בית פורומים הצלה בני ברק וגוש דן

החדרת וונפלון. זה בפנים או לא? פתרון חדש

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-17/3/2005 14:27 לינק ישיר 
החדרת וונפלון. זה בפנים או לא? פתרון חדש
מצורף קובץ


פיתוח ישראלי: מחט עירוי המאתרת בעצמה את הווריד

מדענים ישראלים פיתחו חיישן המצפצף כשמחט העירוי הצליחה לחדור לווריד. הפיתוח החדש אמור להפחית משמעותית את ה"חפירות" בוורידי הידיים, הגורמים לשטפי דם וסבל לחולה.
(מוטי גל - ynet)

החדרת צנתר עירוי לווריד (וונפלון) היא פעולה מורכבת, במיוחד אצל נשים, ילדים ותינוקות בעלי וורידים דקים. פעמים רבות נאלץ הרופא להחדיר את המחט ולנבור תחת העור, בחיפוש אחר ווריד מתאים. פיתוח ישראלי חדש עשוי להקל על הפעולה, באמצעות חיישן משוכלל.

ה"וונפלון" הוא צנתר דק, המוחדר לווריד היד לשם מתן תרופות ועירויים. הצוות הרפואי מחדיר את הצנתר למטופלים המגיעים לאישפוז בבית החולים. אלא שפעמים רבות יש קושי במציאת ווריד מתאים. התוצאה: שטפי דם תת עוריים, כאב, ודקירות חוזרות ונשנות עד למציאת מקום עירוי מתאים.

חברת "ווסקולר" הישראלית פיתחה חיישן מיוחד הקרוי VEID, שמונח בקצה הוונפלון. עם מציאת הוריד המתאים, החיישן מצפצף, ומאותת על כך שהמחט הוחדרה לווריד כהלכה. כך, מונע החיישן חדירה עמוקה יותר של המחט וסכנת "פיצוץ" של הווריד.

במחקר שערך מנהל מחלקת ההרדמה במרכז שניידר לרפואת ילדים, ד"ר יעקב כץ, נמצא כי בעזרת חיישן ה-VEID אחוז ההצלחה בהחדרת העירוי גבוה פי 4 מאשר בלעדיו, אצל ילדים עם ורידים בלתי נראים ובלתי נמושים. החיישן החדש נכנס לשימוש בכמה מרכזים רפואיים בעולם, אולם יש לשער שלאור המחסור החמור בתקציב מערכת הבריאות, ייארכו עוד שנים ארוכות עד לשימושו בבתי החולים בישראל.



החיישן החדש



דווח על תוכן פוגעני

מנותק
   
בית > פורומים > אקטואליה וחדשות > הצלה בני ברק וגוש דן > החדרת וונפלון. זה בפנים או לא? פתרון חדש
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר

bholext