האם זה נכון ?
נלקח מפורום בחדרי חרדים:
אבישי בן חיים
חייו של גבר חושבים יותר מחייה של אשה - כך קובע הרב שלמה אבינר, מחשובי הציונות הדתית.
במסגרת תוכנית רדיו, ששודרה בשבוע שעבר בערוץ 7, שאלה אחת המאזינות את הרב אבינר אם קטע קדום מהמשנה, בו נאמר ש''האיש קודם לאישה להחיות'', הוא בבחינת הלכה למעשה. המאזינה טענה כי יש בכך עלבון לנשים, מכיוון שמהדברים עולה כי על פי ההלכה היהודית, החיים של הגבר עדיפים על חיי אישה.
הרב אבינר לא היסס, והשיב לה כי אכן יש להעדיף הצלת חיי גבר על הצלת חיי אישה. ההסבר נעוץ לדבריו בכך שהגבר מצווה לקיים מצוות, והצלתו ממוות גורמת לרווח מצוותיו.
לדברי הרב אבינר, אם חובש דתי נתקל בשני פצועים קשה, גבר ואישה, עליו לטפל קודם כל בגבר. כדי שלא יהיו ספקות הסביר אבינר כי אם גבר ואישה טובעים בים, יש להציל את הגבר ורק אחר כך את האישה.
הרב הבהיר שכיוון שמדובר בהלכה שקשה להסביר אותה לציבור הרחב, צריך החובש הדתי לנהוג לפיה, אך לא לומר זאת לאנשים שלא מבינים. ''לא צריך להחביא מה שכתוב בתורה, אבל מאידך, אם יש דברים שאנשים לא מבינים, לא צריך לומר אותם'', אמר הרב.
|
|