בית פורומים הצלה ומדא ישראל

פיגוע קשה בירושלים - התמונות

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-29/1/2004 14:50 לינק ישיר 
פיגוע קשה בירושלים - התמונות

10 הרוגים בפיגוע באוטובוס בשכונת רחביה בירושלים

פיצוץ עז החריד בסביבות השעה רבע לתשע את שכונת רחביה בבירה, לא הרחק מבית רה"מ. מחבל מתאבד, איש פתח שהועסק במשטרה הפלסטינית, עלה לאוטובוס קו 19 והתפוצץ בחלקו האחורי. עשרה בני-אדם נהרגו ולמעלה מ-40 נפצעו. ברשות מיהרו לגנות, אבו-עלא: "מוכן להיפגש עם שרון". גורמים מדיניים: עסקת השבויים לא תושפע
אפרת וייס ואייל הראובני

פיגוע קשה ביום עסקת השבויים: בסביבות השעה רבע לתשע (יום ה') החריד פיצוץ עז את שכונת רחביה בירושלים. עשרה בני-אדם נהרגו למעלה מ-40 נפצעו, 10 מהם במצב קשה.

הפיגוע התרחש ברחוב עזה פינת ארלוזרוב, לא הרחק מבית ראש הממשלה, שהיה באותה עת בחוות השקמים. מחבל מתאבד, איש פתח שהועסק כשוטר במשטרה הפלסטינית, עלה על אוטובוס אגד, קו מספר 19, והתפוצץ בחלקו האחורי.

נהג האוטובוס, שלום זקן, נפצע בפיגוע והובהל לבית-החולים הדסה עין כרם, כשהוא סובל מחבלות בראשו ובפניו. "אני לא זוכר בדיוק את המקרה", סיפר. "נסעתי ברחוב עזה, העליתי נוסעים בתחנה הראשונה ובתחנה השנייה. לא ראיתי אף חשוד. יצאתי מהתחנה, נסעתי עוד 20 מטר, ואז אירע הפיצוץ. האוטובוס נעמד".

באוטובוס, שנהרס לחלוטין בפיגוע, נראו גופות ההרוגים. עדי ראייה מתארים מחזות זוועה. עובד תברואה בעירייה סיפר שחלקי גופות התעופפו למרחק של עשרות מטרים. "זה האירוע הכי קשה בו נתקלתי בחיים".

עופר בצלאל, עובד רשות הדואר, סיפר כי מעוצמת ההדף, התנפצה הזגוגית בחלון מכוניתו וזגוגית המספרה ליד. הפצועים שכבו במקום. "מי שיכל לדבר זעק למוות מכאבים".

דרור שוסטר, פראמדיק של מד"א, הגיע ראשון לשטח: "הייתי במשרד שנמצא ברחוב הילל בעיר, ואז התקבלה קריאה על הפיצוץ. הגעתי לזירה עם ניידת משטרה. היה שם שקט מוחלט, הלם של האנשים, שאפילו לא בכו. הם פשוט היו המומים. ראיתי פצועים מחוץ לאוטובוס, בעיקר בצד ימין שלו, חלקם אנושות. התחלנו בפעולות החייאה ראשונות. דקות אחר-כך, החלה ההמולה".




דווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-1/2/2004 01:24 לינק ישיר 




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-1/2/2004 01:07 לינק ישיר 

אני לא חושבת שם יהיו כאן תמונות, זה מה שישנה לעולם, הרי לאתר הזה נכנסים כמעט ורק אנשי מד"א, והצלה, כאלו שחוו את הפיגוע הזה ועוד רבים מהזווית הכי קרובה שיש.

אני חושבת שיותר חכם זה לעשות לינק לסרטון של משרד החוץ, ולשלוח אותו לכל רשימות התפוצה שלכם...ובעיקר לאנשים מחו"ל (זה מה שאני עשיתי בכל אופן).



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-1/2/2004 00:57 לינק ישיר 

מצורף קובץ

ה' ישמור



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-1/2/2004 00:56 לינק ישיר 

מצורף קובץ

בהחלט תמונה קשה אבל חייבים בעולם לראות מה מעוללים לנו .



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-31/1/2004 20:58 לינק ישיר 

לאור בקשות הגולשים ולאור רצוננו לשמור על כבוד המת צונזרו תמונות מזעזעות.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-31/1/2004 20:48 לינק ישיר 

כל הכבוד הצלה אתם גדולים



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-30/1/2004 02:00 לינק ישיר 

מצורף קובץ

...



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-30/1/2004 00:20 לינק ישיר 

מצורף קובץ

החברים ליד המז"ח



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-30/1/2004 00:19 לינק ישיר 

מצורף קובץ

הצלמים על הגגות



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-30/1/2004 00:17 לינק ישיר 

מצורף קובץ

תמונה נוספת



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-30/1/2004 00:15 לינק ישיר 

מצורף קובץ

תמונה של ר' משה בפיגוע



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-30/1/2004 00:14 לינק ישיר 

מצורף קובץ

תמונה של פיקוד 10 בועז אלינסון האפסנאי של מדא שהגיע ראשון למקום.
לאחר מכן זוה לומר היה פיקוד 10 ולסיום דרור שוסהיים.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-29/1/2004 23:11 לינק ישיר 

הרגשות ,הכעס והרגש עולה לכולנו לראש אולם כאשר אנו באים לטפל במקרים ממין אלו הכל נדחק אוטומטית הצידה ומתמקדים בנפגעים, את מי אפשר להציל,איך, איך אפשר לעזור לפצועים הקשה ולאלו שפחות. איך להרגיע את נפגעי החרדה ואיך לעזור להם להתמודד עם מה שראו.

המראות שאנו רואים מידי פיגוע לא נשכחות מאיתנו לא בימים ולא בלילות לא בשבתות ולא בחגים, אנו תמיד זוכרים את התמונות המזעזעות ואת הסיפורים המרגשים אבל מנסים להתגבר עד כמה שניתן.

"ארץ ישראל נקנית ביסורים" גמרא ברכות.

נקוה שלא נדע עוד צער ושכול!!



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-29/1/2004 23:03 לינק ישיר 

שאני אבין אתם מגיעים למקום שוב ושוב ושוב
רואים כל כך הרבה מוות סבל כאב מייסר בכי

ולא בא לכם באותו רגע לפוצץ את הפלסטינאים ?
איך מתגברים על הכעס?
ומה עם חוסר האונים?

ממשלה רקובה!

מה שרואים מהזווית הזאת..



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-29/1/2004 19:59 לינק ישיר 

10 הרוגים בפיגוע באוטובוס בשכונת רחביה בירושלים

פיצוץ עז החריד בסביבות השעה רבע לתשע את שכונת רחביה בבירה, לא הרחק מבית רה"מ. מחבל מתאבד עלה לאוטובוס קו 19 והתפוצץ בחלקו האחורי. עשרה בני-אדם נהרגו ולמעלה מ-40 נפצעו. הערכה בשטחים: הג'יהאד האיסלאמי אחראי לפיגוע. ברשות מיהרו לגנות, אבו-עלא: "מוכן להיפגש עם שרון". גורמים מדיניים: עסקת השבויים לא תושפע
אפרת וייס ואייל הראובני


פיגוע קשה ביום עסקת השבויים: בסביבות השעה רבע לתשע (יום ה') החריד פיצוץ עז את שכונת רחביה בירושלים. עשרה בני-אדם נהרגו למעלה מ-40 נפצעו, 10 מהם במצב קשה.


גורמים מדיניים: "התצהיר האולטימטיבי להאג"
במערכת הפוליטית: "עסקת השבויים משפילה"
עסקת חילופי השבויים - כל הפרטים


הפיגוע התרחש ברחוב עזה פינת ארלוזרוב, לא הרחק מבית ראש הממשלה, שהיה באותה עת בחוות השקמים. מחבל מתאבד עלה על אוטובוס אגד, קו מספר 19, והתפוצץ בחלקו האחורי.


נהג האוטובוס, שלום זקן, נפצע בפיגוע והובהל לבית-החולים הדסה עין כרם, כשהוא סובל מחבלות בראשו ובפניו. "אני לא זוכר בדיוק את המקרה", סיפר. "נסעתי ברחוב עזה, העליתי נוסעים בתחנה הראשונה ובתחנה השנייה. לא ראיתי אף חשוד. יצאתי מהתחנה, נסעתי עוד 20 מטר, ואז אירע הפיצוץ. האוטובוס נעמד".




באוטובוס, שנהרס לחלוטין בפיגוע, נראו גופות ההרוגים. עדי ראייה מתארים מחזות זוועה. עובד תברואה בעירייה סיפר שחלקי גופות התעופפו למרחק של עשרות מטרים. "זה האירוע הכי קשה בו נתקלתי בחיים".


עופר בצלאל, עובד רשות הדואר, סיפר כי מעוצמת ההדף, התנפצה הזגוגית בחלון מכוניתו וזגוגית המספרה ליד. הפצועים שכבו במקום. "מי שיכל לדבר זעק למוות מכאבים". חיים, עובד זק"א, סיפר: "הגג עף, מי שישב מאחור נפגע הכי קשה. אי אפשר להתרגל למראות האלה".


דרור שוסטר, פראמדיק של מד"א, הגיע ראשון לשטח: "הייתי במשרד שנמצא ברחוב הילל בעיר, ואז התקבלה קריאה על הפיצוץ. הגעתי לזירה עם ניידת משטרה. היה שם שקט מוחלט, הלם של האנשים, שאפילו לא בכו. הם פשוט היו המומים. ראיתי פצועים מחוץ לאוטובוס, בעיקר בצד ימין שלו, חלקם אנושות. התחלנו בפעולות החייאה ראשונות. דקות אחר-כך, החלה ההמולה".



עסקת השבויים לא תושפע


גורמים מדיניים אמרו ל-ynet כי הפיגוע לא ישפיע על השלמת עסקת השבויים, כולל שחרור האסירים הפלסטינים. לדברי הגורמים, הפיגוע אינו קשור לעסקה או לפעולה כלשהי בה נקטה ישראל. לקראת הדיון על הגדר בבית-הדין בהאג, אומרים הגורמים: "צריך לשלוח את התמונות הקשות מרחביה לכל אחד מהשופטים שם".


שר הביטחון, שאול מופז, קיבל את הידיעה על הפיגוע במהלך דיון על מתן הקלות נוספות לפלסטינים שקיים עם השליחים האמריקנים, דיוויד סאתרפילד וג'ון וולף. בשעות הצהריים יקיים מופז הערכת מצב עם ראשי מערכת הביטחון.


הכוננות הביטחונית בישראל הייתה גבוהה ממילא, והועלתה עוד יותר לקראת עסקת השבויים. עם זאת, לא היו התרעות נקודתיות על פיגוע בשכונת רחביה. מפכ"ל המשטרה אהרונישקי אמר עם הגיעו לזירת הפיגוע, כי השוטרים היו ערוכים בפריסה רחבה, לאור האירועים החדשותיים והמוטיבציה המוגברת של ארגוני הטרור. "זו תהיה כנראה שגרת ימינו בזמן הקרוב", הוסיף.


ההערכה בשטחים היא שמדובר בפיגוע של הג'יהאד האיסלאמי, שהבטיח לנקום על פעולת צה"ל אתמול בעזה בה נהרגו תשעה פלסטינים.


ברשות הפלסטינית הזדרזו הפעם לגנות את הפיגוע. "אנו מגנים כל פגיעה באזרחים, ישראלים ופלסטינים כאחד", כך אמר בכיר הרשות, סאיב עריקאת, שקרא לשים קץ לכיבוש להגביר את מאמצי השלום. ואילו ראש הממשלה הפלסטיני, אבו-עלא, הביע הסכמה להיפגש עם עמיתו הישראלי, אריאל שרון, ללא תנאים מוקדמים.


מוקדים טלפוניים לברור זהות הפצועים ומצבם:

הדסה עין כרם: 1255122

הדסה הר הצופים: 1255123

שערי צדק: 1255125

מספר לעולים חדשים: 1255081010

מוקד עיריית ירושלים: 1255023106

מספר מיוחד לליקויי שמיעה: 02-6430255






דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
   
בית > פורומים > אקטואליה וחדשות > הצלה ומדא ישראל > פיגוע קשה בירושלים - התמונות
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר
1 2 3 4 לדף הבא סך הכל 4 דפים.

bholext