בית פורומים חדשות אנש אין בילדער

מערכת הקודש -חטוטי שכבי בארצ"ק

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-15/4/2005 19:06 לינק ישיר 
מערכת הקודש -חטוטי שכבי בארצ"ק
מצורף קובץ

אין דעם אשכול וועט מען אריינלייגען אלע באריכטען פראטעסטען בילדער פין די יעצטיגע מערכה אין ארץ ישראל אין און חו"ל בנוגע די קברים רויבעריי אט דא איז א בילד אין דיוועלטליכע פרעסע פין די מערכה
http://story.news.yahoo.com/news?tmpl=story&u=/050414/481/jrl12304141647

תוקן על ידי - ekstein - 15/04/2005 19:08:16



דווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-2/5/2005 20:56 לינק ישיר 

Wow! Shocking clip,
An Israeli new agencey published a shocking film of the bruttal practices used against the protestes, including electric shockings, used by the police.
http://gifs.msn.co.il/WOW/channel2/news8/hasmal.wmv



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-2/5/2005 08:01 לינק ישיר 

http://www.shalomnewyork.com/gallery/categories.php?cat_id=63&page=1



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-30/4/2005 01:03 לינק ישיר 

הרב אלישב רעגט זיך אז דאס יהדות החרדיות וואס איז נישט ציגעבנדען צו קיין שום פאליטישען אין איז נישט אינטער געווארפען מיט געלט סטראשענוקס פין די ישראלישע גאאו אין וועט נישט איינגיין אויף פשרות אוין חשבון פין קברי ישאל איז די וואס פירען די מערקכה
















Shitreet:'There's nothing to debate.' Photo: Sebastian Scheiner


'We're going to stop for a grave?'



Transportation Minister Shitreet criticizes ultra-Orthodox demonstrations against construction of Route 6 section; says ancient graves won't stop road
By Ilan Marciano



TEL AVIV - Transportation Minister Meir Shitreet lambasted ultra-Orthodox demonstrations against the continued construction of Route 6.





The issue (of graves) doesn't justify the commotion being made by these Satmar hassidim, who don't even believe in the State of Israel anyway,'' said Shitreet, speaking to Ynetnews.


According to the ultra-Orthodox, Route 6 will pave over ancient Jewish graves from the Second Temple Period. Yesterday, 33 ultra-Orthodox were arrested for blocking the highway.


Shitreet said, ''The Transportation Ministry is following the law, those who aren't are the ultra-Orthodox, who are demonstrating just for the sake of it.''


He said that the graves in question have already been removed and that, anyway, it is too late to change the course of the road.


The transportation minister also complained that ultra-Orthodox demonstrations have halted construction on a road between Acco and Carmiel in the north of the country.


''Everything is stuck,'' he said.


On the subject of talking it out, Shitreet said: ''I would have preferred to do this with ultra-Orthodox agreement, but there's no way out. We spoke with them, but they have no real argument.''


Top rabbis join the row



Ynetnews was informed that the leader of the Lithuanian ultra-Orthodox Rabbi Yosef Eliashav is considering a joint protest vigil with the grand rabbi of the Ger hassidim and Rabbi Ovadia Yosef.


Sources around Eliashev said that the rabbi expressed ''discomfort'' that the ultra-Orthodox street has taken over the anti-Route 6 demonstrations.
[סקו

Coastal district police are still preparing for demonstrations at the road construction site. More than 300 ultra-Orthodox were bused in yesterday from Bnei Brak and Jerusalem to the road section in Regavim and Chagit.


The demonstrations have been going on for three weeks, putting a drain on police personnel resources.


(Raanan Ben Tzur contributed to this report.)










דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-29/4/2005 22:24 לינק ישיר 

עבודות הסלילה בכביש 6 יוקפאו לשבוע

בעקבות מחאת החרדים נגד סלילת הכביש, הפוגעת לדבריהם בקברי יהודים, נועד היום השר לביטחון פנים עם נציגים מהמשטרה ומהמגזר החרדי בניסיון להגיע להסכם פשרה. הצדדים קראו למגזר החרדי להפסיק את המחאה בפרק זמן זה. רק אתמול נעצרו 33 חרדים לאחר שנתפסו ארבעה אוטובוסים בדרך לחסימת הכביש. במקביל הפגינו המוני חרדים בניו יורק מול הקונסוליה הישראלית בדרישה להפסיק את העבודות
אפרת וייס


פסק זמן לצורך פשרה: עבודות הסלילה של כביש "חוצה ישראל" ייפסקו למשך שבוע. כך הוחלט היום (ו') בפגישה בין נציגי המשטרה לנציגי המגזר החרדי שנערכה בעקבות העימותים הקשים שהיו השבוע בין חרדים לשוטרים בירושלים וסביב עבודות הסלילה בכביש 6.

אתמול הגיעה המתיחות לשיא חדש כאשר עצרה המשטרה ארבעה אוטובוסים של חרדים שהתכוונו להפר את הסדר במקום. החרדים טוענים שמתחת לכביש שאמור להיסלל יש קברי יהודים מתקופת בית שני. במקביל קיימו אתמול המוני סאטמרים הפגנה מול הקונסוליה הישראלית בניו יורק בדרישה להפסיק את העבודות.

התקרית האחרונה

עשרות חרדים רצו לחסום את הכביש / רענן בן צור

ארבעה אוטובוסים, בהם נסעו עשרות בני ישיבה בדרך לשני אתרי סלילה בכביש חוצה ישראל, נעצרו על ידי המשטרה. החשד: החרדים התכוונו להפר את הסדר בשני האתרים בטענה שהעבודות שם פוגעות בקברים. אחד האוטובוסים עוכב בצומת גלילות לאחר שנמצאו בו צמיגים וחומרי תבערה. 33 חרדים נשארו במעצר. 130 שוחררו לבתיהם

בפגישה, שנמשכה כשעתיים, השתתפו בין היתר השר לביטחון פנים, גדעון עזרא, מפקד מחוז ירושלים, ניצב אילן פרנקו, מפקד מחוז הצפון, ניצב דן רונן, רב המשטרה ונציגים מהמגזר החרדי.

השר עזרא החליט כי העבודות המבוצעות בתוואי כביש 6 באתר 18 (רגבים), שאורכו 250 מטר, יופסקו למשך שבוע בלבד במטרה לגבש פתרון הולם ומקובל על כל הצדדים באופן שימנע פגיעה במערות הקבורה שבמקום ויאפשר המשך סלילה של הכביש כמתוכנן.

בתום הפגישה פנו המשטרה ומנהיגי החרדים בקריאה משותפת לציבור החרדי שלא לבצע כל פעילות מחאה בפרק הזמן הזה עד למציאת הפתרון המוסכם.

אחד ממארגני ההפגנות נגד סלילת הכביש, חרדי בשם יואל, אמר ל-ynet בתגובה: "ללא ספק, ההפגנות הוכיחו את עצמן. נמשיך להפגין במסירות נפש עד שייפסק כליל חילול הקברים בכביש". לדבריו, "החרדים יגיעו גם לגוש קטיף במידה ויחללו שם קברים בעת הפינוי".

תקפו שוטרים בבלוקים וספסלים
באירועים הקשים שהתרחשו ביום שלישי באזור כיכר השבת בירושלים, על רקע העבודות המבוצעות בכביש, נפצעו שבעה שוטרים. החרדים האשימו את השוטרים שהרביצו להם "מכות רצח", והשוטרים מתחו ביקורת קשה על האלימות שהפעילו כלפיהם החרדים.

כמה מאות חרדים, שחזרו מהפגנה מול משרד התחבורה, הגיעו לרחוב שרי ישראל בכיכר השבת וחסמו את הכביש במחאה על העבודות שמבוצעות בכביש 6. החרדים שרפו פחי אשפה וחסמו את הכביש. למקום הוזעקו כוחות משטרה, פינו את החרדים ועצרו חשודים. בזמן מעצר של אחד החשודים ברחוב יואל סמוך לישיבת סטמר, החלו מאות חרדים מתוך הישיבה ליידות אבנים, בלוקים, ברזלים ואפילו לזרוק ספסלים לעבר השוטרים שהיו במקום, בניסיון לחלץ מידי השוטרים את החשוד שנעצר.


אתמול נעצרו 33 חרדים בדרך לחסימת הכביש. החרדים, רובם בני ישיבות, נתפסו בארבעה אוטובוסים בדרך לשני אתרי סלילה בכביש חוצה ישראל. אחד האוטובוסים עוכב בצומת גלילות לאחר שנמצאו בו צמיגים וחומרי תבערה. אוטובוס שני נתפס בצומת פרדיס שליד זכרון יעקב והשניים האחרים סמוך לצומת בת שלמה לא הרחק משם. היום שוחררו 17 גברים ועשרה נערים מתוכם בערבות.

בתחילה סברה המשטרה כי גם הפעם, כמו במקרים קודמים, מדובר בפעילי ימין שמתכננים לחסום כביש מרכזי. אולם חקירה קצרה העלתה כאמור כי מדובר בבני ישיבה. כל זאת לאחר לילה שני ברציפות של הפרות סדר בירושלים.


שטרית: המפגינים לא מאמינים במדינה

אמש אמר ל-ynet שר התחבורה , מאיר שטרית: "הנושא לא מצדיק את המהומות שעושים הסאטמרים האלה, שבכלל לא מאמינים במדינת ישראל". לדבריו, "משרד התחבורה פועל על-פי חוק, ומי שלא פועל על-פי חוק הם החרדים, שמפגינים לשם ההפגנה בלבד".

"החרדים מתווכחים על קברים שהוצאו כבר לפני שבועיים לערך, לאחר שנמצאה במקום מערה עתיקה. מאחר ואי אפשר להזיז את תוואי הכביש, לא ימינה, לא שמאלה לא למעלה ולא למטה, הוצאו משם קברים. מה החרדים מצפים, שנעצור את הכל בגלל קבר?", הוסיף שטרית.

בהכנת הידיעה השתתפו אילן מרסיאנו ויצחק בן חורין

ynet



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-29/4/2005 22:18 לינק ישיר 

די חברה שטעלן אפ דאס גראבן אויף א וואך

מחאת החרדים הביאה להפסקת הבנייה


השר לביטחון פנים וצמרת המשטרה סיכמו עם נציגי החרדים על הפסקת העבודות בכביש 6 בירושלים למשך שבוע כדי לפתור את סוגיית הקברים. ח"כ גלאון: כדאי להתחשב בחיים ולא רק במתים

טל ימין-וולבוביץ'
29/4/2005 18:39


ניצחון לחרדים: בסיום פגישה שנערכה היום בין השר לביטחון פנים גדעון עזרא לנציגי הציבור החרדי בירושלים הוחלט להפסיק את העבודות בכביש 6 בירושלים.

בפגישה השתתפו גם מפקד מחוז הצפון, ניצב דן רונן, ומפקד מחוז ירושלים, ניצב אילן פרנקו ורבני המשטרה. שני הצדדים סיכמו כי העבודות יופסקו למשך שבוע במהלכו יגובש פתרון הולם ומקובל על כל הצדדים ויאפשר את המשך הבניה ללא פגיעה במערות הקבורה בתוואי הכביש.

בסיום הפגישה קראו הרבנים לציבור החרדי להימנע מכל פעילות מחאה או הפרות סדר במהלך השבוע הקרוב, עד לקבלת ההחלטה על פתרון העניין.

ח"כ זהבה גלאון (יחד) ציינה כי יהיה טוב אם יגיעו לפתרון מוסכם עם החרדים על תוואי כביש 6. "אבל כדאי מאוד שהם יתחשבו באינטרסים של החיים שרוצים להגיע ממקום למקום ולא רק של המתים שנחים על משכבם", אמרה.

ח"כ אילן שלגי (שינוי) אמר כי החרדים יסכימו מהר מאוד שהקברים אינם של יהודים, אם הממשלה תחליט שחלק מהעלות לשינוי תוואי הכביש תבוא מכספי האברכים.

הפגישה בין המשטרה לחרדים מגיע בסיומו של שבוע בסימן הפרות סדר, עימותים ומתיחות רבה בין הצדדים על רקע מחאת החרדים על הפגיעה בקברים במהלך הבניה בכביש 6.





שבוע של עימותים



העימות הראשון התרחש ביום שלישי כאשר כיכר השבת בירושלים נחסמה על ידי כמה מאות מפגינים חרדים, שמחו על עבודות שמתבצעות בכביש 6. המשטרה עצרה במקום חמישה חשודים ופתחה לתנועה את הכבישים באזור.

לאחר האירוע ניסתה המשטרה לעצור אברך מישיבת סאטמאר בשכונת מאה שערים מה שהוביל לעימות אלים רכב היקף בין המשטרה לחרדים. חמישה שוטרים ממשטרת ירושלים נפצעו, אחד מהם באורח בינוני והיתר קל. השוטרים טענו שהאברכים "ניסו לבצע בהם לינץ'" ואף הצליחו "לחטוף" את אחד השוטרים לבניין ישיבת סאטמר תוך שהם מכים אותו. חסידי סאטמר, לעומת זאת, טוענים כי השוטרים ניסו לפגוע בכתבי קודש.

יממה לאחר מכן בעימות נוסף בין החרדים לשוטרים נפצע שוטר קל מיידוי אבן. העימותים נמשכו כאשר באזור גלילות עצרה המשטרה אוטובוס ובו 28 חרדים, שלפי החשד התכוונו לחסום את כביש 6 (חוצה ישראל).



מחקירה ראשונית של המשטרה עלה, שנוסעי האוטובוס עצרו בתחנת דלק סמוכה, שם העמיסו את צמיגים על האוטובוס. כמו כן נתפס באוטובוס חומר בעירה, שבאמצעותו לפי החשד התכוונו החרדים להציתם.




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-29/4/2005 21:33 לינק ישיר 

בארא פארקער,

איינע פון די סיבות וואס עס שטייט ביים חורבן ביהמ"ק פארוואס דאס האט פאסירט, זאגט די גמרא על שם שהעמידו דבריהם על דין תורה, און כידוע דעם הסבר אז יעדע זאך האט מען געפרעגט "וואו שטייט עס?" "ווער זאגט אז מ'טאר נישט"? וכדו'.

שטייט אין ערגעץ נישט אין די תורה אז מ'טאר נישט אראפשלינגען א גאנצע סלייס פיצא בנשימה אחת, און אז מ'טאר נישט אריינבייסן אין א רויטע מעלאנע וואס איז נישט אויפגעשניטן. אויך נישט אז מ'טאר נישט ארומגיין נאקעט אדער בארוועס אויפן גאס. אבער דו פארשטייסט אז דו וואס טוען דאס און ווען מ'האלט זיי פאר דערויף פרעגן זיי "וואו שטייט עס"? די זענען נעבעך טאטאל משוגע און אומאיידל. אויך ווערט געברענגט אין ספר חסידים "אהוב את השמא, ושנא את "מה בכך". ענדערש נישט טון ווייל "אפשר" און "טאמער", ווי איידער יא טון און פרעגן "וואס איז דען"? "וואו שטייט עס"?

פארשטייסטו? אפילו עס שטייט נישט ארויס אין די תורה אז מ'זאל נישט גראבן קיין קברים, עס איז טאקע נישט איינע פון די שס"ה לא תעשה, מיינט נאך נישט אז ס'איז אקעי. ווען דו זאלסט זעהן ווי א באנדיט אדער 2 גייען צו דיין לעבעדיגן טאטן און קלאפן אים אן די ביינער, וואלסטו געשטאנען אין די זייט? און ווען איינער זאל דיר פארהאלטן היתכן דו שטייסט אין די זייט, וואלסטו געענטפערט "וואו שטייט אז איך מוז זיך גיין שלאגן פאר מיין טאטן"? איך גלייב אז נישט. דאס איז דער אינערליכער געפיל פון א מענטש וואס טרייבט אים צו טאן די זאכן. (הגם ביי א טאטן איז חל דער "ומבשרך אל תתעלם").

די אלע אינגעלייט אין די בילדער קוקן נישט אויס צו זיין ליידיגגייער אדער ח"ו בחורים וואס האבן "פאן" בין הזמנים. אלע האבן זיי איידעלע צורות, און הכרת פניהם ענתה בהם אז זיי זענען גרייט צו כאפן מכות כדי צו ראטעווען די הייליגע עצמות פון די קדושים פון דורות צוריק. זיי האבן א אינערליכן געפיל דאס צו טאן, טאקע ווייל זייער קאפ ליגט אין העכערס און זיי האבן א שייכות צו די פריערדיגע וואס מיר לערנען זייערע ספרים ומפיהם אנו חיים. און אז זיי ווערן געשלאגן און גע'הרג'עט דארפן מיר ווערן אויפגערודערט, און גיין מוחה זיין פון טיפן הארצן, מ'זאל צורו לאזן אונזערע עלטערן און זיידעס, צדיקים וחסידים ואנשי מעשה.

צי די ישראל'ישע משטרה וועט זיי פאלגן, דאס איז נישט די שאלה דא און נישט אונזער דאגה בכלל. אונז דארפן מיר טון אונזערס, און אין די פארגאנגענהייט האט עס שוין פיל מאל געהאלפן. אידן גיבן אוועק אזויפיל געלט צו משפר זיין און בויען קברי אבותינו, איז דאך אודאי אז מיר קענען נישט צולאזן צו מאכן א חורבן פון קברי אבותינו ורבותינו אויף אנדערע מקומות.

און דאס וואס איינער האט אויבן געפרעגט וועגן "התגרות באומות" האט געפרעגט זייער נאריש, די אלע פראטעסטן אקעגן די ציונים און די מדינת ישראל איז נישט קיין התגרות באומות, זיי זענען דאך "ישראלים"! נישט קיין אומות העולם!

ועוד יש דברים בגו, חז"ל זאגן אונז שוין שרעקליכע זאכן וועגן חיטוטי שכבי, אז דאס קומט צוליב אונזערע חטאים (בעוון חיים קברים מתחטטין, אויב געדענק איך גוט דאס לשון) און נאך נישט גוטע סימנים וואס דאס ווייזט. דאס מיינט אז מיר דארפן תשובה טון און מחזק זיין די וואס זענען זיך מוסר נפש פאר די קברים.

לפענ"ד איינער וואס זאגט אז דאס טוט מען פאר "פאן" און בחורים "ענזשויען" זיך בין הזמנים, דארף מען לייגן אין ח... און זאגן אויף אוים "עפרא ל..." אדרבה, זאל ער מיר אנצייגן ווער האט ליב צו כאפן קלעפ און וויל זיין בלוט פארגאסן פאר "פאן".



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-29/4/2005 19:56 לינק ישיר 

d1d2d3d4 שרייבט

איבער דרייסיג אידן ארעסטירט
-----------------------------
פעולות המחאה של קבוצות חרדים נגד סלילת הקטע הצפוני בכביש חוצה ישראל (כביש מס' 6) התרחבו היום, ובמהלכן נעצרו עשרות בני אדם.

בצומת פורדיס עיכבה המשטרה כ-70 חרדים, שהתארגנו להפגנה באתר לבניית הקטע הצפוני של הכביש, שלטענתם יפגע בקברים באזור. המפגינים שוחררו כעבור שעה. באתר נוסף על תוואי כביש 6, בסמוך לקיבוץ רגבים, התקיימה הפגנת תפילה של כמאה חרדים. עבודות סלילת הכביש הופסקו, כדי לאפשר להם לסיים את התפילה ולהתפזר.

בעימות שהתפתח בהפגנה נעצרו חמישה חרדים. לדברי המשטרה, מפקד מרחב החוף, תת ניצב דוד סיסו, הורה לנהוג באיפוק כלפי המפגינים. אך לטענת החרדים: "המשטרה באמת לא נקטה באלימות, היא פשוט עצמה עיניים נוכח הברוטליות של המאבטחים שעובדים בשירות חברת 'חוצה ישראל' ... שלושה מאנשינו אף פונו לבית החולים". עוד אמרו המפגינים כי "יהיו הפגנות נוספות".

בצהריים נעצרו 28 חרדים באוטובוס סמוך לצומת גלילות בתל אביב, לאחר שהמשטרה חשדה כי באו למקום כדי לקיים הפגנה בלתי חוקית, בדומה להפגנות שמקיימים מתנגדי תוכנית ההתנתקות.

באוטובוס שבו נסעו נתפסו צמיגים וחומרי בעירה, שלפי החשד נועדו לשמש לחסימת הכביש. מחקירה ראשונית עולה, כי החשודים אספו את הצמיגים מתחנת דלק סמוכה. נהג האוטובוס נעצר גם הוא. כל העצורים נחקרים בתחנת גלילות. משטרת תל אביב מחפשת אחר אוטובוס נוסף, שלפי החשד היה אמור להביא מפגינים נוספים למקום.

וואלה



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-27/4/2005 06:07 לינק ישיר 

http://www.hydepark.co.il/hydepark/topic.asp?topic_id=1356558



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-27/4/2005 06:06 לינק ישיר 

מיין סקענער איז יעצט צובראכען
קען איינער אריינסקענען דיקול קורא פין התאחדות פארן פראטעסט דאנערשטיג
איןאזוי אויך די מודעות וועגן דעם פאגראם אין סאטמער ירושלים וועגן די אסיפה אין רדני



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-27/4/2005 06:01 לינק ישיר 

פין בדרי חדרים ווי זייהאבן געוואלט לייקענען אז די פאליציי איז נישט אריין אין ביהמד אין די בילדער אין פרעסע האט איבערצייגט אלעס
http://www.hydepark.co.il/hydepark/topic.asp?whichpage=1&topic_id=1356593



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-27/4/2005 05:51 לינק ישיר 

הרה"ג ר זלמן לייב פילאף שליט"א חבר הבד"ץ דסאטמער ר מאיר שניטלער שליט"א ווי איך הער האט אויך גרעד ר שלמה הערצאג פין אתרא קדישא

תוקן על ידי - ekstein - 27/04/2005 5:52:31



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-27/4/2005 05:47 לינק ישיר 

ווער האט גערעט און ראדני?



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-27/4/2005 05:42 לינק ישיר 

מצורף קובץ

http://story.news.yahoo.com/news?tmpl=story&u=/050426/ids_photos_wl/r456671217.jpg



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-27/4/2005 05:37 לינק ישיר 

מצורף קובץ

נאך א בילד
http://story.news.yahoo.com/news?tmpl=story&u=/050426/ids_photos_wl/r3379868009.jpg



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-27/4/2005 05:35 לינק ישיר 

EKSTEIN שרייבט

טויזטער אין ראדני מערכת חיטוטי שכבי

------------
טוינטער אידן זענען היינט נאכט צוזאם געקומען הערן די דרשות פין עסקנים אין רבנים וואס האבן אויפגעטרעטען מיט שטורעמישע רעדעס אויף די אכזריות פין די קלגסי המשטרה וואס האבן אויסגעריסען דעם פרכות הקודש אין צוזעצט בענק אין טישען אין גערצחט אין געמזיקט איידעלע אינגעלייט פאר זייער איינציגען חטא פין מחה זיין קעגן די קברים רויבערס אין זיי האבן ארעסטירט אין די לעצטע פאר וואכן אריבער פערציג אינגלייט אין אזוי ווי מארגען גייט פארקומען אין ירושלים נאך א ריזיגען פראטעס פלאס די גרויסע הוצואות פין די פראטעסטען אין ניו יארק רבתי מיט די די באטיילונג פין טויזענטער אידן אויפן רוף פין התאחדות הרבניםהאט מען צוזאם געשטעלט אוין פלאץ אריבער 40 פארלעך אינגעלייט וואס וועלן מארגען ארום גיין אין די בתי מדרשים צוזאם שטעלן דאס געלט

געדענקט יום ה למערקכה על קדשי בני ישראל מול הקאסול של מדינת ישראל 42 קארנער 2ענד עוו
מי לה אלי



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
   
בית > פורומים > אקטואליה וחדשות > חדשות אנש אין בילדער > מערכת הקודש -חטוטי שכבי בארצ"ק
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר
1 2 3 4 5 לדף הבא סך הכל 5 דפים.

bholext