......כי הנה באמת, אם ענין הבטחון והאמונה חזק באדם, אין לו לירא משום דבר, ואפילו אם אין לו שום זכות, מכל מקום כח האמונה והבטחון עצמו, רב וחזק בכחו להביא הדבר שבוטח בו......
וכח הבטחון גדול אפילו בדברים שלמעלה מן הטבע, ושאין כח אפילו ביד המצות ומעשים טובים להשיגו, מכל מקום יש כח ביד הבטחון להביאו, וכמ"ש בענין בני חיי ומזוני דלאו בזכותא תליא מלתא אלא במזלא תליא מלתא, ובכל זה יש כח ביד האדם לזכות בהם על ידי מדת הבטחון, כי אין לך דבר בעולם שאינו ביד האדם לזכות בו לעצמו....
(דרושי חפץ דף יא ע"א)
דער ספר איז א ספר פון דרשות, דער מחבר איז געוועהן א תלמיד בנגלה פון ישועת יעקב, ובחסידות פון דעם שרף מסטרעליסק זי"ע.
נשלח ב-15/4/2005 00:05
ווען מען דארף דעקן די גוריסע הוצאות פסח, דארך מען זיך ווידער שטארקן אין בטוחון און אמונה!!!
נאר אמונה... נאר אמונה... אין בורא כל עולמים
נשלח ב-21/3/2005 15:12
דער אמת איז ווען א מענטש האט שווערע צייטען דערמאנט ער זיך מער אין אייבישטער, אין האט ביטחון,
איך מיין אז דער ענטםער צו די שאלה איז אין די גמרא ברכות נ"ד. (מען מעג עס נאך לערנען, דער דף האלט נאך נישט דארט)
"חייב אדם לברך על הרעה כשם שמברך על הטובה שנאמר (דברים ו) ואהבת את ה' אלהיך בכל לבבך וגו' בכל לבבך בשני יצריך ביצר טוב וביצר הרע ובכל נפשך אפילו הוא נוטל את נפשך ובכל מאדך בכל ממונך ד"א בכל מאדך בכל מדה ומדה שהוא מודד לך הוי מודה לו"
ווייטער אין די גמרא
מאי חייב לברך על הרעה כשם שמברך על הטובה? אילימא כשם שמברך על הטובה הטוב והמטיב כך מברך על הרעה הטוב והמטיב, והתנן: על בשורות טובות אומר הטוב והמטיב על בשורות רעות אומר ברוך דיין האמת? אמר רבא לא נצרכה, אלא לקבולינהו בשמחה. אמר ר' אחא משום ר' לוי: מאי קרא (תהילים קא) "חסד ומשפט אשירה לך ה' אזמרה"? אם חסד אשירה ואם משפט אשירה. רבי שמואל בר נחמני אמר מהכא: (תהילים נו) "בה' אהלל דבר באלהים אהלל דבר בה'". אהלל דבר זו מדה טובה, באלהים אהלל דבר זו מדת פורענות. רבי תנחום אמר מהכא: (תהילים קטז) "כוס ישועות אשא ובשם ה' אקרא צרה ויגון אמצא ובשם ה' אקרא". ורבנן אמרי מהכא (איוב א) "ה' נתן וה' לקח יהי שם ה' מבורך". אמר רב הונא אמר רב משום רבי מאיר וכן תנא משמיה דר' עקיבא: לעולם יהא אדם רגיל לומר כל דעביד רחמנא לטב עביד. כי הא דרבי עקיבא דהוה קאזיל באורחא. מטא לההיא מתא בעא אושפיזא לא יהבי ליה. אמר כל דעביד רחמנא לטב. אזל ובת בדברא והוה בהדיה תרנגולא וחמרא ושרגא. אתא זיקא כבייה לשרגא. אתא שונרא אכליה לתרנגולא. אתא אריה אכליה לחמרא. אמר כל דעביד רחמנא לטב. ביה בליליא אתא גייסא שבייה למתא. אמר להו לאו אמרי לכו: כל מה שעושה הקדוש ברוך הוא, הכל לטובה.
דאס איז די תורה, אויף דעהם דארף מען ארבעטן, כל אחד לפום דרגא דיליה
וויאזוי מען קען דאס טוהן?
אויף דעהם האט שוין דער מגיד געשיקט צום רבין ר' זושא. והדברים ידועים לחכמי הפארום
איך מיין אז די תשובה פון רבין ר' זושא (מיר איז נאך קיינמאהל נישט שלעכט געוועהן...) איז די העסטע מדרגה אין די עבודה.
נשלח ב-18/3/2005 21:19
אין ספרים ווערט געברענגט אז ווען עס קומט אונטער א אןמאיינגענעמע זאך זאל מען זאגן:
"ראה עניי ואמלי ושא לכל חטאתי"
נשלח ב-18/3/2005 20:44
אויסשווארטץ
יישר כח פאר דיין געשמאקען שטיקעל
בדרך אגב, באזני שמעתי פין א אינגערמאן וואס האט געדרייבט א קאר אין ער האט געהאט a close one האט ער אין די סעקונדע אויסגעשריגען "תהא מיתתי כפרה" =, פרעג איך איהם היתכן? טענה'ט ער מיר, אז אזוי איז מבואר אין חז"ל ווען מען טראכט אז עס איז שוין געקומען די גרויסע טאג... עיין שו"ע סוף יו"ד...
דאס איז קלאר אז קאמפעטישאן איז גוט פאר יעדעם אפילו ביי ראביסטעווע.
עס איז דאך פשוט אז איין מענטש קען נישט סערווירען אזוי פיל מענטשען.
נאר וואס דען דער פרייז איז צו הויעך, די מחלוקת פרייז אין דער רושם וואס דאס לאזט אויפן יוגענט, איז צו א הויכער פרייז וואס כלל ישראל צאלט פאר דעם.