מד"א משיק תכנת לווין חדשה באמבולנסים
מהיום: אמבולנסים של מד"א בניווט לווייני
המערכת, פרי פיתוח חברה ישראלית, תאפשר איתור מיידי ומדוייק של כל האמבולנסים והניידות בכל הארץ, בכל רגע נתון. תורני המוקד יוכלו להזניק את האמבולנסים למקרי חירום ופיגועים במהירות מירבית. העלות: 4 מיליון דולר, תרומה מבריטניה
מוטי גל
מגן דוד אדום השיק היום (ב') מערכת בקרה ושליטה לווינית, שתאפשר קיצור משמעותי של זמן ההגעה לחולים ופצועים. המערכת, פרי פיתוח חברת "נס טכנולוגיות", מאתרת בכל רגע נתון את האמבולנסים וניידות הטיפול הנמרץ, ומאפשרת לתורן המוקד להזניק למקום האירוע את הצוותים הקרובים ביותר.
בימים אלו הוצבה המערכת ב- 450 אמבולנסים רגילים, 100 ניידות לטיפול נמרץ (נט"ן) ובמוקדים האזוריים של מד"א. המערכת משלבת מחשבים מותאמים להפעלה ברכב, טכנולוגיות איתור מיקום לוויני (GPS), תקשורת נתונים סלולרית CDPD ותקשורת קווית. עלות הפרויקט נאמדת בכ-4 מיליון דולר, תרומת אגודת ידידי מד"א בבריטניה.
המערכת, כך טוענים במד"א, מסייעת להצלת חיי אדם בשל היכולת לקצר את זמני התגובה באמצעות איתור מיידי ומדוייק של כל אחד מהאמבולנסים והנט"נים בכל הארץ, בכל רגע נתון על מפה ממוחשבת. כך, ניתן לשגר את האמבולנס המתאים והקרוב ביותר למקרה.
התקנת המערכת כבר הצילה חיים. באחד המקרים, לקתה ילדה בת שמונה בדום לב בהוד השרון, כשבאותה העת נט"ן מד"א הקרוב ביותר היה עסוק במקרה חרום אחר. תורן המוקד במד"א איתר במערכת השליטה והבקרה אמבולנס כונן במרחק שני בניינים משם כשהם בדרכם להשתלמות. האמבולנס הונחה לצאת לאירוע והגיע תוך כשתי דקות. חייה של הילדה ניצלו.
במקרה אחר, נמסר למוקד מד"א על תינוקת שנחבלה בראשה בכסייפה. אמבולנס שעבר בקרבת הישוב בדרכו למד"א ערד מהמרכז הרפואי "סורוקה" אותר על ידי המערכת והמוקדן הנחה אותו להגיע ליישוב לטיפול מיידי בתינוקת.
ווי נט
הכתבה סוקרה אמש בכל ערוצי התקשורת.
 |
|
|