עוזי יקירנו!
ראשית, הצדק עימך. על הניידת שהיתה במקום הופיע הכיתוב: ניידת טיפול נמרץ.
אולם, הבה ואאלפך בינה - - -
קיימות שני סוגי ניידות לטיפול נמרץ.
נט"ן – שראשי התיבות שלו הם: ניידת טיפול נמרץ.
אט"ן – שראשי התיבות שלו הם: אמבולנס טיפול נמרץ.
הם זהים במראם החיצוני; בציודם הכולל; במתן הסיוע הרפואי, ובעצם אין שום הבדל ביניהם.
אולם ההבדל הקטן והמשמעותי הוא, בהרכב הצוות הרפואי.
בעוד שבנט"ן מורכב הצוות הרפואי מפאראמדיק, רופא, נהג (= חובה) ומתנדב/משתלם,
הרי שבאט"ן מורכב הצוות הרפואי מפאראמדיק, נהג (= חובה) ו-2 מתנדבים/משתלמים.
לסיכום: ההבדל בשם הניידת תלוי בהרכב הצוות, ובדרך כלל את הבדלי הכינויים ביניהם תשמע רק בין אנשי מד"א-'הצלה'. משום שלגבי כל האחרים (אזרחים/תקשורת וכדו'), אין הבדל משמעותי כלל.
מד"א פיתח את המושג -אט"ן- בכדי לתת מענה גדול יותר של טיפול רפואי מתקדם, גם ללא רופא (- שהפעלתו דורשת מימון נוסף), כשבעצם החולה/הנפגע מקבל את מלוא הטיפול, מידיו של הפאראמדיק, ללא צורך ברופא, למעט קביעת מוות ל"ע שזוהי סמכותו הבלעדית של הרופא.
לכן, לדוגמא, בהחייאה שמסתיימת בקביעת מוות ל"ע, תראה לפעמים שני ניידות לטיפול נמרץ במקום, משום שהראשונה שהגיעה למקום הוגדרה אט"ן, ובהרכב שלה אין רופא, והניידת השנייה שהגיעה היא נט"ן - עם רופא - שבעצם בא לקבוע ל"ע (אולם, פעמים שהנט"ן בא לסיוע, וההחייאה היא לבסוף מוצלחת בס"ד...).
- - -
ולידיעה:
הנט"ן (ניידת טיפול נמרץ) המוצבת בנה"ז (נקודת ההזנקה) ברח' נפחא בבני-ברק, היא בעצם אט"ן (אמבולנס טיפול נמרץ), אשר כינויה בז'רגון המד"אי,היא: אט"ן ב"ב, או: אט"ן נפחא.
- - -
בתקוה שהחכמת...
 |
|
|