בית פורומים הצלה ומדא ישראל

שיעול בכאבים בחזה מונע התקפי לב??!!

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-21/9/2003 00:46 לינק ישיר 
שיעול בכאבים בחזה מונע התקפי לב??!!

מתוך כתבה בYNET אולי זה באמת יעזור ....


מחקר חדש: שיעול בעת כאבים בחזה ימנע התקף לב



שיעול, אצל רבים מאיתנו, מבשר רעות. אבל חוקרים פולנים מצאו כי שיעול בזמן התקף לב מגביר את זרימת הדם ללב ועשוי למנוע מוות. מומחה ישראלי: גם בבית החולים מעודדים את החולה להשתעל
מוטי גל



על פי רוב, כשאנו מתחילים להשתעל, אנחנו יודעים שצריך לטפל בעצמנו. אולם מחקר חדש שבוצע בפולין קובע ששיעול, כן, אותו שיעול שמפחיד אותנו, יכול בעצם להציל חיים. החוקרים הפולניים קובעים כי שיעול בעת הסימן הראשון להתקף לב, עשוי להקל על המצב ואף לבטל את ההתקף הקרב ובא. לדברי החוקרים, השיעול מעלה את הלחץ החיובי בבית החזה, מגביר את זרימת הדם ללב ועשוי למנוע דום לב ומוות. לדבריהם, השיעול יסייע להישרדות החולים, עד לבוא הצוות הרפואי.




ד"ר טדאוס פטלנז ועמיתיו מהאגודה הקרדיולוגית בקטוויץ שבפולין, ערכו מחקר שכלל 115 חולים בסיכון גבוה ללקות בדום לב. החולים אומנו להשתעל כשחשו כאב בחזה – הסימן הראשון להתקף הלב. בסך הכל, השתעלו הנחקרים ב-365 מקרים בהם חשו כאב בחזה. ב- 292 מהמקרים, נעלם הכאב בחזה. רק 73 מתוכם נזקקו לטיפול רפואי.



ד"ר פטלנז דיווח על ממצאיו בכנס האירופאי הקריולוגי שנערך בוינה. לדבריו, השיעול איפשר לחולים להישאר במצב של הכרה מלאה, ואף לשמור על פעימות לב תקינות. הוא המליץ לחולים בסיכון גבוה לאמץ את שיטת השיעול בתדירות של שיעול אחד לשנייה עד שתי שניות, עד לחמישה שיעולים עוקבים.



"שיעול עשוי למנוע ירידה פתאומית בלחץ הדם" מסביר פרופ' בוריס שטרסברג, סגן מנהל המערך הקרדיולוגי במרכז הרפואי רבין, "ירידה כזו בלחץ הדם מתרחשת כשחולה לוקה בדום לב. במקרים כאלו, גם בבית החולים, אנו מעודדים את החולה להשתעל".



עם זאת מסתייג שטרסברג מממצאי המחקר: "צריך לזכור שלא כל כאב בחזה הוא התקף לב", הוא מסביר, "צריך לקחת בזהירות את הדברים, ואם אכן יתברר במחקרים נוספים רחבי היקף ששיעול עשוי באמת למנוע דום לב, הרי שמדובר בחידוש".




דווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-4/10/2003 22:26 לינק ישיר 

יפה חיים, מעניין מה שאמרת. זה נכון ובדוק



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-2/10/2003 12:21 לינק ישיר 

אני הייתי בהדרכה של הפראמדיק הדגול פרחי ובנושא של v.f. הנושא הועלה והומלץ ע"כ.
אמנם מהזמן שאדם נכנס למצב של v.f. עד אבוד הכרה זה פחות מדקה ולכן זה בדרך כלל תרופה לטיפול עצמי.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-22/9/2003 00:56 לינק ישיר 

witty



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-21/9/2003 18:21 לינק ישיר 

שיעול גורם לדם לעלות למוח בחזרה אם יש אירוע לבבי , כמו כן במצב של פירפור שיעול שווה בעוצמתו ל 30 עד 50 j (ג'אול) של שוק חשמלי .
לכוננים ולאנשי הצוות זה לא חלק מהטיפול כי מד"א עובד לפי הפרוטוקולים של ה acls ושם זה מובא כ"מחקר" סיוע לאדם שנימצא לבד בלי עזרה רפואית ולא כחלק מהטיפול , קרה מקרה בודד או אולי יותר שפראמדיקים בארץ זיהו vf במוניטור , ביקשו מהחולה להשתעל והדבר הוכח!

נושא זה נדוש המון בפורום שירותי חירום של נענע .

אם זיהתם מצב קרדיאלי עדיף להזמין נט"ן מאשר להתחיל לעודד את החולה להשתעל....



תוקן על ידי - witty - 21/09/2003 18:27:36



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-21/9/2003 10:52 לינק ישיר 

נראה לי שבגלל שהשיטה לא בדוקה עדיין ולא סופית, תקרא במאמר, חכה אולי יום אחד זה יבוא וכולנו נהפך לכוננים ללא ציוד...



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-21/9/2003 02:55 לינק ישיר 

נעמה

מדוע א"כ עידוד שיעול לא נכנס במחלקת ההדרכה של מד"א כטיפול לכונן בעת הגיעו למקרה של התקף לב? (כמובן אחרי מדדים וחמצן)



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-21/9/2003 01:01 לינק ישיר 

נשמע הגיוני.



דדווח על תוכן פוגעני

סמל אישי
מנותק
   
בית > פורומים > אקטואליה וחדשות > הצלה ומדא ישראל > שיעול בכאבים בחזה מונע התקפי לב??!!
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר

bholext