בית פורומים הצלה בני ברק וגוש דן

פיצוץ במפעל רפאל בקריית ביאליק שבצפון

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-27/2/2006 13:25 לינק ישיר 
פיצוץ במפעל רפאל בקריית ביאליק שבצפון


לפני מס' דקות נמסר למד"א אזור כרמל על פיצוץ בתוך מפעל רפאל שבקריית ביאליק שבצפון.

נכון לרגע זה מדובר על נפגעים רבים.

כוחות מד"א ומתנדבי "הצלה" רבים בדרכם למקום.



דווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-27/2/2006 18:19 לינק ישיר 

מצורף קובץ

הכניסה למכון רפאל, בו אירע הפיצוץ. צילום: ערוץ 10 (NRG מעריב)*:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />





דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-27/2/2006 18:18 לינק ישיר 

מצורף קובץ

רפא"ל: ניסוי הסתיים בפיצוץ, 4 נפצעו*:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

 

בסביבות השעה 13:30 החריד פיצוץ עז את המפעל שליד עכו. ארבעה בני-אדם נפצעו - שניים באורח קל ושניים בינוני. עוד שמונה סובלים מהלם. מבדיקה ראשונית עולה כי הפיצוץ אירע עקב ניסוי שנעשה תוך חריגה מהוראות הבטיחות. המשטרה ומשרד העבודה פתחו בחקירה.

(אחיה ראב"ד וחגי עינב - ynet)

 

 

הניסוי הפנימי הסתיים בפיצוץ: במד"א התקבל ב-13:30 בצהריים (יום ב') דיווח על פיצוץ בתוך מפעל רפא"ל בקריית ביאליק. כוחות ההצלה דיווחו כי בפיצוץ נפגעו ארבעה בני אדם, מצבם של שניים הוגדר בינוני לאחר שרסיסים פגעו בראשם. עוד שני פצועים פונו באורח קל. ממד"א נמסר כי שמונה בני אדם נוספים הוגדרו כנפגעי הלם וחרדה. מהמשטרה נמסר כי מדובר בתאונת עבודה. הפיצוץ אירע ככל הנראה בתוך מעבדה והפצועים סובלים בעיקר מכוויות ומפגיעות הדף ופונו לבית החולים רמב"ם.

המשטרה מסרה כי הפיצוץ שאירע ייחקר כתאונת עבודה. גם גורמים מטעם משרד העבודה יבצעו חקירה מקיפה.

הפיצוץ אירע בתוך שטחו של מפעל הנשק שבאזור הקריות, ככל הנראה כתוצאה מחריגה מהוראות הבטיחות במהלך ניסוי פנימי. דובר מרחב חוף הבהיר כי "מדובר בתאונת עבודה". לדבריו, "חומר שהתפוצץ בבקבוק גרם לפציעה של אנשים במקום. כוחות שלנו סייעו לכוחות ההצלה".

משה סופר, נציג הנהלת מפעל רפא"ל מסר: "נבדקת אפשרות לפיה התאונה אירעה מתקלה במצבר של מנוע דיזל שהיה בחלל סגור. כתוצאה מכך נפצעו עובדי המפעל שעמדו בסמוך. בעקבות המקרה מינה מנכ"ל רפא"ל ועדת בדיקה לנסיבות האירוע". 

אורן אביטן, סגן מנהל מד"א באזור כרמל סיפר: "בשיחה שהגיעה למוקד האזורי נמסר על פיצוץ בתוך רפא"ל עם עשרות נפגעים. הכרזנו על אירוע רב נפגעים וצוותים ומתנדבים הוקפצו מבתיהם. כשהגענו למקום, חברנו לכוחות רפואה של מד"א שנמצאים ברפא"ל באופן קבוע. בסופו של דבר רוב הפצועים סובלים מפגיעות הדף, צפצופים באוזניים וגם מהלם. מעדויות הפצועים שטיפלנו בהם עולה שמדובר חד משמעית בתאונת עבודה". לדברי אביטן כוחות מד"א לא הורשו להיכנס למקום הפיצוץ עצמו, אלא טיפלו בפצועים שפונו למרפאת המתקן.

הפראמדיק יובל סבג מנט"ן עכו, היה איש הצוות הרפואי הראשון שהגיע למקום. הוא סיפר ל-ynet כי במקום שבו אירע הפיצוץ לא היו נפגעים באותה עת, רק שרידים של הרס מאסיבי, זגוגיות מנופצות, מדפים שהתרסקו ורסיסים בקירות. "הופנינו משם למרפאה של המתקן, לשם פונו הפצועים. טיפלנו בשני פצועים שנפגעו באורח בינוני ובשלושה שנפגעו באורח קל. כולם נפגעו מהדף, מרסיסים ומכוויות שאופייניים לסוג כזה של פיצוץ". הפראמדיק הוסיף כי מאוחר יותר טופלו נפגעים נוספים שמצבם קל וגם הם פונו לבתי החולים בחיפה. הוא ציין כי הרסיסים שמהם נפגעו הפצועים הם רסיסי מתכת וזכוכית גם יחד.

מד"א הפעיל במקום את כל מערך ההצלה מאזור כרמל אך רובם הגדול נותרו ללא תעסוקה. גם כוחות משטרה גדולים הגיעו למקום אולם בשל הסיווג הביטחוני הגבוה ממנו נהנה המתקן אושרה בסופו של דבר רק כניסתם של קצין חבלה וקצין חוקר אחד למתקן שבו אירע הפיצוץ וכן כניסתם של מפקד המרחב תת ניצב דויד סיסו ומפקד תחנת זבולון ניצב משנה קובי בכר. 

מפקד תחנת זבולון, תנ"צ קובי בכר, מסר: "בשלב זה זוכה משטרת ישראל לשיתוף פעולה מלא מהנהלת המפעל בחקירת התאונה. נציגים של משרד החקירות של המשטרה ונציגי משרד העבודה נמצאים במפעל והחלו בבדיקת נסיבות המקרה. מדובר בחלל שניזוק בצורה קלה מחומר מסוים שזהותו תיבדק בחקירה. בתום הבידקה צפויות ההנהלה והמשטרה לפרסם את המסקנות".

 

עובדי המפעל: מידע רב וסותר

אחד העובדים במתקן אמר ל-ynet כי גם בקרב העובדים במקום לא ברורות נסיבות האירוע וכי ככל שידוע להם מעדות שמיעה וראייה אירע פיצוץ סמוך לשעה 13:00 באחד המתקנים. לדבריו, ייתכן כי מדובר בפיצוץ במתקן שבו היו חומרי נפץ. הוא הוסיף כי הפצועים הועברו למרפאה במתקן ולמקום הגיעו עשרות אמבולנסים וצוותי הצלה מכל הצפון במהירות רבה ופינו אותם לבית החולים.

עובד ברפא"ל סיפר כשעה לאחר הפיצוץ כי "כל העובדים חזרו למעבדות והמכונים. קיבלנו מידע רב וסותר בין היתר שמענו שמועה שמדובר היה בריתוך ובפיצוץ של בלון גז".

 

אזור הפיצוץ

ר', עובד במפעל, סיפר: "אני מתעדכן יותר מהרדיו מאשר מהמקום עצמו. אני שמעתי את הפיצוץ. זה היה פיצוץ חזק ממש קרוב אלי. הרחיקו אותנו מהמקום. אף אחד לא יודע מה מקור הפיצוץ. האמת שלא ראיתי כלום, אני לא אוהב ללכת למקומות כאלה".

עובד נוסף סיפר: "אני חושש לפלוט מילה מיותרת, שאחר כך אני אסתבך. אני יודע שיש ארבעה פצועים שפונו, ולא ידוע לי דבר מעבר לכך. אני עצמי לא שמעתי את הפיצוץ. הבת שלי שמעה בתקשורת שהיה פיצוץ והודיעה לי".

המפעל שבו אירע הפיצוץ משתרע על מאות דונמים בין שפת הים לקריית ביאליק וקריית ים. במתקן פועלות מאות יחידות משנה שעוסקות במחקר ופיתוח של אמצעי לחימה מסוגים שונים לשוק הצבאי ולשוק האזרחי כאחד. המקום מאובטח על-ידי שוטרי מג"ב ובעבר אסרו כוחות הביטחון על קבלנים לבנות דירות מגורים עם חלונות לכיוון המפעל. 

 

תאונות עבודה נוספות ארעו מוקדם יותר ברחבי הארץ. פועל בניין שנפל מפיגום באתר בנייה ברמת השרון מת מפצעיו בבית החולים בילינסון. משרד העבודה ומשטרת גלילות פתחו בחקירה.

בנתיב העשרה שבנגב המערבי התחשמל למוות עובד במהלך ביצוע עבודות ביטחון ביישוב. צוות טיפול נמרץ של מד"א קבע את מותו של האיש.

 

 

הפיצוץ ברפא"ל אירע בעת בדיקת כלי שיט בפיתוח לצה"ל

 

ל-ynet נודע שבמהלך בדיקת סקר לכלי שיט המפותח עבור חיל הים התפוצץ מיכל גז, וכתוצאה מכך אחדים מהפצועים עפו למרחק של 10 מטרים. אחד הפצועים סיפר: "פתאום שמענו פיצוץ אדיר, כתוצאה ממנו עפנו אחורה".

(שרון רופא-אופיר)

 

הפיצוץ שארע בצהריים (ב') בתוך מפעל רפא"ל בקריית ביאליק, נגרם במהלך בדיקת כלי שיט המפותח עבור חיל הים, כך נודע ל-ynet. במהלך הניסוי של הכלי, שהוצב על פלטפורמה בתוך מבנה, התפוצץ מיכל גז - וכתוצאה מכך עפו אחדים מהפצועים למרחק של עשרה מטרים, ואחרים נחתכו בידיהם ובפניהם. חרטום כלי השיט נפגע ותקרת המבנה בו נערך הניסוי קרסה מעוצמת הפיצוץ.

הפצועים, וביניהם קצין וחיילים מחיל הים, פונו לבתי החולים בחיפה. לבית החולים רמב"ם הגיעו שלושה פצועים, מצבם של שניים מהם הוגדר בתחילה בינוני. "אחד מהם עם דימום מאחורי תופית האוזן, זה ביטוי להדף שהיה", כך סיפר ד"ר אייל טל-אור, רופא בכיר במיון טראומה. שניים מהפצועים הועברו לבדיקות סי טי, לאחר שהתלוננו על כאבי גב וכאבים בחוליות הצוואר. גם לבתי החולים כרמל ובני ציון הגיעו פצועים במצב קל, חלקם הגדול סובלים מחרדה. כל הפצועים עברו סדרת בדיקות ואחדים מהם צפויים להשתחרר עוד היום לבתיהם.

אחד הפצועים, ברוך זיסרמן, עובד קבלן המועסק כרתך סיפר "עבדתי עם חבר בשיפוצים מחוץ למבנה, פתאום שמענו פיצוץ אדיר, כתוצאה ממנו עפנו אחורה. החבר שלי התחיל להקיא, קיבלנו מכות בראש ובכל חלקי הגוף, למזלנו עמד בינינו לבין המבנה טנדר שחסם את החלקים שעפו מהבניין. כל היום התלוננתי וביקשתי שיזיזו מהמקום את הטנדר ובסוף הוא זה שהציל אותי". לאחר מכן מספר זיסרמן שהוא וחברו קמו, נכנסו למבנה וחילצו מתוכו את הפצועים. לצד מיטתו של זיסרמן יושב בנו, מתי, שאמר "עד שראיתי את אבא עברו עליי רגעים ארוכים של חרדה".

"אנחנו זוכים לשיתוף פעולה הדוק מצד הנהלת המפעל", הדגיש מפקד תחנת זבולון, ניצב משנה קובי בכר, שהוסיף כי משרד החקירות של תחנתו יחד עם נציגי משרד העבודה ואנשי רפא"ל בודקים את נסיבות הפיצוץ. בכר: "המקום בו אירע הפיצוץ ניזוק והפגיעות בחלל הסגור נראות היטב לעין".

מד"א הפעיל במקום את כל מערך ההצלה מאזור כרמל אך רובם הגדול נותרו ללא תעסוקה. גם כוחות משטרה גדולים הגיעו למקום אולם בשל הסיווג הביטחוני הגבוה ממנו נהנה המתקן אושרה בסופו של דבר רק כניסתם של קצין חבלה וקצין חוקר אחד למתקן שבו אירע הפיצוץ וכן כניסתם של מפקד המרחב, תת ניצב דויד סיסו ומפקד תחנת זבולון, ניצב משנה קובי בכר.

המפעל שבו אירע הפיצוץ משתרע על מאות דונמים בין שפת הים לקריית ביאליק וקריית ים. במתקן פועלות מאות יחידות משנה שעוסקות במחקר ופיתוח של אמצעי לחימה מסוגים שונים לשוק הצבאי ולשוק האזרחי כאחד. המקום מאובטח על-ידי שוטרי מג"ב ובעבר אסרו כוחות הביטחון על קבלנים לבנות דירות מגורים עם חלונות לכיוון המפעל.


 

אזור המפעל (צילום: אחיה ראב"ד - ynet)





דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-27/2/2006 14:06 לינק ישיר 


עדכון:

נכון לרגע זה מדובר בכ-6 נפגעים במצבים קל-בינוני, שפונו לבתי החולים.

ככל הנראה מדובר בתאונת עבודה בתוך מתקן בטחוני.

ככל הנראה יוטל איפול (צא"פ) על פרטי האירוע.

מד"א אזור כרמל לקראת סיום אירוע ואיחוד גלי קשר.

- - -

בשורות טובות!



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-27/2/2006 13:40 לינק ישיר 

עדכון:

מדובר במתקן של "רפאל" שהתפוצץ.

החל פינוי נפגעים מהמקום.




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-27/2/2006 13:32 לינק ישיר 


מדיווח של צוות הבטחון במפעל - אין חשש לחומ"ס.

פיקוד 10 במקום מדווח על נפגעים בודדים.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-27/2/2006 13:30 לינק ישיר 


עדכון:

נכון לרגע זה הוחל בדילול כוחות.

כוחות שעדיין לא הגיעו לאירוע, מבוטלים.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
   
בית > פורומים > אקטואליה וחדשות > הצלה בני ברק וגוש דן > פיצוץ במפעל רפאל בקריית ביאליק שבצפון
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר

bholext