| נשלח ב-23/4/2006 09:03 |
|
| |
במשטרה 'רותחים' על 'הצלה' (הצלה ישראל)
במשטרה 'רותחים' על 'הצלה'*-- _Title *
*--ידיעה מס': 1371*הלינק הישיר : http://masoret.hevre.co.il/hydepark/item.asp?id=1371&cat_id=1 |
מאת: חיים שפיגל *-- _Author *, תאריך: 23/04/2006 *-- _Date * |
מתנדב 'הצלה ישראל' שהגיע לזירת פיצוץ במפעל ביטחוני העביר לידי ערוץ 10 צילומים מהמתקן הרגיש | *-- _sTitle *
משטרת זכרון יעקב חוקרת מיהו המתנדב בארגון 'הצלה ישראל' שהעביר לידי ערוץ 10 צילומים מזירת פיצוץ במפעל ביטחוני רגיש לייצור חומרי נפץ בזכרון יעקב. בפיצוץ נהרג אדם אחד ושניים נפצעו באורח בינוני.
מהחקירה עולה כי מתנדב של 'הצלה ישראל', שהגיע למקום התאונה באמבולנס הראשון, צילם את התמונות עוד בטרם הגיעו לשם ניידות המשטרה.
קציני משטרה בכירים אמרו, כי הם "כועסים ורותחים על שאדם שאמור להגיש עזרה לנפגעים מצלם בחשאי את זירת האירוע ודואג להפיץ הצילומים בכלי התקשורת".
דובר מגן דוד אדום אמר בתגובה, כי האיש שצילם הוא מתנדב בארגון הצלה ישראל המופעל על ידי מגן דוד אדום. האיש פעל בניגוד לנהלים ובמד"א יוחלט איך לנהוג בו בתום חקירת המשטרה.
למרות שהצנזורה ביקשה מהתקשורת להעביר לידיה את הכתבות והידיעות הנוגעות לאירוע, בשל רגישות המתקן בו אירע הפיצוץ, בערוץ 10 שודרו הצילומים.
|
 |
|
|
|
|
| נשלח ב-25/4/2006 01:18 |
|
| |
חולה מד"א (או לא) אתה הרי מלכלך כאן מעל דפי הפורום בלי הפסקה על האירגון שאתה מצהיר על שייכותך אליו, אם אתה מרגיש שמזלזלים בך??? אל תבוא! ואל תתנדב! ולא צריכים אנשים מתוסכלים כמוך!
מהיכן לך לדעת למה המנכ"ל שאל מה ששאל, מה,? אתה קורא את מחשבותיו ?
אולי הוא שואל כדי להוכיח ולוודא שיש טעם ליחידת הכוננים וכך לגייס עוד תרומות למטרה זו ?
יש לך מושג כמה המנכ"ל מעריך את המתנדבים?! על מה אתה בכלל מדבר???
מה אתה מבלבל את המוח ? לך תשאל אותו ואל תשמע עדויות שמיעה שלא בטוחות ב 100% !
אבל אתה כניראה חבר של המלאך הרע אז אתה רואה הכל שחור...
וכאן אני סיימתי ולא מגיב יותר לאשכול הזה.
לילה טוב!
תוקן על ידי - witty - 25/04/2006 1:21:06
|
|
|
|
| נשלח ב-25/4/2006 00:21 |
|
| |
חס וחלילה.
לא מלכלכים על הארגון הנעלה "מגן דוד אדום" אנחנו מלכלכים על עצמינו שאנחנו שייכים אליו!!!
רגע, רגע. תירגע. לא על האנשים החביבים הנחמדים והאהובים עלינו אני מדבר, שהם באמת רוצים רק טוב. אלא על "המערכת". על ה"כסת"ח". על "הזלזול" בכל מה שקשור למתנדבים! חוץ ממילים יפות.
דוגמא על "מילים ללא תוכן להערכת המתנדבים" (עדות שמיעה ממי שהיה. אולי זה לא 100% מדוייק, אבל גם אם לא, קרוב לזה מאוד) בתחקיר על הפיגוע: אלי בין (כן, המנכ"ל): - אני רוצה לדעת האם הכוננים הגיעו למקום האירוע ! אחד הנוכחים: כן! כל המתנדבים עם אמבולנס כונן הגיעו לאירוע! אלי בין: אנחנו מוציאים הרבה כסף על האמבולנסים כוננים. אני רוצה לדעת האם יש לזה הצדקה! אחד הנוכחים: כן! כל המתנדבים עם אמבולנס כונן הגיעו למקום האירוע! אלי בין: אני רוצה לדעת כמה זמן לקח להם להגיע למקום! אנחנו מוציאים הרבה כסף על האמבולנסים כוננים. אני רוצה לדעת האם יש לזה הצדקה! אחד הנוכחים: הראשון שהגיע היה מתנדב עם אמבולנס כונן "דן 45" והיה פיקוד 10! אלי בין: אני רוצה לדעת כיצד הוא תפקד ואיך הוא דיווח! אחד הנוכחים (רזי): הוא דיווח שיש בין עשרים לשלושים נפגעים והוא רוצה את כל הכח שאפשר לשלוח! אלי בין: אה.... מהורהר מתיישב במקום. בכל זאת אני רוצה לדעת כמה זמן לקח להם להגיע לאמבולנס, כמה זמן לקח להם להגיע למקום וכו' וכו'.
נו, מלאך רע בעל כורחו יענה אמן! בסוף התחקיר באיזשהו שלב. אלי בין: כן, כל הכבוד למתנדבים!
וואו, איזה כבוד הוא עשה למתנדבים אחרי שבכח הוא ניסה למצוא אולי בכל זאת הם פישלו...
תוקן על ידי - חולה_מדא - 25/04/2006 0:22:47
 |
|
|
|
|
| נשלח ב-24/4/2006 16:45 |
|
| |
אופס... כמה צפוי... הנה התחילו הליכלוכים.
|
|
|
|
|
| נשלח ב-24/4/2006 15:51 |
|
| |
הויכוח הוא עקר, טפשי ובלבול מח ארוך.
אם תצלם בכל אירוע שהוא תמונה טובה, שמד"א יוכלו לפרסמה ולקצור שבחים, אתה בחור כארז! אף אחד לא ישאל אותך "מה עם הזנחת הטיפול לטובת צילום"
אם תצלם את כוחות מד"א בפאדיחה, אפי' שאתה לא חובש - יהיו למד"א הסברים שונים ומשונים מדוע זה לא פאדיחה, לא רואים מכל הזוויות, ובעצם ההתנהגות וההתנהלות של הצוות היתה למופת.
אם תפשל אפי' אם אתה החובש/פאראמדיק הטוב ביותר, לא תקבל שום גיבוי ובעצם חרגת מסמכותך, אתה "הצלה", וכו' וכו'
אם תצליח במשהו, אפי' אם אינך מוסמך לכך, - כוחות מד"א עוברים רענונים והם מקצוענים, אנחנו מחזיקים אנשים בעלי תושיה, ועוד כל מיני אמירות כנף מפולפלות.
תקבל את מלוא הגיבוי כשאתה מביא כבוד - אז כולנו אנשי מד"א תקבל את מלוא הגינוי כשאת מפשל - אז אנחנו "הצלה"
שורה תחתונה. מד"א הוא ארגון הדואג אך ורק לכסת"ח! ובאם אפשר וזה לא מתנגש עם האינטרסים אז דואגים גם לחיי אדם! כמובן, שאף אחד לא יצהיר על כך בקול, אבל כל חובש/נהג/פארמדיק/עובד/מתנדב עבר חוויות כאלו או אחרים. ולפני שתתחילו לצעוק שהעובדים מוסרים נפשם וכו', א. יכול להיות. ב. רק תמורת משכורת. ג. אני מדבר על הארגון כארגון ולא על העובדים המסורים.
 |
|
|
|
|
| נשלח ב-24/4/2006 11:53 |
|
| |
אני גם מדבר ממקור ראשון מתוך אחד האנשים שהיו באירוע טוב כל אחד יציג את גרסתו ...
|
|
|
|
| נשלח ב-24/4/2006 11:42 |
|
| |
הרשה נא לקחת את תגובתך ובמס' שינויים קלים להפוך אותה לתשובה להערותיך - - -*:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />
א. קודם כל בא נסכים עם זה שמדובר במתנדב מד"א זה כולם מסכימים!
ב. כן, על הדובר לומר מפורשות: מדובר בכונן מד"א. מה זה "אבל הוא הרי חבר הצלה", הרי אין חבר הצלה שאינו כונן מד"א. למרות שחברי "הצלה" תורמים רבות למד"א, מד"א אף פעם לא דואג לציין זאת בלשון שאתה כתבת: "חברי הצלה-כונני מד"א"!
אז מה רק מתי שנוח? וכאן יש לשים 3 סימני שאלה!
בברכות, כתבות מחמיאות, תרגילים, אבטחות וסיפורי הצלת חיים, גם בתקשורת וגם באתר מד"א, אף פעם לא נכתב / נאמר "מתנדבי הצלה", רק כונני מד"א. כאן לפתע נזכרו במונח הזה. סליחה, נזכרו בקיומם של הארגונים המשרתים את מד"א בנאמנות ובמסירות, ע"ח זמנם, מאודם וצרכיהם האישיים של המתנדבים (כנהג מתנדב, הוא וודאי חסך רבות למד"א באותה משמרת, בה מילא התחייבויות ללא כוונות רווח...).
אז מה רק מתי שנוח?
אם זהו הקו, אל תפרסם ואל תשתמש בו כלל. אז מה אם הוא מתנדב מרצונו החופשי לכן ניתן להשתמש בו רק מתי שנוח? ועוד לנגיחה והתנערות? אם זה היה אר"ן ומתנדב זה היה מתחיל לפקד על האירוע כראוי עד בוא הדרג הרפואי הבכיר יותר. האם גם אז היה מד"א מתפאר ואומר "הוא מתנדב הצלה"?
ג. ראוי שלאחר שתדע את פרטי הסיפור תכתוב את מה שאתה כותב כי בנוסף לזה שאסור לצלם לפי הנוהל, לפני הכל צריך להגיש עזרה ראשונה לנפגעים ולא להתחיל לצלם.
החוק במדינת ישראל אומר כי אם הינך יודע להגיש ע"ר גם אם אין לך מדים חובה עליך להגיש ע"ר!
ומאותה סיבה צילם הנ"ל (דבר שאסור היה לו לעשות) רק לאחר טיפול ופינוי הפצועים!
 |
|
|
|
|
| נשלח ב-24/4/2006 10:11 |
|
| |
לא יפה להציג רק גירסה של צד אחד.
מתוך פורם רוטר, מאחד האנשים שהיה באירוע.
א. המתנדב שצילם עשה זאת רק כאשר סיים להגיש עזרה לכל הפצועים בשטח בנאמנות ומסירות כמו שהוא נוהג תמיד. ב. היו במקום אנשי שירותי הביטחון (הודיעו לי שאסור לכתוב במפורש אז מחקתי..) ובעלי המפעל ואנשי משטרה ואנשי מד"א כולם ראו אותו מצלם ולא אמרו מילה וחצי מילה
ג. הנוהל היחיד שהוא עבר זהו הנוהל הקבוע שלא לצלם ושאותו לא אוכפים ולא מקפידים עליו ע"ע כל האשכולות בפורום
ד. נשאר דבר יחיד שבו הוא שגה זהו פרסום חומר מאתר מסווג
אבל אבל אבל
כל שבריר של תמונה ששודר בערוץ 10 עבר את הצנזורה ואני יודע את זה ממקור ראשון !!!
כך ש... צדק מי שאמר שאם היו רואים אפוד כתום מנדולה היה סותם את פיו...
|
|
|
|
| נשלח ב-23/4/2006 17:41 |
|
| |
רגע רגע, תחליט אתה לא סגור על עצמך!
א. קודם כל בא נסכים עם זה שמדובר במתנדב הצלה זה כולם מסכימים!
ב. מה אתה רוצה שהדובר יגיד? מדובר בכונן מד"א? אבל הוא הרי חבר הצלה! אתה בעצמך מציין שחברי "הצלה" תורמים למד"א אבל לא דואג לציין "חברי הצלה-כונני מד"א"!
אז מה רק מתי שנוח?
ג. ראוי שלאחר שתדע את פרטי הסיפור תכתוב את מה שאתה כותב כי בנוסף לזה שאסור לצלם לפי הנוהל, לפני הכל צריך להגיש עזרה ראשונה לנפגעים ולא להתחיל לצלם. מאותה סיבה יחידת הצלמים של מד"א אין שם אף אחד שהוא חובש מוסמך.
ד. "הנוהל אומר כי לצוות מד"א במדים אסור לצלם" החוק במדינת ישראל אומר כי אם הינך יודע להגיש ע"ר גם אם אין לך מדים חובה עליך להגיש ע"ר!
ה. ידוע לי באופן אישי ממקור ראשון מהו המתקן ומה היה התיכנון המקורי - מדובר בתיכנון שכשל בעל סיווג בטחוני גבוה שפשוט מסכן את החיים של כל אזרחי מדינת ישראל נקווה שיצליחו בפעם הבאה.
תוקן על ידי - witty - 23/04/2006 17:47:10
|
|
|
|
| נשלח ב-23/4/2006 13:24 |
|
| |
חברים יקרים!
בואו ונעצור לפני שהנושא מתחיל להתגלגל.
ראשית, זה אינו 'חדשות'.
שנית, צורת ההתנהגות של הצדדים במקרה זה, אינה במקומה.
למתנדב אסור היה לעשות את מה שעשה. צילום במדי מד"א נוגד את התקנון. דבר לא ראוי נוסף הוא העברת החומר לתקשורת.
אולם התנהגות / תגובת מד"א גם מקוממת ולא מעט. מתנדב ב"הצלה" הוא (גם) מתנדב מד"א לכל דבר. כשהמתנדב עשה זאת הוא עשה זאת במסגרת התנדבותו על אמבולנס מד"א אשר נשלח על ידם לאירוע. לנסות להתנער מאחריות ולומר "הוא מתנדב הצלה", זהו דבר מקומם ומהווה נסיון מכוער להטיל רפש על פניהם של מאות מתנדבי "הצלה" הנותנים ותורמים רבות למד"א אשר נשען ונעזר בהם רבות למען הערך העליון של הצלת חיים.
בלי להכנס ולהכיר את הפרטים המדוייקים בפרשייה זו, מחובתנו לומר כי יתכן ואולי אף חובה להשעות את המתנדב מחברותו בארגון מד"א-הצלה. אולם ההתנערות הזו והטלת הרושם כאילו לא מדובר במתנדב מד"א רגיל, זהו דבר מקומם.
יתכן גם כי כל הגורמים ל'סערה' זו הינם אנשי ערוץ תקשורת אחר ש'פספסו' מעט רייטינג, זאת בעוד שאף אדם לא הוכיח שהקטע ששודר לא עבר ביקורת אנשי הצזורה (קשה להאמין שערוץ 10 יתלכלכו בדבר שעלול לעלות להם ביוקר), וגם הידיעה כי הנ"ל תוגמל ע"כ כספית, לא מהימנה.
על-כן, הלקח מסיפור זה הוא ברור: הקפדה ברורה ועקבית על נוהל מד"א האומר כי לצוות מד"א במדים חל איסור לצלם ולהתראיין!
 |
|
|
|
|
|