חברים. אירוע שקרה השבוע. קראו היטב את פרטי המקרה ומה לדעתכם יש לאדון. (כמובן, מי ששמע את הסיפור לא משתתף בחידון...)
מקרה: מבוגר שוכב על מיטתו. מתלונן "ששורף" לו בחזה. בעיקר במרכז ואפי' נוטה מעט לצד ימין.
אנמנזה: בן 56.5 בריא בד"כ. ברקע מעט י.ל.ד. כרגע לח"ד 140/100 דופק קצת קשה לקחת אבל פעם אחת נדמה היה 90 ופעם שניה נדמה היה 110. אין קושי בנשימה. סובל מצרבות. לפני כשלוש/ארבע שעות אכל מנה גדולה מאוד של בשר. (בגלל שפעת העופות) רגיש מאוד לאכילת בשר בקר. לאחר כל אכילת בשר בקר יש לו צרבות חזקות מאוד. הכאבים מוכרים לו מהעבר עקב צרבת שהיתה לו בעבר. בסקלה 1-10 (10 כאב בלתי ניתן לסבול - 1 לא כואב) הכאבים = 3. מוזמן לבדיקת גסטרו לעוד ארבעה ימים.
חכמינו, תנו דעתכם א. מה יש לחשוד שיש לאדון? ב. מה הטיפול שהייתם נותנים לו? ג. ובהנחה שהנכם מגיעים כרגיל?
לאחר שנשאלתי, מעט פרטים נוספים. אינו מזיע. אינו חיוור. בד"כ הצרבות שלו הרבה יותר חלשות. אך היה לו כבר גם כאלו צרבות חזקות. אינו נרדם ולכן הזמין אותנו.
תוקן על ידי - חושב_בכיר - 23/03/2006 20:34:37
נשלח ב-26/3/2006 07:57
ויטי !!
אני קורא את תשובותך העמוקות ולא נותר לי אלא להגיד שאתה מתאים ל"ישיבה בוחר" תשובות מעמיקות ונכונות, פשוט ניתחת את המצב וענית פשוט תשובה של פראמדיק .. .
ענק ענק. .
--------------------------------------------------------------------------------
- - לילה זה לא לילה, יום זה לא יום, צוות דרום - תמיד במקום !! - -
נשלח ב-26/3/2006 03:57
השידור של הא.ק.ג למוקדים אינו שווה מאומה, יש הרבה הפרעות ובנוסף זה שידור של קצב הלב במוניטור (2 לידים) ולא א.ק.ג 12 לידים או יותר ... ועל סמך זה אי אפשר לקבוע אם יש אוטם או אין! אגב לגבי המקרה שציינת אם לחולה היה בבית מוקד מצוקה עם שידור א.ק.ג סביר להניח שהוא אינו אדם בריא בדר"כ כפי שצויין בשאלה....
נשלח ב-25/3/2006 21:27
ובכן חברים.
האדון הנ"ל היה באמצע .M.I קדמי ! יצאתי פיסטוק ! יצאתי בגובה דשא !
המקרה אירע בשבוע שעבר. למרות מה שכתוב בביפר ולמרות שהוא שידר א.ק.ג. בטלפון לאחד המוקדים. הסיפור היה כ"כ משכנע לכיוון גסטרו שאפי' חמצן לא נתתי לו. ואפי' הרגעתי אותו שככל הנראה לא מדובר בבעיה עם הלב!...
צוות האט"ן (עידו גרובר וצבי אקשטיין) שהגיע למקום באופן כללי גם התרשם כנ"ל אך לאחר א.ק.ג. הענינים נכנסו לתזוזה וריד, תרופות ופינוי.
מזה המעשה למדנו, כי אל יחליט בן האדם ע"פ מראה עיניו (לא מזיע לא חיוור) ולא ע"פ שמוע אוזניו (סיפור מקרה ולח"ד) אלא תמיד יש מקום לחשוש!
נשלח ב-24/3/2006 16:02
צורם ללא א.ק.ג אל לך לשלול אירוע לבבי אפילו אם הוא מצביע על כאב נקודתי ואפילו אם הכאב מתגבר בנשימה. אבל ושוב אבל ואני אומר זאת בזהירות מרובה!!! כי כל מקרה לגופו, במקרה כזה הסתכל על הקליניקה של החולה:- מזיע? חיוור? עבר של החולה: יש עבר של אירועים לבבים? האם הוא בקבוצת סיכון: יש במשפחה קרובים מדרגה א שעברו אירוע בגיל צעיר? מעשן? שמן? סובל מל"ד גבוה? נהג משאית/מונית? וכו..
אירוע לבבי קובעים ע"פ 3 כללים
א.ק.ג קליניקה ובדיקות דם
בשטח יש לנו רק קליניקה וא.ק.ג וישנם חולים שאין להם קליניקה ובכ"ז עושים אירוע לבבי אי לכך אני רושם את מה שאני רושם בזהירות מרובה ואם יש לך ספק, ספק!
נשלח ב-24/3/2006 12:23
לא ניתן לשלול בודאות אירוע לבבי, גם במקרה שב א.ק.ג. הכל נראה תקין, ע"פ סיפור המקרה ומיקום הכאב ככאב נקודתי, כולל ההיסטוריה של הצרבות, הייתי שולל אירוע לבבי, אבל מטפל ע"פ פרוטוקול של כאב בחזה.
ברגיל, הייתי מפנה רגיל...
נשלח ב-24/3/2006 11:12
על פניו זה נראה 'גסטרו'...
אבל מה היתה תלונתו העיקרית? יותר נכון, מה היה כתוב בביפר ומה יצא אליו?