יום ראשון, 7.00 בבוקר.
תושבי העיר ועמם מתנדבי "הצלה גוש-דן" מאזור ב"ב, מתעוררים ליום חדש ושבוע נוסף. ערפילי הבוקר עדיין מכסים את העיר.
במרחק לא רב משם, במוקד מד"א אזור דן אשר בת"א, יושב לו מר רמי שפירא (קצמ"ש משמרת בוקר), מקבל קריאה על אירוע חירום רפואי וממהר להעבירה ל'אנשים שלו' בשטח:
"בני ברק, רח' נחמיה **, בת 65 מחוסרת הכרה".
תוך פחות מדקה, מגיעים למקום מתנדבי מד"א "הצלה גוש-דן":
הפאראמדיק צבי עקשטיין, משה בן-אלעזר, חיים פינקלשטיין והחובשים הבכירים מרדכי עמאר (מפקד יחי' האופנועים) וצבי רודיך.
ישראל פישר מגיע גם למקום. אך משנוכח במספר אנשי הצוות, ממהר הוא לעזוב [= לימוד לרבים – ציות לנהלים!].
חלק מהחברים מקבלים מבעלה של החולה מענה לתשאול, כי מדובר באשה בריאה בד"כ, אשר לפנות בוקר התלוננה על כאבים בחזה ולפני כחצי שעה עדיין שוחחו. במקביל, מתארגנים האחרים להחייאה.
כשהוא כבר אמון על הנהלים החדשים של תורת ההחייאה, מתחיל חיים מיידית בעיסויי לב נמרצים.
הפאראמדיק צבי ע. מפקד על ההחייאה תוך כדי הכנת ציודו (הדפיברילטור החצי-אוטומט המשוכלל החדש + תיק תרופות) בעזרתו של משה.
מרדכי מגיש לצבי ר. אמבו וחמצן ומתמקם ליד חיים לצורך החלפה בביצוע עיסויים.
הפאראמדיק צבי ע. מפעיל את המוניטור - - -
- "אסיסטולה" -
ממשיכים בעיסויים, אותם מבצע עכשיו מרדכי.
הפאראמדיק צבי ע. מתארגן לאינטובציה.
- - -
צוות נט"ן ר"ג שכלל את הפאראמדיק עידו גרובר, הפאראמדיק-נהג יעקב צורף (אחראי נט"ן), ד"ר ולרי חלבנר והמתנדב חנן סונינו, נכנסים לחדר.
עם הופעת צוות הנט"ן, הופיעה גם הפרעת הקצב הקטלנית: "VF" - - -
הפאראמדיק עידו ממהר למשוך אליו את הכפות, הפאראמדיק צבי ע. ממהר למשוח עליהם את הג'ל ו - - -
"זהירות, שוק!"
כולם נדרכים, מביטים אל צג המוניטור - - -
"אסיסטולה" – עדיין...
המתנדב חנן מתפעל את המוניטור של הנט"ן,
הפאראמדיק יעקב פותח תיק תרופות,
הפאראמדיק עידו פותח וריד,
הפאראמדיק צבי ע. מחדיר את תרופת האדרנלין לטובוס.
- - -
ד"ר ולרי מתבונן במוניטור - - -
"בדקו בבקשה דופק", הוא מבקש.
קומפלקסים יפים מצטיירים על הצג ולב כולם מנתר / פועם בשמחה: "האכן?" - - -
בדיקה ידנית מאששת את הדבר – "יש דופק מרכזי", אומר הפאראמדיק צבי ע., "גם רדיאלי נימוש היטב", אומר הפאראמדיק עידו.
"ברוך ה'" - - -
מדידת לחץ דם מתבצעת – 140 סיסטולי!
המתנדב חנן מחליף בינתיים את בלוני החמצן.
"אולי נבצע בזריזות בדיקת E.C.G.", ממליץ הפאראמדיק יעקב.
שוב זה המתנדב חנן – האיש שעל המוניטור – המבצע את הבדיקה.
רפרוף קצר של סגל הפאראמדיקים על סרט ה- E.C.G.העלה אבחנת אוטם קדמי נרחב בשריר הלב.
- - -
מתחילים להתארגן לפינוי.
לפתע, הצטלבו עיניהם של המתנדבים חנן וצבי ר. - - -
"זאת היתה נשימה?" – שואל חנן.
"גם לי זה נראה כך", משיב צבי ר.
שניות מספר אח"כ, נצפתה נשימה נוספת מהחולה אשר החלה לנשום בכוחות עצמה ב"ה.
- - -
דקות ספורות לאחר מכן:
"חבר'ה, זאת בזכות העבודה הנפלאה שלכם", מפטיר לעבר המתנדבים הפאראמדיק יעקב, כשהוא ממהר לתא הנהג של ניידת הטיפול נמרץ, שהעבירה את החולה היישר ליחידה לטיפול נמרץ לב בביה"ח "שיבא" בתל-השומר.
- - -
שעות ספורות לאחר מכן:
המתנדב חיים פינקלשטיין ששהה בביה"ח "שיבא" בתל-השומר, בתוקף תפקידו באגודת "עזרא למרפא", התעדכן מפי הרופא הקרדיולוג כי החולה שבה להכרתה ב"ה והיא הוכנסה לצנטור.
- - -
~ כאבים בחזה > חוסר הכרה > אסיסטולה > VF > חזר דופק > חזרה נשימה > חזרה הכרה ב"ה! ~
- - -
יישר כוחכם צוות יקר ונכבד!