הלכות הקשורות למת....
1לקוח מתוך אתר 101 כתשובה לשאלת מתנדב...
לאחר מקרה של החייאה לא מוצלחת..
. עוד במהלך ההחייאה ובטרם נקבע מוות יש עניין גדול לקרוא קריאת שמע, וזכות גדולה היא לנפטר שתצא נשמתו בקריאת שמע, יש להשתדל לקרוא קריאת שמע שלא מול הפרשות וזוהמה .
2. יש לקפיד על דם שיוצא מגוף הנפטר לאחר קביעת המוות(ונפלונים טובוס וכד&rsquo שיאסף ויוצמד לגוף הנפטר או יועבר בצורה אסטתית למשפחה לצורך קבורה.
3. אין לבצע פעולות שאינם הכרחיות בכל הקשור לטלטול הגופה,אלא יש לסגור את עיני הנפטר ולכסותו בשמיכה/כיסוי.
4. יש ערך רב לניחום והרגעת האבלים ובוודאי מן הראוי שלא לנהוג בקלות ראש ושגרה מולם, אלא להביע השתתפות בצערם.
5.יש להקפיד למנוע כניסת כוהנים לבניין בו שוהה הנפטר וכל כוהן יודע כיצד לנהוג אך צריך להודיע אם ישנם כוהנים.
6. נטילת ידיים לאחר קרבה למת בטווח של ד' אמות (3 מט&rsquo הנהוג שנוטלים תחת כיפת השמיים ולא בברז מקורה (ניתן ליטול ידיים בגינה וכד&rsquo
7. במידה וקיים חשד שתתקיים נתיחת גופה כדאי לערב את אנשי זק"א המתמחים בהליכים להשגת ויתור לנתיחה במקרים שאין חובה בכך.
|
|