בית פורומים הצלה בני ברק וגוש דן

ב"ב : רח' ר"ע נפילה מגובה

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-27/6/2005 09:57 לינק ישיר 
ב"ב : רח' ר"ע נפילה מגובה

כרגע יש במקום נט"ן וניידת משטרה
עידכון בהמשך......



דווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-27/6/2005 17:35 לינק ישיר 


עוזי יקירנו!

ראשית, הצדק עימך. על הניידת שהיתה במקום הופיע הכיתוב: ניידת טיפול נמרץ.

אולם, הבה ואאלפך בינה - - -

קיימות שני סוגי ניידות לטיפול נמרץ.
נט"ן – שראשי התיבות שלו הם: ניידת טיפול נמרץ.
אט"ן – שראשי התיבות שלו הם: אמבולנס טיפול נמרץ.
הם זהים במראם החיצוני; בציודם הכולל; במתן הסיוע הרפואי, ובעצם אין שום הבדל ביניהם.
אולם ההבדל הקטן והמשמעותי הוא, בהרכב הצוות הרפואי.
בעוד שבנט"ן מורכב הצוות הרפואי מפאראמדיק, רופא, נהג (= חובה) ומתנדב/משתלם,
הרי שבאט"ן מורכב הצוות הרפואי מפאראמדיק, נהג (= חובה) ו-2 מתנדבים/משתלמים.

לסיכום: ההבדל בשם הניידת תלוי בהרכב הצוות, ובדרך כלל את הבדלי הכינויים ביניהם תשמע רק בין אנשי מד"א-'הצלה'. משום שלגבי כל האחרים (אזרחים/תקשורת וכדו'), אין הבדל משמעותי כלל.

מד"א פיתח את המושג -אט"ן- בכדי לתת מענה גדול יותר של טיפול רפואי מתקדם, גם ללא רופא (- שהפעלתו דורשת מימון נוסף), כשבעצם החולה/הנפגע מקבל את מלוא הטיפול, מידיו של הפאראמדיק, ללא צורך ברופא, למעט קביעת מוות ל"ע שזוהי סמכותו הבלעדית של הרופא.

לכן, לדוגמא, בהחייאה שמסתיימת בקביעת מוות ל"ע, תראה לפעמים שני ניידות לטיפול נמרץ במקום, משום שהראשונה שהגיעה למקום הוגדרה אט"ן, ובהרכב שלה אין רופא, והניידת השנייה שהגיעה היא נט"ן - עם רופא - שבעצם בא לקבוע ל"ע (אולם, פעמים שהנט"ן בא לסיוע, וההחייאה היא לבסוף מוצלחת בס"ד...).

- - -

ולידיעה:
הנט"ן (ניידת טיפול נמרץ) המוצבת בנה"ז (נקודת ההזנקה) ברח' נפחא בבני-ברק, היא בעצם אט"ן (אמבולנס טיפול נמרץ), אשר כינויה בז'רגון המד"אי,היא: אט"ן ב"ב, או: אט"ן נפחא.

- - -

בתקוה שהחכמת...




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-27/6/2005 12:24 לינק ישיר 

17 זה אט"ן



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-27/6/2005 10:48 לינק ישיר 

הצלה_דן
ניידת טיפול נמרץ מס' 17
זה נט"ן או אט"ן???
אני הייתי במקום והפרטים שלך קצת לא מדוייקים!!!



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-27/6/2005 10:40 לינק ישיר 


ובכן - - -

ההודעה שהתקבלה, דיווחה על קשיש שנחבל בראשו מנפילה ממרפסת, לא ידוע מאיזה גובה.

מתנדבי מד"א-'הצלה' גוש-דן יעקב יוזשעף, מרדכי עמאר ויוחנן וייס, שהגיעו במהירות למקום, דיווחו כי לא מדובר בנפילה מגובה, אלא באדם שנפל והתדרדר על המדרכה, נחבל בראשו, ללא סיפור של איבוד הכרה.

לאחר טיפול ראשוני, פינה אותו אט"ן ב"ב במצב קל לביה"ח.




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
   
בית > פורומים > אקטואליה וחדשות > הצלה בני ברק וגוש דן > ב"ב : רח' ר"ע נפילה מגובה
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר

bholext