בית פורומים חדשות אנש אין בילדער

ר' חיים בערגער מסקווירא נפטר אין תפיסה

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-9/3/2004 22:31 לינק ישיר 
ר' חיים בערגער מסקווירא נפטר אין תפיסה

ר' חיים בערגער ז"ל, היה מראשי עסקני חסידות סקווירא, בעיירה ניו-סקווירא, שליד מונסי בארה"ב.
בנוסף לעסקנותו הוא היה יהודי בר אוריין, ירא שמים מרבים, נעים הליכות ואהוב על הבריות.

לפני כמה שנים הוא נעצר בישראל על פי בקשת שלטונות ארה"ב, באשמה של גניבת תקציבים ממשלתיים.
בשעתו התערבו לטובתו אדמורי"ם, רבנים, אישי ציבור וחכי"ם. אבל בסופו של דבר ידו הארוכה של ארה"ב ניצחה, והוא הוסגר לארה"ב ע"י מדינת ישראל.

הוא הואשם בבית משפט אמריקאי, וריצה את עונשו בבית כלא בצפון קרוליינה.
מי שהכיר קצת קרוב את הנושא הכאוב, יודע שהוא לקח על עצמו את מירב האחריות להאשמות, למרות שחלקו בזה היה זניח. בזה רצה להגן על אנשים חשובים אחרים בחסידות, מהם גדולים מאד, (וד"ל). לדאבון כולם הוא שילם ע"ז מחיר גבוה מאד, בעצם הישבה בכלא, ובפרט בגלל ריחוקו של בית הכלא מאיזור המיושב בחרדים.

היום הגיע הבשורה שהוא נפטר בכלא בצפון קרוליינה.
יהי זכרו ברוך.



דווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-11/3/2004 04:27 לינק ישיר 

מצורף קובץ

c
http://www.ladaat.net/old/a.php?id=1078868052

תוקן על ידי - ekstein - 11/03/2004 4:30:28



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-11/3/2004 04:27 לינק ישיר 

מצורף קובץ

b
http://www.ladaat.net/old/a.php?id=1078868052

תוקן על ידי - ekstein - 11/03/2004 4:29:41



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-11/3/2004 04:26 לינק ישיר 

מצורף קובץ

http://www.ladaat.net/old/a.php?id=1078868052



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-11/3/2004 04:20 לינק ישיר 

Convicted New Square Leader Dies In Prison



Mar 10, 2004 11:29 am US/Eastern
(1010 WINS) (New Square, New York) Chaim Berger, the longtime New Square leader sentenced to six years in federal prison for masterminding the theft of millions of dollars in government subsidies, died yesterday in a North Carolina prison hospital.

The 79-year-old Berger had cancer, according to Rabbi Mayer Schiller, a New Square community spokesman and Berger's friend of 40 years. Berger was buried in New Square last night.

Berger was serving his sentence at the Federal Medical Center in Butner, North Carolina.

Berger was one of five men accused of embezzling $11.6 million from federal antipoverty programs. Most of the money was siphoned from government subsidies for education, housing and small business. The five men also concealed their incomes from the Internal Revenue Service, filed phony applications for aid and created nonexistent schools and students.

Berger fled prosecution in 1997, but was arrested in Israel in 1998 and returned to the United States in 2001 to stand trial. Berger pleaded guilty January 23rd, 2002, to one count each of conspiracy and mail fraud. He was sentenced in June 2002, and his projected release date was November הטקסט שלך כאן


תוקן על ידי - ekstein - 11/03/2004 4:25:01



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-11/3/2004 04:16 לינק ישיר 


New Square co-founder dies in prison hospital

Chaim Berger, the longtime New Square leader sentenced to six years in federal prison for masterminding the theft of millions of dollars in government subsidies, died yesterday morning in a North Carolina prison hospital, friends said.

Berger, 79, had cancer, said Rabbi Mayer Schiller, a New Square community spokesman and Berger's friend of 40 years.

Berger was buried in New Square last night, said Deputy Mayor Israel Spitzer.

"All of New Square is in a very, very deep, deep pain and everybody feels as they have lost one of their own, and it's just very, very hard to cope with this terrible, terrible news," Spitzer said. "We just have faith in God and our belief that whatever God does is accepted with no question."

Berger was serving his sentence at the Federal Medical Center in Butner, N.C., according to information from the Federal Bureau of Prisons.

Berger was one of five men accused of embezzling $11.6 million from federal antipoverty programs. Most of the money was siphoned from government subsidies for education, housing and small business. The five men also concealed their incomes from the Internal Revenue Service, filed phony applications for aid and created nonexistent schools and students.

Berger fled prosecution in 1997, but was arrested in Israel in 1998 and returned to the United States in 2001 to stand trial.

Berger, who pleaded guilty Jan. 23, 2002, to one count each of conspiracy and mail fraud, admitted in U.S. District Court that he and several other New Square residents defrauded state and federal agencies to benefit themselves and others in the village. He was sentenced in June 2002, and his projected release date was November 2006.

The investigation led New Square officials to accuse federal prosecutors of targeting them because their residents were Hasidic Jews. Prosecutors denied the allegation.

A federal probe into possible misconduct was launched after four of the men connected with the wrongdoing received commuted sentences from President Clinton on his last day in office in January 2001.

The presidential action came a few months after first lady Hillary Rodham Clinton met with Grand Rabbi David Twersky of New Square's Hasidic Jewish community.

Hillary Clinton, who was running for U.S. Senate, received 1,400 votes in New Square, compared with 12 for Rick Lazio, her Republican opponent.

After the election, Twersky came to the White House and met with the Clintons.

After the White House meeting became public in February 2001, Hillary Clinton claimed that was the first time she became aware of the clemency issue. The federal probe found no wrongdoing.

Many in the community believed Berger's prosecution was unjust.

A Holocaust survivor and a founder of New Square, Berger will be remembered as someone who was dedicated to his fellow man, "regardless of their race, religion, creed or color," said county Legislator Ilan Schoenberger, D-Wesley Hills.

Schoenberger, who knew the family, declined to comment on Berger's legal troubles, saying instead that he should be remembered for his many good deeds.

"Chaim was a very fine, decent man who cared a great deal for people. He was always concerned about helping people, both individually and the community as a whole," Schoenberger said.

Schiller denounced Berger's continued incarceration during his illness.

"The government's refusal to allow Chaim Berger to return to his family during his terminal illness was unconscionable," Schiller said. "We weren't dealing with anybody who was a threat to any community or individual, and common decency dictated that he be allowed to be reunited with his family in his final days."

Berger, who was born in Hungary, leaves a widow and six children, Schiller said.

"I would say that I only hope that my own life should be equal to the example of absolute selflessness that he embodied," Schiller said.

Spitzer said Berger's "whole life" was dedicated to serving the public interest.

"He will be remembered by all the people. He'll be especially remembered by the vast amount of people worldwide who were helped by him and were able to continue their daily lives through his encouragement and help," Spitzer said. "People will always miss him. People will miss him as a special, special, kind, loving, giving person."



Reach Suzan Clarke at [email protected] or 845-578-24Reach Suzan Clarke at הטקסט שלך כאן


תוקן על ידי - ekstein - 11/03/2004 4:18:10



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-11/3/2004 01:14 לינק ישיר 

עס האט מיר היינט געקאלט מיין שוואגער (ווער געדענקט נאר שור שנגח'ס שוואגער פון קרית יואל, ווען דער גאב"ד האט זיך דארטן געפונען), פון סקווירא אין דערציילט, אז יעדער איינער האט נעכטן געשאלטן יוסי בראך, אין האט אויף עם געלאזט פאלן שארפע ווערטער.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-10/3/2004 20:36 לינק ישיר 

יוסףמאיר
איך ווייס אז די פאקטן זענען נישט גינסטיג פאר דיר, וועסט טרעפן אלע תירוצים. אבער אין סקווירא איז מען פאניע בראט מיט דעם מסור יוסי בראך...

פון דעם ווילסטו נישט רעדן. אבער דער פאקט איז אז:
בערי אייזדארפער איז אן אפענער מסור. נישט פון דער איד אפיס. (ר' אפרים שטיין זאגט עס פאר יעדן איינעם) און צו אים איז זאלי געגאנגען.

דער פאקט איז אויך, און יעדער ווייסט עס אז יוסי בראך איז אן אפיציעלער מענטש אין דער בלאט, און דא זעט מען אז די מוסדות און די קהילה קדושה צמח דוד סקווירא לייגט אריין מודעות אין דעם צייטונג וואס איז אפיליאירט מיט יוסי בראך, דעם טרויעריג-בארימטער מסור וואס איז אלעס שולדיג.

סארי. כ'האב פארגעסן. זיי טוען עס מפני הפחד! (דא לאכט מען)





דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-10/3/2004 19:22 לינק ישיר 

איך גלייב נישט אז יוסי בראך איז וועלקאם אין סקווער

טאמער איז עס אמת אז ער פארט אהין איז עס נאר מפני הפחד
יעדער האט מורא פון נאך מסירות



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-10/3/2004 19:02 לינק ישיר 

משה לייב/מןהסתם/איטשע חסיד

דיר צוגלייבן א ווארט איז אזוי ווי צוגלייבן פאר אהרן ט"ב אז ער קען נישט מתתי' דייטש (ווי ער האט געזאגט פאר'ן רבי'ן שליט"א חודש תמוז תשנ"ט).



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-10/3/2004 18:57 לינק ישיר 

מענדעלע, מענדעלע, מענדעלע,


ווי ביסטו אנטלאפ, פארוואס ענטפערסטו נישט.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-10/3/2004 18:56 לינק ישיר 

פאלגענד איז אן ארטיקל פון אן אנדערן פורום:

הנה מה שליקטתי את עיקר סיפורו של ר' חיים ברגר זכרונו לברכה שנפטר אמש בבית כלאו במדינה צפון קרולינה למגינת לב משפחתו מכריו ידידיו חבריו ובית סקווירא שלמענה הוא הקריב את חייו פשוטו כמשמעו.

ר' חיים ברגר עלה לארץ מארה"ב בשנת תשנ"ח וקיבל אזרחות ישראלית, ומכוח אזרחותו זו הוא ביקש את הגנת מדינת ישראל מפני הסגרתו לארה"ב, לאחר ששילטונות ארה"ב ביקשו לעצור אותו מתוקף היותו מנהל מוסדות סקווירא בניו סקוויר ניו יורק.


ר' חיים ברגר הואשם בארה"ב יחד עם ר' אברהם דוד-פריזל, ר' קלמן שטרן, ר' דוד גולדשטיין, ור' יעקב (יצחק) אלבוים, כולם אברכים תושבי סקוורא, הנ"ל הואשמו בקבלה במרמה, באופן בלתי חוקי, סכומים של מיליוני דולרים מהממשלה הפדראלית של ארה"ב, לטובתם ולטובת גורמים אחרים בקהילה החסידית של ניו סקוור במדינת ניו יורק בארה"ב.

הם הואשאמו שהונו את משרד החינוך האמריקני, משרד השיכון, הרשות לביטוח לאומי, מינהלת עסקים קטנים, ורשויות המס של ארה"ב. כשהם משתמשים בגורמים בהם שלטו ואותם ניהלו, כדי להונות את הרשויות. עם הגורמים המעורבים נמנים: הישיבה גדולה בניו סקוור, סמינר גרוס לבנות, קולג' רוקלנד (RCC), סמינר תולדות יעקב יוסף (TYY) ורשויות הדיור של ניו סקוור.

בחלק מהתקופות בהן מדובר, היה ר' חיים ברגר בתפקיד נשיא סמינר גרוס לבנות, נשיא הישיבה של ניו סקוור, נשיא ויו"ר מועצת המנהלים של TYY.
בשנת תשס"א יזמו כמה הח"כים של יהדות התורה ובראשם ר' שמלקע הלפרט חוק מיוחד שתמנע את הסגרת ר' חיים ברגר לארה"ב.

החוק זכה לכינוי חוק ברגר נועד למנוע את הסגרתו של ר' חיים ברגר החוק אמור היה למנוע הסגרה של תושב ישראל שמלאו לו 70 שנה.

בקדרה בחשו כל המי ומי בעולם החרדי החל מעסקנים זוטרים עד חברי כנסת ואדמו"רים ביניהם האדמו"ר מויז'ניץ והרבי מערלוי שליט"א, שחתמו לו ערבות אישית בעת שהיה במעצר בית.

הצעת החוק הזו, התקבלה על-אף התנגדותו של שר המשפטים דאז מאיר שיטרית.


בכירים במשרד המשפטים זעמו על הצעת החוק ואמרו שמדובר ב"שערוריה בקנה מידה בינלאומי, שתישא השלכות חמורות על יחסי ישראל-ארה"ב".

בראש המתנגדים עמד היועץ המשפטי לממשלה הדתי אליקים רובינשטיין שהתנגד בכל תוקף והזהיר כי ההחלטה בכלל והצעת החוק בפרט, עלולים לגרום לתגובה חריפה מצד התביעה האמריקנית, שלא תוכל להשלים עם התחמקותה של ישראל מקיום האמנה הבינלאומית עליה חתומות גם ישראל וארה"ב. היועץ המשפטי לממשלה אמר כי "העברת החוק פירושה הפיכת מדינת ישראל למדינה בלתי מתוקנת, שאינה עומדת בהתחייבויות הבינלאומיות שנטלה על עצמה".
יש לציין כי לכל אורך השנים עמד רובינשטיין בחזית , ונאבק למען הסגרתו של ר' חיים ברגר לארה"ב.

אולם ההחלטה בכל זאת התקבלה אחרי שהח"כים החרדים הפעילו לחץ עצום על חברי כנסת שיצביעו בעד החוק.

היוזמה לפעול בדרך של חוק מיוחד קרמה עור וגידים, לאחר שכשלו ניסיונותיהם של צוות ההגנה של ר' חיים ברגר לקבל את הגנתה של המערכת המשפטית בארץ מפני הסגרתו, והתייצבותו הנחרצת של היועץ המשפטי הדתי כנגד החוק נגד הבקשה של ר' חיים ברגר ונגד ההתנייה שבאם יורשע בארה"ב שלפחות ירצה את עונשו בישראל.

ואמנם בית המשפט המחוזי בירושלים קבע כי הוא בר-הסגרה וכי אין להתנות עם ארה"ב שיוחזר לישראל לריצוי עונשו, אם יורשע; ולאחר עירעור לבית המשפט העליון, דחה בג"ץ בהרכב שלושה שופטים את הערעור שהגיש ר' חיים ברגר ושתי ערכאות אלה קבעו, כי ר' חיים ברגר אינו "תושב ישראל" במובן המלא של המילה, וכי הוא בר-הסגרה, ואין כאמור להתנות הסגרתו בהחזרתו ארצה לריצוי העונש. הנימוקים שהועלו על-ידי בית המשפט: ר' חיים ברגר נמלט לישראל לאחר שנפתחו נגדו הליכים פליליים; הוא ביקש אזרחות ישראלית כדי לקבל כאן הגנה, ולא הוכיח כי מרכז חייו הוא כאן, וגם בקשת ההסגרה מארה"ב הוגשה עוד ב-1996, שנה לפני שהגיש בקשה לאזרחות ישראלית (ב-1997);

ר' חיים ברגר שב והגיש בקשה לקיים דיון נוסף בבית המשפט העליון, בהרכב מורחב. בקשתו התקבלה.
אך גם ההרכב המורחב דחה את הבקשה, וציווה על המדינה להסגירו לרשויות החוק בארה"ב.

על צוות ההגנה של ר' חיים ברגר נמנו מיטב עורכי הדין בארץ בראשם שר המשפטים לשעבר עו"ד דוד ליבאי, חברי הכנסת של יהדות התורה, ובעיקר ח"כ שמואל הלפרט, הם שהובילו את המערכה אצל הפוליטיקאים.

לאחר שר' חיים ברגר, הוסגר לארה"ב הוא הודה באישומים נגדו.

בתוך כך הפעילה הקהילה החרדית בארה"ב את קשריה והצליחו להגיע עד הנשיא ביל קליטון שקיצר את עונשי המאסר של ארבעת האברכים בני קהילת ניו סקוור הנ"ל, אך את ר' חיים לא הצליחו להכניס לעסקה ולחנינת הנשיא דאז ביל קלינטון.

הוא הואשם בבית משפט אמריקאי, וריצה את עונשו בבית כלא מרוחק מכל ישוב יהודי במדינת צפון קרוליינה.
.
בהמשך לסיפור החנינה הואשמה אשתו של הנשיא לשעבר ביל קלינטון כי במסגרת העסקה של הנשיא דהיינו חנינת ארבעת האברכים הנ"ל, הצביעו בתמורה תושבי ניו סקווירא למועמדותה של הגב' קלינטון לבית הנבחרים, ואמנם הגב' הילרי רודהאם קלינטון קיבלה רוב מוחץ של הקולות בעיירה ניו סקווירא, התביעה בדקה אז גם את ההבטחה של נציגי העיירה שיקראו רחוב על שמה, האם זה נקרא שוחד בחירות, בזמנו לעגו לה גם כלי התקשורת בארץ על שהיא הגיעה לביקור בקרייה החסידית לבושה כאשה צנועה וחסודה.

כל מי שמכיר קצת את הנושא הכאוב הזה מקרוב יודע שר' חיים ברגר ז"ל לקח על עצמו את רוב האשמה והאחריות על אף ולמרות שחלקו היה זניח. ברצותו להגן על האדמו"ר מסקווירא ומשפחתו כמו גם את המזרח של חסידות סקוורא, ולדאבון לב ידידיו ומכריו הוא שילם מחיר גבוה מאד.

כאמור ר' חיים נפטר אמש בכלא, ושילטונות הכלא ביקשו ממשפחתו לחתום כי אין להם שום תביעה נגדם, המשפחה סירבה לחתום, ושילטונות הכלא מבקשים לנתח את הגופה, כשהקהילת סקווירא נרתמה כולה למאמץ להביאו במהירות לקבר ישראל ולא להוסיף צער על צערם של משפחתו ולמען כבוד הנפטר.



יישר כח פאר קוגעלער, פאר'ן צושטעלן דעם לינק.





דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-10/3/2004 18:55 לינק ישיר 

איטשע פארדריי נישט דעם שמועס בערי אייזדארפער און זיין טאטע איצא זענען מוסרים!!
אבער יעצט צוריק צו יוסי בראך.
אויב ער האט גע'מסר'ט ר' חיים בערגער, פארוואס איז ער וועלקאם אין סקווירא.?
ער איז נישט!!
נעכטן איז ער געווען ביי די לוי'.?
ווייל ער איז אהרן'ס תלמיד קען ער גיין מיט א בלעכענעם פנים
נעכטן איז ער אריין אין די הויז פון ר' חיים בערגער.?
היינו טעמא !!
נעכטן האט ער גערעדט מיט די אלמנה בערגער.?
קומט פון דער בלאט
נעכטן האט אים מענדל בערגער, דער זון פון ר' חיים אנגערופן און פארציילט די ביטערע נייעס.?
קומט פון דער בלאט
ר' חיים בערגער האט געזאגט פאר זיין אייניקל, אז די אלע מעשות קומען פון דער איד?
קומט פון דער בלאט


תוקן על ידי - verbeenich - 10/03/2004 19:44:17



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-10/3/2004 18:50 לינק ישיר 

די זענען די פאקטן פון נעכטן:

יעצט צוריק צו יוסי בראך.
אויב ער האט גע'מסר'ט ר' חיים בערגער, פארוואס איז ער וועלקאם אין סקווירא.
נעכטן איז ער געווען ביי די לוי'.
נעכטן איז ער אריין אין די הויז פון ר' חיים בערגער.
נעכטן האט ער גערעדט מיט די אלמנה בערגער.
נעכטן האט אים מענדל בערגער, דער זון פון ר' חיים אנגערופן און פארציילט די ביטערע נייעס.

ר' חיים בערגער האט געזאגט פאר זיין אייניקל, אז די אלע מעשות קומען פון דער איד.

און פארוואס איז זאלי געגאנגען צו דעם מסור בערי אייזדארפער, וואס האט גע'מסר'ט ר' אפרים שטיין?

פון ווי האט דיין שטריק גענומען דעם היתר?




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-10/3/2004 18:48 לינק ישיר 

מ'האט דארט אויך געטראפן פון דזשיגאנען א פסק אז מ'מאכט נישט קיין שהחיינו פורים בייטאג.

איך וועל באלד פאוסטן.
איך דארף נאך טרעפן דעם פראטאקאל פון די גר פרשה אין ירושלים מיט 37 יאר צוריק.

עיקר שכחתי: להחזיר עטרה ליושנה!
די עטרה איז שוין ב"ה טיף טיף אין יושן!



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-10/3/2004 18:39 לינק ישיר 

משה לייב/מןהסתם/איטשע חסיד

כ'האב דיר געוואלט פרעגן

צו יוסי בראך האט אויך איינגעבראכן ביי דיין שטוב חוה"מ סוכות תשס"ב (ווען די האסט זיך געפונען אויף וועיקעישאן אין מאנארא ביי אהרן טייטלבוים), אין האט אריינגעלייגט דארטן א צעטל פון "קהל".




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
   
בית > פורומים > אקטואליה וחדשות > חדשות אנש אין בילדער > ר' חיים בערגער מסקווירא נפטר אין תפיסה
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר
1 2 3 לדף הבא סך הכל 3 דפים.

bholext