3 הרוגים בדליקה בבאר שבע
באר שבע: הנכד נספה בדליקה עם סבא וסבתא
שתי אחיותיו של הנכד חזרו הלילה אל בית הסבים לאחר בילוי של ערב יום העצמאות. השתיים הריחו ריח חריף של עשן ונזעקו לסייע לאחיהן. במקביל הזעיקו צוותי כיבוי שפרצו לדירה, ואיתרו את גופות הסבא והסבתא. מחקירה ראשונית עולה כי הסבים לא החזיקו ככל הנראה מפתח לדירה וניסו להיאבק בדלת ובסורגים שעל החלונות כדי להימלט
טרגדיה בערב החג: שלושה בני אדם - שני מבוגרים וילד כבן עשר - נספו בדליקה שפרצה הלילה (יום ה') בדירת קרקע בשכונה ד' בבאר שבע. מחקירה ראשונית עולה כי ככל הנראה מדובר בסבא וסבתא שהשגיחו על נכדם.
טפסר משנה איציק ביטון משירותי הכיבוי של באר שבע סיפר כי השלושה נחנקו כנראה כתוצאה מהעשן לאחר שלא הצליחו להימלט מן הבית, שהיה מסורג כולו. על פי החשד הראשוני הסבים לא החזיקו בידיהם מפתח לדירה ולכן לא הצליחו להימלט.
את הדליקה גילו שתי אחיותיו של הילד, שהגיעו למקום סמוך לשעה 3:15 לפנות בוקר לאחר שחזרו מבילוי של ערב יום העצמאות. השתיים, שככל הנראה החזיקו את המפתח, הריחו ריח עשן חריף. הן פתחו מבחוץ את הדלת וניסו לחלץ את אחיהן. במקביל הזעיקו את מכבי האש. למקום הגיעו כוחות גדולים של מד"א וכיבוי, והחלו בניסיון להשתלט על הדליקה.
שני צוותי כיבוי כיבו את שרידי השריפה, אך מרביתה כובתה על ידי הנכדות. לאחר כיבוי השריפה מצאו אנשי הכיבוי עקבות של מאבק בניסיון לפרוץ את הדלת ואת הסורגים שעל החלונות.
דני בן ארוש, מנהל המוקד המבצעי של מד"א שהגיע למקום, סיפר הלילה "הגענו לדירה והמראות היו קשים. הילדות היו בהיסטריה וניסיתי לדבר איתן כדי להרגיע אותן. ככל הידוע לי מדובר בסבא וסבתא ששמרו על נכדם. האחיות, שחזרו מבילוי, הריחו ריח חריף של עשן והזעיקו צוותי כיבוי אש, מד"א ומשטרה. צוותי הכיבוי הגיעו, פרצו לתוך הבית וגילו את גופות הסבא והסבתא. כשהגענו לא יכולנו לעשות דבר".
משטרת באר שבע פתחה בחקירה וצוותי הכיבוי מנסים גם הם לברר מה גרם לפרוץ הדליקה.
בן ארוש, ששוחח עם שתי הילדות, סיפר כי השתיים חילצו בעצמן מתוך הבית הבוער את אחיהן. "הן סיפרו שהילד כנראה נשם את נשימותיו האחרונות".
 |
|
|