בית פורומים הצלה בני ברק וגוש דן

כמה שנים תפסידו אם תעשנו ותשמינו?

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-20/6/2005 17:33 לינק ישיר 
כמה שנים תפסידו אם תעשנו ותשמינו?


חוקרים חישבו: כמה שנים תפסידו אם תעשנו ותשמינו

מחקר חדש מצא כי עישון גורם לגוף להזדקן בכ-5 שנים, והשמנת יתר מאיצה את ההזדקנות ב-9 שנים. החוקרים: אנשים יחשבו פעמיים לפני הביס והסיגריה הבאים.
(איתי גל - ynet)

חכו עם הביס והשכאטה הבאים: במחקר על תאומים, מצאו חוקרים אמריקנים ובריטים כי עישון והשמנת יתר גורמים להזדקנות מואצת של החומר התורשתי בגוף של 5 עד 9 שנים בממוצע. על המחקר החדש מדווח כתב העת היוקרתי The Lancet בגליונו החדש.

המחקר בוצע על נתונים אודות 1,122 תאומות בגילאי 18 עד 76, שאושפזו בבית החולים סנט תומס שבלונדון. 119 מהנבדקות סבלו מהשמנת יתר, 203 היו מעשנות פעילות, ו-369 מעשנות לשעבר. החוקרים בדקו מקטעי חומר תורשתי הקרויים טלומראזות המצויים על ה-DNA שבתוך הכרומוזומים .

על פי ההשערות, טלומראזות מייצבות את הכרומוזומים ומגנות עליהם. בפעולת ההגנה של הטלומראזות, מתקצר אורך הטלומראזות, ובכך נפגמת פעולת חלוקת התא, והוא הופך פגיע להפרעות שונות. אבל תהליך הפגיעה הזה של הטלומראזות, אופייני גם לתהליך ההזדקנות הטבעי בגוף.

באמצעות ניתוח דגימות דם, מצאו החוקרים כי אורך הטלומראזות התקצר עם הגיל כצפוי. אולם הטלומראזות של נשים מעשנות היה קצרות הרבה יותר מאלה של נשים שמעולם לא עישנו. החוקרים חישבו ומצאו כי כל "שנת חפיסה" (מספר חפיסות הסיגריות שאדם מעשן, מוכפלות במספר שנות העישון) מקצרת את הטלומראזות בכ-18 אחוז מגודלן. התוצאה: אישה שעישנה חפיסה אחת ליום במשך 40 שנה (40 שנות חפיסה) מאיצה את הזדקנותה בכ-7.4 שנים, על פי התקצרות אורך הטלומראזות.

במקביל מדדו החוקרים את השפעת השמנת היתר על אורך הטלומראזות. החוקרים מצאו כי אורכן של הטלומראזות התקצר משמעותית אצל נשים שמנות, בהשוואה לנשים בעלות משקל תקין. בחישוב מצאו החוקרים כי קיצור זה מביא גם לקיצור תוחלת החיים של עד 9 שנים.

"עישון טבק מכיל רעלים" הסבירו החוקרים, "והמחקר שלנו מראה מה השפעתו של הרעל הזה על התאים. אנשים יחשבו עכשיו פעמיים לפני עישון, או כשהם מביטים בגופם השמן, כשהם יבינו שאלה משפיעים ישירות על כל תא ותא בגופם וגורם להזדקנות מואצת".

*********

אמרתי לכם שזה לא בריא...



דווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-21/6/2005 13:11 לינק ישיר 

גם אני אישית נגד המעשנים....

אף שאני מעשן

אבל מי שהיה בניר עציון ושמע את נושא העישון ועדיין ממשיך לעשן ע"ז אין לי מה להגיד אפילו ש.....



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-20/6/2005 23:16 לינק ישיר 

אישית אני נגד מעשנים באופן הנחרץ ביותר (למרות שאני מעשן) כי לדעתי רוב המעשנים סובלים מדרגת פיגור כזאת או אחרת (חוץ מ...)
אך להביא מחקר אידיוטי ולא משנה מה הסיבות שהביאו לפירסומו האם התשלום שהם (אולי) קיבלו או פרוטקציה כלשהי... (ח"ו סתאאאם)
לעצם הענין, אצטט את נוסח המחקר שהבאת "על פי ההשערות, טלומראזות מייצבות את הכרומוזומים ומגנות עליהם. בפעולת ההגנה של הטלומראזות, מתקצר אורך הטלומראזות, ובכך נפגמת פעולת חלוקת התא, והוא הופך פגיע להפרעות שונות. אבל תהליך הפגיעה הזה של הטלומראזות, אופייני גם לתהליך ההזדקנות הטבעי בגוף" הפיסקה מתחילה ב"על פי ההשערות". הם לא יודעים בבירור האם אכן זה מה שאכן מייצב את הכרומוזמים או לא !
האם יש הבדל בין נשים לגברים בהנ"ל ? הם לא יודעים!(לפעמים ההבדלים משמעותיים ביותר בין המינים.)
אבל המסקנא, הפלא ופלא. על סמך ההשערות האלו הוכח! כי העישון מזיק לתאים!!!!!!!!?????????????...........



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
   
בית > פורומים > אקטואליה וחדשות > הצלה בני ברק וגוש דן > כמה שנים תפסידו אם תעשנו ותשמינו?
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר

bholext