מוטב מאוחר...זוכרים קינג דיויד? תמונות..
מצורף קובץמתוך הודעה לעיתונות.
טקס חגיגי מרשים בהשקת יחי' האופנועים האמבולטוריים של "הצלה ירושלים"
מאות אורחים ונגידים רמי מעלה השתתפו בטקס השקה והענקת שם ליחי' האופנועים האמבולטוריים של "הצלה ירושלים". במעמד הגאון רבי ישראל מאיר לאו שליט"א - הרב הראשי לשעבר, ובהשתתפות ח"כ ראובן ריבלין - יו"ר הכנסת, מר אבי זוהר - מנכ"ל "מגן דוד אדום", הרב אורי לופוליאנסקי – ראש עיריית ירושלים, רבנים, חכי"ם ואישי ציבור.
הטקס נערך בסוכה הגדולה של מלון "המלך דוד" בירושלים בתרומתם האדיבה של משפחת ארנרייך הנכבדה משטרסבורג – צרפת. את הטקס ניהל והנחה בכישרון רב המנצח הנודע אלי יפה - יו"ר ועד ידידי "הצלה ירושלים".
משפחות ארנרייך-כץ משטרסבורג שבצרפת תרמו סכום נכבד להענקת שם ליחידת האופנועים לעילוי נשמת יקיריהם, אנדריי ופולט מאטיו ז"ל. האופנועים הרבים עיטרו את בימת הכבוד משני עבריה.
את המשא המרכזי נשא הגרי"מ לאו שליט"א שעמד בדבריו על חשיבות הצלת נפשות, שיבח את התורמים שהוא מכיר אישית כרודפי צדקה וחסד והרעיף מברכותיו על מתנדבי הארגון שמביאים לקידוש שם שמים ולקירוב לבבות, שיזכו להציל ולהחיות נפשות בישראל.
יו"ר הכנסת ח"כ ראובן ריבלין אמר, כי "במיוחד לאחר שלוש שנות טרור קשים, אנו רואים את חשיבותו של הארגון הוולונטרי בהצלת חיי אדם וקיום הנאמר: כל המקיים נפש אחת מישראל כאילו קיים עולם מלא". "אני מאחל שעבודת "הצלה ירושלים" ותרומתם לקהילה יתמקדו בעזרה וסיוע לקהילה בחיים האזרחיים ולא בפיגועים ובשכול" - סיים.
נציג משפחות נפגעי הטרור, ר' צבי סנד, אשר שיכל את כלתו ומחותנו ד"ר דוד אפלבוים ובתו נאוה הי"ר בפיגוע רצחני בקפה הלל בירושלים, עמד בדבריו הנרגשים על חשיבות הטיפול בנפגעים ברגעים הקריטיים כשהנפגע מתמודד בין חיים למוות, ואת הסיוע המהיר שהחובש יכול לתת בזכות האופנועים.
מר אבי זוהר מנכ"ל מד"א, אמר בתוך דבריו, "אתם אמנם מכירים את הרב גרינוולד שלא מפסיק לחייך ולהיות יחד עם כולם, אולם, אני ראיתי אותו לא פעם עם דמעות בעיניים וסוער, כאשר הוא היה צריך להגן על חיי אדם". מנכ"ל מד"א שיבח את עבודתם המסורה של המתנדבים ואת שיתוף הפעולה ההדוק של "הצלה ירושלים" עם מד"א בפעילות השוטפת.
ראש עיריית ירושלים, הרב אורי לופוליאנסקי, אמר, "תושבי העיר ירושלים שידעו הרבה פיגועים רצחניים בשנים האחרונות, מכירים ויודעים להעריך את עבודת הקודש של ארגון "הצלה ירושלים" שמהווה פנינת בכתרה של ירושלים". ראש העיר בירך על היוזמה של "הצלה ירושלים", להציב "עמדות החייאה והצלה" בכל רחבי העיר לתועלת ולרווחת התושבים.
את הטקס הנעים הכנר האמן, מירל רזניק, שריגש וסחף את הקהל בשיר "יידישע מאמע" שהקדיש לכבודה של התורמת הנכבדה גב' ד, ארנרייך תחי'. יו"ר הכנסת וראש עיריית ירושלים התכבדו להעניק לתורמים שי מהודר, אופנוע – הצלה מכסף טהור, עם הקדשה מיוחדת. הגרי"מ לאו התכבד להעניק את השי המהוד למשפחת יפה שמסייעים לארגון "הצלה ירושלים" בכל ימות השנה. לכל המשתתפים הוענק שי סמלי, אופנוע זעיר מכסף טהור.
בטקס נטלו חלק והשתתפו גם, ח"כ הרב מאיר פרוש, הרב יהושע פולק סגן ראש עיריית ירושלים, הרב שלמה אטיאס חבר הנהלת העיר, הרב שלמה רוזנשטיין יו"ר ועדת ההקצבות העירונית, פרופ' שמואל שפירא.ס. מנהל ביה"ח "הדסה". עו"ד זלי יפה ס. נשיא בית הכנסת הגדול.
הטקס ננעל בהקרנת סרט מרגש עד דמעות, המתאר בקצרה את הפעולות הנאצלות של מאות מתנדבי הארגון, שפועלים במסירות ובמקצועיות 24 שעות ביממה 365 יום בשנה, ומושיטים את עזרתם לכל פונה ונזקק ללא הבדל גזע דת ומין.

 |
|
|