"האוטובוס עלה על אי התנועה ונקרע לשניים"
תאונת דרכים קשה שהסתיימה בנפגעים בודדים במצב קל, התרחשה היום (ה') אחה"צ, בכביש גהה (4).
המדובר באוטובוס דו-מפרקי של חברת "דן" בקו 98, שהיה בדרכו מב"ב לחוף הרצליה. מעט אחרי מחלף גהה לכיוון מחלף מורשה, מסיבה לא ברורה, איבד הנהג שליטה, עלה על אי-התנועה המפריד בין שני המסלולים ונקרע לשניים.
מיד עם קבלת ההודעה על האירוע, יצאו למקום כוחות רבים של מתנדבי מד"א "הצלה גוש-דן". למרות הפקק שנוצר מיידית בעקבות התאונה, הצליחו אנשי יחי' האופנועים לפלס דרך ולהגיע למקום במהירות רבה.
תוך כחצי דקה כבר הגיעו מתנדבים לזירת התאונה, אשר החלו הגיש סיוע רפואי לנוסעי האוטובוס, רובם ילדים ובני נוער.
ישראל גרוניך, המתנדב הראשון שהגיע למקום, מספר:
"מיד עם בואנו למקום החלו כבר הנוסעים לצאת בכוחות עצמם מהאוטובוס, דרך החלונות שהתנפצו, הקרע שנוצר באוטובוס והדלתות. הרחקנו אותם מעט, והחלנו לבדוק אותם גופנית ולאתר פגיעות במידה וישנם".
למרות שהיה מדובר בלמעלה מ-30 נוסעים, התבררה עד מהרה העובדה כי ישנם רק 3 נפגעים במקום, זאת מכיון שלמקום הגיעו מיידית כוחות גדולים של מתנדבי מד"א "הצלה גוש-דן" וכוחות מד"א מהאזורים ירקון ודן, שבדקו את הנוסעים ושללו פגיעות גוף.
מראהו של האוטובוס היה קשה, אולם למרבה הנס, פונו מהמקום רק 3 נפגעות ונהג האוטובוס, כולם במצב קל.
מיד לאחר מכן החלו המתנדבים לדאוג לתחבורה חילופית לאותם נוסעות, אשר ביקשו להגיע עד מהרה לביתם. כוח מתנדבי "הצלה גוש-דן" בראשותם של החובש הבכיר משה דוד רוזנפלד ואלעזר קליין, חילקו את הנוסעות למכוניות של המתנדבים ותושבי ב"ב שנקלעו למקום, תוך רישום מדוייק של פרטיהם האישיים של הנוסעות, אשר הועברו לאחמ"כ לידי מפקד המשטרה במקום.
במקביל החלה קבוצה אחרת של מתנדבים, לחייג לבתיהם של הנוסעות, בכדי להרגיע את המשפחות ולוודא את קבלתם הביתה של בנותיהם.
מנהל מד"א ירקון מר גיל מוסקוביץ, הודה להרב אשר שלומוביץ מנכ"ל "הצלה גוש-דן", על פעולתם המהירה והמקצועית של המתנדבים המסורים.
על אפיזודה מעניינת מספר לנו המתנדב אליהו לוינשטיין:
"כמה אבסורדי היה לראות כי על האוטובוס מופיעה מדבקה ועליה הכיתוב - 'רק שלא נתנתק האחד מהשני'"...
תוקן על ידי - הצלה_דן - 18/08/2005 19:59:04
 |
|
|