השעון מראה על השעה 07.00 בקירוב.
בני ברק מתעוררת לבוקר חדש...*:namespace prefix = o />
הודעת ביפר שנשלחה ע"י מוקד מד"א דן לכונני "הצלה גוש-דן" דיווחה על מקרה של חוסר הכרה בבית אבות ברח' מתתיהו בב"ב.
לא עוברות שניות ספורות וקמב"ץ "צוות דרום" של "הצלה גוש-דן" שרגא בוקשפן מדווח – 'מקום'.
אליו הצטרפו בהמשך תורן הלילה יעקב יוזשעף והמתנדב הבכיר צבי רודיך גם הוא (מה זה גם? הוא צוות דרום ..) מ"צוות דרום".
שרגא כבר הספיק לסיים את ליקוט האנמנזה ודיווח לחברים כי מדובר בבת 85 חולת COPD קשה, מחוסרת הכרה עם דופק נמוש ולדברי הצוות הרפואי במקום, גם היו כמה דקות של דום נשימה.
- שרגא משפר את העשרת החמצן שלה ממסכת 'קנולה' (משקפיים) למסכה עם שקית.
- יעקב מנסה לקחת לחץ דם.
- צבי מחבר 'פאלסאוקסימטר' וסופר נשימות במקביל.
המדדים כבר לא נימושו, התדרדרות משמעותית התפתחה מול עיני הצוות.
ו... הנה צוות נט"ן ר"ג בפתח בהרכב של: ד"ר סמיון לוין, הפאראמדיק ארז פוגל, הפאראמדיק-נהג אבי אטיאס ופאראמדיקס צבאי - סתיו.
עדכון קצרצר מהמתנדבים וד"ר לוין כבר מבצע אינטובציה.
החולה חוברה לקיצוב חיצוני והצוות מנסה לפתוח וריד דבר שהיה קשה מאד במקרה הספציפי.
- - -
במהלך הטיפול הוחלט על מעבר להחייאה מלאה - - -
- סתיו מונה על ההנשמות.
- שרגא ויעקב התחלפו ביניהם בביצוע העיסויים.
- צבי נשלח לעבר תיק התרופות. (כי הוא החובש הבכיר .. )
- ד"ר לוין החליט לא לוותר על איתור וריד (במקביל הוחדרו תרופות דרך הטובוס).
- ארז מנסה גם הוא את כוחו בכך, כשגם 'ביג' שניסה לבצע נכשל עקב מבנה גופה של החולה.
- אבי שימש כ'מפקד הכוחות במקום' ועם מעקב אחר המוניטור הוא 'הנחית' הוראות.
- - -
יוזשעף - בר הדעת וקל הרגליים - ניצל הפוגה בעיסויים ואץ רץ להביא מהנט"ן ציוד נוסף לתיק התרופות.
- - -
וכשד"ר לוין והצוות מתעקשים זה קורה בס"ד.
הדופק חזר.
הווריד נמצא, הוא 'הועשר' בתרופות נוספות והוחל בהתארגנות לפינוי.
- - -
ההורדה במעלית לא היתה קלה, אך בסופו של דבר החולה הועברה לאחר החייאה מוצלחת לביה"ח "שיבא" בתל-השומר.
--------------------------------------------------------------------------------
- - לילה זה לא לילה, יום זה לא יום, צוות דרום - תמיד במקום !! - -
תוקן על ידי - הצלה_דן - 02/03/2006 17:15:54