בית פורומים הצלה ומדא ישראל

תופעה מוזרה , מגוחכת ולא מוצדקת!!

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-17/12/2003 00:15 לינק ישיר 
תופעה מוזרה , מגוחכת ולא מוצדקת!!

אני כונן מגן דוד אדום בישראל וכמוני גם מאות בכל רחבי הארץ.

כשאני מצלצל בעת אירוע לבקש נט"ן, לבטל נט"ן,לבטל אמבולנס,להזמין עוד אמבולנס או כל פרט אחר אני מזדהה ככונן הצלה וחירום ואף בעת הצורך אומר את קוד הכונן.

לתדהמתי קורה הרבה שהמוקדנים אינם מכבדים את המילה של הכוננים אשר אינם נהגים או אינם מוכרים ואני מדבר על מוקדנים רבים מאד .
כמובן שאני לא מכליל את כולם כי ישנם כאלו שכן מעריכים את עבודתו ושיקול דעתו של הכונן אף אם הוא לא מוכר להם.

וצריך עיון, מדוע לא סומכים המוקדנים על הכוננים?

אם הסיבה היא שהם לא סומכים על הכונן כי ישנם כוננים לא אחראיים או לא טובים והם לא יודעים אם כונן זה הוא מאלו הטובים או מאלו הלא טובים,אז למה אלו הלא טובים משמשים ככוננים,מי מינה אותם לכאלה ומדוע?
ואם הכוננים טובים וסומכים עליהם ועל מילתם אז למה ומדוע המוקדן לא סומך עליהם?


התופעה הזו גרמה לי להפסיק לעדכן ולהביא דיווח למוקד בעת אירוע כאשר אני מגיע ראשון מלבד הודעות קריטיות,מצילות חיים מכיון שאם לא סומכים על המילה שלך ככונן למה לבזבז צלצול?...

חבל ..

מה שלדעתי צריך לעשות זה להוציא נוהל או לעדכן את המוקדנים שהכוננים הינם אנשים אחראיים ורציניים וצריך לקבל את שיקול דעתם, ובמקרה שכונן מבטל אמבולנס יש להוציא ביפר "כונן 779 במקום מבטל אמבולנס" ובמקרה ויתברר כי אין הצדקה לביטול האמבולנס יקרא לוועדת משמעת או יבוטל מעמדו ככונן.

אבל זה מוזר,מגוחך וממש ללא הצדקה שכונן הצלה וחירום שמוקדן לא מכיר, לא יוכר כאחראי מספיק לבטל אמבולנס במקרה שהוא במקום ורואה שאין נפגעים/סירוב פינוי וכדומה.

אם הוא לא אחראי אז למה הוא כונן?.


נקודה למחשבה..




דווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-17/12/2003 00:52 לינק ישיר 

אנ מאד מתפלא עליך
יש נוהלים לכוננים והם די ברורים !
זה לא משנה אם המוקדן מכיר אותך או לא
אם אתה בתור כונן או סתם אזרח חובש או כל סמכות רפואית פשוטה ואני מדגיש גם פשוטה מבקש נט"ן המוקד חייב לשלוח נט"ן !!!
במוקד ניתן "להעלות" בשלבי הדחיפות לא להוריד
ז"א ניתן לשלוח רגיל בנסיעה רגילה , להעלות לדחופה , להעלות לנט"ן , אי אפשר "לרדת " ברמה של הדחיפות עד כאן בנושא הזמנת נט"ן !

אם המוקדן לא שלח לך נט"ן (דבר שלא ניראה לי הגיוני כלל) הוא עלול לאבד את תפקידו , כמובן בתנאי שהיה לו נט"ן בסביבה !

לגבי ביטול נט"ן : נוהלי כוננים מרשים לכונן שהוא חובש נהג בלבד! לבטל נט"ן אך באזורים מסוימים בארץ מנהלי האיזור לא מרשים זאת בגלל מקרים שקרו , כל אזור והחלטות מנהליו!

לגבי ביטול אמבולנס : כונן אינו רשאי בשום פנים ואופן לבטל אמבולנס נקודה . אלו הם נוהלי כוננים !!!

נכון שאין בזה מן הגיון אם מגיעים לארוע ולא נמצא דבר,אבל קרו מקרים הפוכים שהדבר היה בנמצא והאירוע התבטל . . . והמבין יבין !

בנוסף בל נשכח לדוגמא שאדם מזמין אמבולנס והוא ממתין בפינה וברגע שיגיע האמבולנס עם סירנה הוא יצא לקראתו , וברגע שיגיע כונן הוא עלול לא לשים לב , לא יצא לקראתו , והכונן יחפש אותו לשווא , בל נשכח שנוהלי כוננים אינם מתירים לשים סירנה ואור מהבהב ברכב פרטי שאינו רכב ביטחון . . . ואנו מדברים רק על כוננים שעובדים לפי הנוהלים !

ודבר הכי חשוב : התנדבות הכוננים חשובה , מצילה חיים , ומעורכת ע"י הנהלת מד"א ,מ.פ.ה , המוקד , והכי חשוב החולה/נפגע , אזי אל תרגיש שלא מתייחסים אליך ייתכן ולא מכירים אותך אזי כל מוקדן אחראי היה הולך יותר לפי שיקול דעתו שלו או של מישהו שהוא מכיר וזה טבעי אז תרגיש בנוח ותמשיך לתרום כמו כולנו .
ליל מנוחה


תוקן על ידי - witty - 17/12/2003 0:56:23



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
   
בית > פורומים > אקטואליה וחדשות > הצלה ומדא ישראל > תופעה מוזרה , מגוחכת ולא מוצדקת!!
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר

bholext