http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-2859782,00.html
נבדק חשד: נהג האוטובוס נרדם על ההגה
3 תאונות דרכים אירעו במהלך הלילה האחרון בכבישי השרון. סמוך למחלף ינאי: כ-30 תלמידי ישיבה שנסעו באוטובוס נפצעו, שניים מהם מאושפזים במצב קשה. עד ראייה ל-ynet: "המקום נראה כמו אחרי פיגוע". ועוד בשרון: נהג קטנוע מהרצליה נהרג בתאונה ליד שפיים. תושבת קיבוץ משמרות נהרגה בתאונה ליד קיבוץ העוגן
רענן בן צור
יממה קטלנית בכבישים: שני הרוגים וכ-30 פצועים נמנו במהלך הלילה ולפנות בוקר (ו') בתאונות דרכים, שאירעו בכבישי הארץ.
תאונת דרכים קשה אירעה הלילה לאחר חצות בין אוטובוס למשאית סמוך למחלף ינאי שבשרון. כוחות מד"א הגיעו למקום ודיווחו על כ-30 נפגעים. כוחות הצלה גדולים הגיעו למקום וסייעו בחילוץ הפצועים.
מאושפזים בהלל יפה, לניאדו, תל השומר ובילינסון. מחקירה ראשונית של המשטרה עולה כי נהג הסמיטריילר עמד בשולי הכביש, אך חלק מהמשאית בלט לתוך הנתיב הימני, ונהג האוטובוס שנסע לכיוון צפון התנגש בה. נהג המשאית עוכב לחקירה ואמר כי נאלץ לעצור בגלל תקלה בבלמים של המשאית. גירסתו נבדקת.
המשטרה בודקת חשד שלפיו נהג האוטובוס נרדם בנסיעה כתוצאה מנהיגה במשך שעות ארוכות. הפצועים, שפונו לבית החולים לניאדו, סיפרו כי הנהג היה עייף ונרדם בזמן הנהיגה. ראש אגף התנועה במרחב שרון, רב-פקד איציק מנשה, מסר כי המשטרה בודקת את הטכוגרף (מכשיר המותקן ברכב, ומיועד לסמן או לרשום את היות הרכב במצב נסיעה או עצירה, וכן את מרחק הנסיעה, את מהירות הנסיעה ואת זמן הנהיגה של הנוהג ברכב).
לבית החולים לניאדו בנתניה פונו 16 פצועים קל מהתאונה. לבית החולים הלל יפה בחדרה פונו 14 פצועים. שני פצועים קשה, אשר נפגעו בראשם, הועברו במשך הלילה לבית החולים תל השומר. אחד מהם נותח והוא מונשם במחלקה לטיפול נמרץ. השני נמצא בהכרה ומאושפז במצב בינוני.
שני פצועים בינוני שאושפזו בהלל יפה יועברו במהלך היום, לבקשתם, לבית חולים בירושלים. שני פצועים קל צפויים להשתחרר במשך היום. שמונה פצועים קל כבר שוחררו במשך הלילה והבוקר.
בבית החולים בילינסון בפתח-תקווה מאושפזים שני פצועים במצב קשה. אחד מהם מונשם ומנותח, והשני מאושפז במחלקת טיפול נמרץ נוירוכירורגי.
בדרך לקברי צדיקים בצפון
מפקד תחנת הכיבוי בנתניה, טפסר משנה ישראל סיטון, אמר ל-ynet כי למקום הגיעו כוחות כיבוי אש אשר סייעו לחלץ פצועים מן האוטובוס. "למרבה המזל, לא פרצה שרפה לאחר שסולר נשפך על הכביש. אם היתה מתלקחת שריפה זה היה נגמר באסון", סיפר.
באוטובוס נסעו בחורי ישיבה מישיבת "אור ישראל" בניו יורק. ראש הישיבה ובנו היו אף הם ביו נוסעי האוטובוס ונפצעו. הם נפגשו אתמול לכנס מחזור שארגן ראש הישיבה. במסגרת הכנס, אורגנה נסיעה לקברי צדיקים בצפון. התלמידים שלא נפצעו פונו לשכונה החרדית "קריית צאנז" בנתניה.
עד ראייה סיפר ל-ynet: "המקום נראה כמו אחרי פיגוע, רסיסי זכוכית מפוזרים בכל עבר, צמיג של האוטובוס או המשאית זרוק על הכביש. הצד הימני של האוטובוס מפורק כולו. על המושבים זרוקים שטריימלים, אוכל, חלות, וישנם כתמי דם. כל החזית של האוטובוס הרוסה, השמשה הקדמית התנפצה לחלוטין. חלק מהתיקים של נוסעי האוטובוס מונחים בערמה, נעליים זרוקות על הכביש".
 |
|
|