כתבה יפה במעריב על חנוכת האופנוע.
מתחת לאף של זק"א, חנכו במד"א קטנוע
חדיש ומצויד
חיים לוינסון
חזית חדשה נפתחה השבוע במלחמה היוקרתית בין מד"א לזק"א, על לבו והוקרתו ( ובעתיד כנראה גם תרומתו) של ראש עיריית ניו-יורק, מייקל בלומברג. בלומברג, ראש העירייה היהודי של ניו-יורק, הנחשב לאחד האנשים המשפיעים ביותר על הלובי היהודי באמריקה, שממנו זוכים שני הגופים לתרומות גדולות, הגיע ביום שלישי לביקור מתוקשר בזירת הפיגוע בשכונת שמואל הנביא. במהלך ביקורו עלה בלומברג על שרידי אוטובוס מספר 2, שבו אירע הפיגוע.
לרגל האירוע רכשו אנשי מד"א בשיתוף ארגון "הצלה" קטנוע חדיש עם ציוד חירום,
והקדישו אותו לבלומברג. בטקס חניכת הקטנוע הוסר הלוט ועליו הכיתוב ( באנגלית ) : "בכבוד רב לראש העיר מייקל בלומברג, לרגל ביקור ההזדהות עם כל אלה שסבלו מהתקפת הטרור הרצחנית באוטובוס קו 2 באוגוסט 2003, ירושלים".
עד כה רק לזק"א הייתה יחידת אופנועי חירום ואילו במד"א הסתפקו באמבולנסים.
בישיבות שנערכו באחרונה במד"א ובארגון הצלה, הביעו המתנדבים מורת רוח מכך שמערך הדוברות של זק"א יעיל יותר מזה של מד"א, ושבזק"א אף "גונבים" להם את כל התהילה והקרדיט בתקשורת על פינוי הנפגעים מזירת הפיגועים.
אחד המתנדבים אמר למנהל מחוז ירושלים במד"א, יוני יגודובסקי, ש"אם לא נתעורר, עוד שנה נבוא לזירת פיגוע ולא ייתנו לנו להיכנס, כי זק"א עסוקים בלהצטלם". בעקבות האווירה הקשה בקרב המתנדבים החליטו במד"א לפעול. מנכ"ל
מד"א,אבי זהר, נפגש עם בכירי משרד החוץ וביקש לשלב גם את מתנדבי מד"א בהסברה ברחבי העולם, בקשה שבינתיים לא יצאה אל הפועל.
במד"א החליטו לפעול בדרך אחרת ולנצל את ביקורו של בלומברג למופע היחצנות.
המבצע תוכנן בקפידה, ורוב מתנדבי מד"א לא ידעו עליו, מחשש שידלוף לאנשי זק"א.אנשי מד"א יצרו קשר עם אחד מהתורמים הגדולים שלהם, ישראלי לשעבר החי בניו-יורק,הנמצא בקשרי ידידות עם בלומברג. הם ביקשו ממנו לסייע למבצע
הנוכחי,וסוכם שיתרום 15 אלף דולר לקטנוע מאובזר בציוד עזרה ראשונה, מתקדם יותר מהציוד שנמצא ברשות זק"א. כאשר הגיע הקטנוע נוצר הקשר עם גורמים בעירייה,במטרה להציב אותו על הבמה ולכסותו. כאשר הגיע בלומברג, הודיע לו
מנחה הטקס שמחכה לו הפתעה מיוחדת. בלומברג הסיר את הלוט מעל הקטנוע, קרא את השלט עם הכיתוב, התרגש מהמחווה והודה לאנשי מד"א על ההקדשה.
במד"א סימנו ניצחוןבנקודות.
אחד מאנשי מד"א מספר על המבצע: "שעה לפני תחילת הטקס, שמנו את הקטנוע בצד כשאנשיזק"א כלל לא שמו לב אליו. הם הגיעו עם שלט ענק 'ברוך הבא מייקל בלומברג'.כאשר העלו את הקטנוע על הבמה הם התחילו להגיד לנו 'אתם בכלל לא הייתם בפיגוע, אנחנו הצלנו חיים'. אבל הם לא היו יכולים לעשות כלום, אלא רק להסתכל על בלומברג מתרגש מהמחווה שלנו. זו מכה גדולה בשבילם, הם תמיד חושבים שכל יחסי הציבור הולכים אליהם, ופתאום הם רואים שיש אייטם למד"א ולארגון הצלה,וזה מאוד הכעיס אותם".
יגודובסקי מסר כי "יש אלמנט של מאבק בתקשורת מול זק"א. זאת הייתה הזדמנות לחברבין הקטנוע שתרמו לנו והביקור של בלומברג. תראה, לזק"א יש תפקיד מאין כמוהו,לטפל באיסוף גופות, שהיא עבודת קודש אמיתית. אבל בין זה לבין להגיד
שהםהגוף שמציל חיים יש הבדל גדול. יש עניין כללי שזק"א יותר **** בתקשורת.הם ארגון חרדי שעובד עם המדינה ונמצא בכל מקום. אבל אצלנו יש בעיה מורלית.לא סתם יצא מנכ"ל מד"א בתקשורת אחרי הפיגוע בקו 14 נגד זק"א, כי זה
פשוט יצר בעיה מורלית אמיתית אצל הצוותים. מדובר באנשים שעוזבים כל דבר, ויוצאים להציל חיים, ומישהו אחר זוכה לכל התהילה על מה שהם עשו".
 |
|
|