בית פורומים הצלה ומדא ישראל

מבצע "חסד בלבן" פועל לרווחת תושבי העיר!

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-14/2/2004 20:58 לינק ישיר 
מבצע "חסד בלבן" פועל לרווחת תושבי העיר!


הודעה לאחר סגירת מטה "חסד בלבן"

רופאים, אחיות, קשישים, מוהלים ותינוקות הוסעו על ידי מתנדבי הצלה למרות השלג הכבד שירד על העיר

בסוף שבוע שעבר הוחלט על הקמת מטה "חסד בלבן" לאור התחזיות שצפו שלג בהרי ישראל ובירושלים. ע"פ התחזית השלג היה אמור לרדת על העיר ממוצ"ש עד ליום ראשון אחר הצהרים.

בעקבות זה, יצאה הודעה בסוף השבוע למתנדבי "הצלה ירושלים" כי מתנדבים שיהיו מעוניינים ליטול חלק במבצע האדיר "חסד בלבן" יירשמו אצל ר' ראובן פול ממנהלי המבצע . עבור הנרשמים הוזמנו מחו"ל שרשראות לגלגלי רכבם בכדי שיקל עליהם הנסיעה בשלגים.

ביום שישי חולקו הערכות לכל המתנדבים, והחברים קיבלו הוראה למלאות את בלוני החמצן במכוניותיהם ולהשלים ציוד חסר בערכות עזרה הראשונה שבידיהם בכדי שיהיו ערוכים ומוכנים לשלג הקרב. כמו כן יצאה הוראה למלאות דלק במיכלי הרכב כדי שהמתנדבים לא יתקעו ללא דלק.

לאור השלג שירד בשבת כבר בשעות אחר הצהרים הוקם החפ"ק מיד עם צאת השבת ועשרות רבות של מתנדבים יצאו לעבר משרדי "הצלה ירושלים" ברחוב ברוכים בעיר בכדי לטפל בקריאות ולצאת לעזרת התושבים.

מיד עם צאת השבת כמעט שקרסה מערכת הטלפונים של מוקד "חסד בלבן" מרוב פניות שהגיעו מכל רחבי העיר ומכל סוגי הפניות לעזרה. מוקדני החפ"ק בראשות ישכר בנדיקט, ויעקב ברגר שהנחו את המטלפנים כי במקרי חירום יש ליצור קשר עם 101 מוקד מד"א בעיר. קריאות אשר הגיעו כדוגמת סיוע לקשישים ומקרים הומניטריים התקבלו במשרד בשמחה ומתנדבים נשלחו באמצעות מערכות הקשר לסייע לפונים.

מוקדני המוקד סיפרו כי תוך פחות משעה מצאת השבת התקבלו במשרדי הצלה למעלה ממאה פניות לעזרה אשר רובם ככולם טופלו ע"י המתנדבים המסורים שהיו פזורים ברחבי העיר.

בנצי ליזרוביץ ואלי פולק ממנהלי ומפקדי המבצע סיפרו כי רוב הפניות היו בקשת סיוע בנסיעות ממקום למקום. המתנדבים הסיעו תינוק מרמת בית שמש לבית החולים הדסה עין כרם בשל ניתוח שאותו אמור היה לעבור מיד עם צאת השבת. כמו כן מתנדב העביר חלב אם עבור פג מהבית להר הצופים. מתנדבים רבים העבירו קשישים ממקום למקום ומשפחות שנתקעו ברחובות המושלגים.

אחיות, רופאים ואנשי צוותות רפואיים מבתי החולים, מרפאות ובתי החלמה בעיר נעזרו בידי המתנדבים להגיע מביתם למתקנים הרפואיים.

מהחפ"ק נמסר על משפחה שהוסעה מירושלים לבית שמש בכדי שיוכלו להשתתף בהלוויית אבי המשפחה שנפטר במהלך השבת ולא היה באפשרותם להגיע לביתם עקב השלגים והכבישים החסומים.

כך במהלך כל הערב הסיעו וסייעו המתנדבים לתושבי העיר ולקריאותיהם.

לאורך כל הלילה ישבו תורני המוקד וקיבלו קריאות מנהגים שנתקעו במבואות ירושלים, מבשרת ציון ואבו גוש, ומתנדבים יצאו לחלצם והסיעו אותם לירושלים.

מוהלים רבים התקשרו למשרדי הארגון גם בשעות הקטנות של הלילה וביקשו להסתייע על ידי המתנדבים להגיע בבוקר לבריתות ברחבי העיר. הורים רבים צלצלו ובקשו עזרה וסיוע במערך ההסעה הגדול. תושבים שהיו אמורים להגיע לשדה התעופה ולא מצאו דרך לצאת מהעיר הסתייעו על ידי המתנדבים גם בשעות הלילה המאוחרות.

לפנות בוקר כאשר הפסיק לרדת השלג על העיר והכבישים נפתחו בחלקם ירד עומס הפניות אולם אלו שפנו לעזרה קיבלו סיוע מהיר ומקצועי.

לקראת השעה 7.30 הגיע המתנדב ר' זאב קשש עם אמבולנס ובו 500 מנות חמות שבדרך כלל מחולקים יום יום ע"י ארגון "אשל ירושלים" לקשישים ונזקקים אבל עקב מזג האוויר התבקש ארגון "הצלה ירושלים" לעזור וחלק את המנות החמות עם האמבולנסים והרכבים המשורשרים ,
זאב סיפר על קשיש בנווה יעקב שכשראה אתו מגיע עם האוכל החם פרץ בבכי ואמר שלא האמין שיאכל באותו היום אוכל חם וחשב שיאכל מהשאריות המעטות שנשארו לו מהשבת , הקשיש שעלה לא מזמן לארץ וגר לבדו הודה בבכי למתנדבים.

במהלך הבוקר נותרו בחפ"ק מתנדבים שנשארו לתגבר את המטה למקרה ויחל שוב לרדת שלג.

ר' דוד גרינוולד יו"ר הצלה ירושלים סיפר על מאות פניות שהתקבלו במשרדי הארגון במהלך הלילה ושעות הבוקר כאשר לרוב רובם של המקרים סייעו מתנדבי הארגון.

לקראת השעה 1 אחה"צ הוכרז על סגירת החפ"ק מאחר וכל צירי התנועה נפתחו לתנועה ולא היה כל קושי בהגעה ממקום למקום.

מפקד הצלה ירושלים אלי ביר מסר שבמשרדי הצלה מעריכים כי ההיערכות המוקדמת של המתנדבים מנעה סבל מיותר מתושבי העיר וכי הצליחו לסייע כמה שיותר לאלו שהיו זקוקים לעזרה וסיוע למרות תנאי מזג האוויר הקשים.

השלג לא פסח על הגליל:

מאות תושבי צפת שחזרו לעירם לאחר השבת מצאו את העיר מושלגת וללא אפשרות לחזור לבתיהם, באוטובוסים היו גם נשים, תינוקות וקשישים שנתקעו בכניסה הדרומית לצפת כתוצאה מאיחור בהגעתם של האוטובוסים לצפת ללא יכולת להגיע לבתיהם ,
אנשי "הצלה גליל" המתינו לתושבים עם רכבי שטח מיוחדים והסיעו את התושבים לבתיהם, פעילות זו נמשכה עד השעות הקטנות של הלילה.
כמו"כ בשעות הערב ארעה תאונת דרכים בצפת ומכיוון שרכבים שהיו בכביש חסמו את דרכו של האמבולנס נאלצו אנשי מד"א הצלה גליל להגיע למקום רגלית ולשאת
את האלונקה מרחק רב עד לאמבולנס ,
בזמן שעדיין משתוללת בצפת סופת שלגים מתנדבי מד"א הצלה גליל
עמדו לסייע הן במקרי חרום והן בסיוע שבשגרה

במשרדי הארגון ביקשו להודות לכל מערכות החירום בעיר שפעלו בשיתוף פעולה מיוחד עם אנשי "הצלה ירושלים" ו"הצלה גליל" ובכך מבצע "חסד בלבן" הצליח לסייע לכל כך הרבה תושבים שנזקקו לעזרה.


תוקן על ידי - הצלהירשלים - 15/02/2004 21:09:57



דווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-17/2/2004 03:12 לינק ישיר 

כתבות עם חלק מהפעילות באתרים:

http://www.chabadnik.com/

http://www.col.org.il/chaim_test/show_news.asp?3606


תוקן על ידי - למען_החיים - 17/02/2004 3:14:21



דדווח על תוכן פוגעני

סמל אישי
מחובר
נשלח ב-17/2/2004 03:06 לינק ישיר 

מצורף קובץ

...



דדווח על תוכן פוגעני

סמל אישי
מחובר
נשלח ב-17/2/2004 03:06 לינק ישיר 

מצורף קובץ

...



דדווח על תוכן פוגעני

סמל אישי
מחובר
נשלח ב-17/2/2004 03:05 לינק ישיר 

מצורף קובץ

...



דדווח על תוכן פוגעני

סמל אישי
מחובר
נשלח ב-17/2/2004 03:05 לינק ישיר 

מצורף קובץ

במוצאי שבת בין כל הטלפונים לחילוץ ועזרה התקשר גם הזמר חיים דוד סראציק ,הידוע כממשיך דרכו של ר' שלמה קרליבך. הוא היה צריך להגיע לרדיו קול חי לשידור חי עם מנחם טוקר.לאסוף אותו יצאו ,צוות החילוץ שהיה בכננות , החברים זליג קראהן ,ושוקי קול , מלווים עם הצלם יוני צור (אולי יהיה שמח בדרך) .
הם נשארו שם עד סוף השידור כדי שיכלו להחזיר אותו ובנתיים זליג זכה בכמה דקות שידור לטובת "הצלה"
בתמונות לפניכם תראו אותם גם במוקד וכמובן את היו"ר מר דוקי גרינוולד

נכתב וצולם ע"יupwstars




דדווח על תוכן פוגעני

סמל אישי
מחובר
נשלח ב-16/2/2004 15:11 לינק ישיר 

מצורף קובץ

...



דדווח על תוכן פוגעני

סמל אישי
מחובר
נשלח ב-16/2/2004 15:11 לינק ישיר 

מצורף קובץ

...



דדווח על תוכן פוגעני

סמל אישי
מחובר
נשלח ב-16/2/2004 15:10 לינק ישיר 

מצורף קובץ

המשגיח הרב וולבא בשלג...



דדווח על תוכן פוגעני

סמל אישי
מחובר
נשלח ב-16/2/2004 00:10 לינק ישיר 

מצורף קובץ

היום שאחרי הסערה



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-15/2/2004 22:44 לינק ישיר 

מצורף קובץ

...



דדווח על תוכן פוגעני

סמל אישי
מחובר
נשלח ב-15/2/2004 22:44 לינק ישיר 

מצורף קובץ

...



דדווח על תוכן פוגעני

סמל אישי
מחובר
נשלח ב-15/2/2004 22:42 לינק ישיר 

מצורף קובץ

מבית לבית....



דדווח על תוכן פוגעני

סמל אישי
מחובר
נשלח ב-15/2/2004 21:54 לינק ישיר 

מצורף קובץ

7.30 העמסת האוכל מ"אשל ירושלים"



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-15/2/2004 13:06 לינק ישיר 

הצלה ירושלים מכריז על סגירת החפ"ק מבצע חסד בלבן לאור פתיחת כל צירי התנועה בעיר.

במהלך המבצע התקבלו מאות קריאות כשלמעלה מ200 קריאות שהיו דחופות ביותר נענו והסתייעו על ידי המתנדבים שהסיעו את הנזקקים לסיוע ברכביהם .

בשעות הלילה כשהשלג החל שוב להיערם הגיע יו"ר הארגון ר' דוקי גרינוולד למוקד ( לאחר שלא מזמן עזב) ושהה שם עד לסגירת המוקד בשעה זו.

התודה והברכה לכל עשרות המתנדבים המסורים שפעלו לאורך כל היממה האחרונה במסירות נפש עילאית.

התודה למנהלי המבצע,המוקדנים,החברים ששרשרו את הרכבים וכל העוסקים במלאכה המיוחדת והקשה.

ישלם ה' שכרכם .




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-15/2/2004 11:22 לינק ישיר 

מצורף קובץ

...



דדווח על תוכן פוגעני

סמל אישי
מחובר
   
בית > פורומים > אקטואליה וחדשות > הצלה ומדא ישראל > מבצע "חסד בלבן" פועל לרווחת תושבי העיר!
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר
1 2 3 לדף הבא סך הכל 3 דפים.

bholext