בית פורומים הצלה בני ברק וגוש דן

מקרה ראשון השנה של חולה בקדחת הנילוס

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-30/7/2005 23:35 לינק ישיר 
מקרה ראשון השנה של חולה בקדחת הנילוס

מאת: רן רזניק, הארץ


בכירים בתחום הבריאות: הסיכוי שמדובר בהתפרצות המחלה קטן. משרד הבריאות קורא לציבור להתגונן מעקיצות יתושים

משרד הבריאות דיווח היום על מקרה ראשון השנה של חולה שלקה בקדחת הנילוס המערבי. זהו הדיווח הרשמי הראשון של המשרד מאז תחילת 2005 על הידבקות במחלה בישראל, ועל פי הערכת בכירים בתחום בריאות הציבור, הופעת מקרה ראשון של המחלה בחודש יולי היא סימן לכך שקטן הסיכוי שמדובר בהתפרצות מחודשת ורחבת היקף של המחלה השנה.

אולם, המשרד קרא היום לציבור לנקוט באמצעי התגוננות מפני עקיצות יתושים. המחלה עוברת לבני אדם על ידי עקיצת יתוש, ותסמיניה כוללים חום, כאבי ראש, כאבי גרון, פריחה ולעתים גם כאבי שרירים. סיבוכים נוירלוגיים של המחלה יכולים לגרום לנזק בלתי הפיך ואף למוות, בעיקר אצל קשישים.

על פי הודעת המשרד, ב-15 ביולי אושפזה בבית החולים בילינסון בפתח תקוה אשה בת 37 מהאזור עם חום גבוה, פריחה, כאבי ראש וקשיון עורף. בסוף השבוע התקבלו תוצאות המעבדה שמעידות על הימצאות נגיף קדחת הנילוס המערבי. עוד נמסר, כי האישה שוחררה לביתה ב-24 ביולי ומצבה טוב.


ב-2000 אירעה התפרצות קשה של המחלה בישראל כש-400 איש חלו בקדחת ו-29 מהם מתו. מאז נרשמה ירידה משמעותית בהיקף התפרצות הקדחת: ב-2001 חלו במחלה 14 בני אדם ומתו שניים וב-2002 חלו במחלה שבעה בני אדם מתוכם מת אחד.

משרד הבריאות ביקש היום לרענן את אמצעי ההתגוננות מפני עקיצות יתושים וביקש לטפל בכל מקור מים עומדים בבית או בסביבתו. המשרד הודיע כי יש להשתמש באמצעי הגנה למניעת עקיצות יתושים, כמו רשתות בחלונות ושימוש בתכשירים לקטילה ודחייה של יתושים. מהמשרד נמסר עוד, כי הטיפול במאגרי מים או פסולת שיכולים להוות מקור להתרבות יתושים הם באחריות המשרד לאיכות הסביבה והרשויות המקומיות.




דווח על תוכן פוגעני

מנותק
   
בית > פורומים > אקטואליה וחדשות > הצלה בני ברק וגוש דן > מקרה ראשון השנה של חולה בקדחת הנילוס
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר

bholext