2005 20:03 |
|
| |
ארלה אשריך...
עוד יותר מזה אני עד שאהרלה הגיע בשעות המאוחרות של הלילה לאיכלוב לבדוק מה מצב החולה....
למה לא באת למשמרת ביום חמישי????????
|
|
|
|
|
| נשלח ב-13/3/2005 03:39 |
|
| |
אשריכם ישראל
לכל דבר יש מטרה והמטרה היא אחת בכל דבר
להתוודע ולהגלות כי הוא מלך על כל הארץ
|
|
|
|
| נשלח ב-13/3/2005 16:13 |
|
| |
חברים יקרים!
עם כל הכבוד על הערנות שלכם, מן הראוי הוא שהדברים יהיו בניחותא ובנעימות, וללא התלהמות מיותרת, כראוי לרוח הפורום.
כבודם של כל מצילי החיים מכל ארגון שהוא במקומם מונח, ואל לנו לזלזל באף אחד מהם. בפרט כשגם הם היו שותפים למאמצי ההחייאה.
ובגין הציווי לדון את כל האדם לכף זכות, הבה ונאמר, שיתכן והאירוע שקרה באמצע חתונה, ולחלק מהחובשים החולה קרוב משפחה ממש, דבר זה גרם להם לבהילות מסויימת והתרגשות שמנעו מהם לפעול כנדרש, בפרט לאור המהומה שנוצרה במקום (דברים אלו קורים ועלולים לקרות לכ"א מאתנו).
- - -
כמדומני, שנושא זה מוצה.
על-כן, נבקש להימנע מתגובות נוספות, למעט במקרה בו יש למישהו להוסיף או לתקן פרטים מסויימים הנוגעים לסיפור עצמו.
תודה לכל הכוחות / האנשים / הארגונים שעסקו במקרה זה, וזכו לראות ברכה במעשי ידיהם.
גם הפאראמדיק ארז מלמד ביקש להודות, זוכרים?
|
|
|
|
|