קופ"ח כללית תפטר מאות עובדים ב2004
קופת חולים כללית מתכוונת לפטר מאות עובדים ב-2004
מאת: חיים ביאור
קופת חולים כללית מתכוונת לפטר השנה מאות עובדים המוגדרים עובדי "דור ב'" - כך אמר אתמול סמנכ"ל למשאבי אנוש ומידע (מיכון) בקופ"ח כללית, חזי כאלו. לדבריו, זאת לאחר שב-2003 פרשו מרצון מהקופה 600 עובדים ומשרותיהם לא אוישו.
כאלו אמר כי המועמדים לפיטורים הם עובדים המועסקים במסגרת ההסכם הקיבוצי, אך נעדרי קביעות בעבודה - דבר המקל על פיטוריהם. שכר הבסיס של עובדים אלה נמוך ב-22% לעומת שכרם של העובדים הוותיקים.
כאלו הוסיף כי תוכנית העבודה של קופ"ח כללית ל-2004 כוללת גם צמצום ניכר במספר עובדי משק ותחזוקה. במקום עובדים אלה תרכוש הקופה שירותי ניקיון ותחזוקה מחברות חיצוניות. "המציאות מחייבת את הפיטורים", אמר כאלו. לדבריו, זאת לנוכח הגירעון בקופ"ח המגיע ל-400 מיליון שקל והעובדה ש-65% מהוצאות הארגון מופנות לתשלומי שכר.
לדברי כאלו, ב-2003 הופעלה תוכנית לפרישת 100 מתוך 800 עובדי ההנהלה הראשית בתל אביב, מספר המרפאות הוקטן ב-21 וצומצמו השקעות במחשוב ובנכסים בהיקף של 100 מיליון שקל. כאלו אמר כי המו"מ עם ארגון עובדי קופ"ח בעניין פיטורי מאות עובדי "דור ב'" נקלע למבוי סתום; אם לא תחול התקדמות במו"מ, תפעל הנהלת הקופה באופן חד צדדי ותפטר את העובדים גם בלא חתימה על הסכם עם ארגון העובדים.
בתגובה אמר אתמול יו"ר ארגון עובדי קופ"ח, פרוספר בן חמו: "לא נסכים לאף מהלך מצד
ההנהלה בלא סיכום עמנו. אנו מושיטים ידנו להנהלה כדי שתיכנס עמנו למו"מ על כל שינוי שהיא מתכננת בארגון. אנו בסכסוך עבודה מול ההנהלה, שהכריזה ההסתדרות על רקע תוכניות ההנהלה לפטר עובדים. בדעתנו לשמור בידינו את האופציה לממש סכסוך זה בעת המתאימה".
עוד אמר בן חמו: "טענת קופ"ח כאילו פוטרו 100 עובדים מהמטה בת"א, אינה נכונה. איש לא פוטר".
http://www.aonline.co.il/site/news/showReport.jhtml;$sessionid$GIMXP5DNKNVDFLAVAESSF3VMCUASII5G?ElementId=skira20040112_382048&origin=ibo
 |
|
|