תגובה על דבריו של הרב פינקוס ז"ל
אשמח אם תכניסו תגובתי זאת לאשכול הנ"ל
יש מגמה מובנת אצל המחזירים בתשובה להסביר הכל ע"פ שכל.
לפעמים הם עוברים את הגבול.
משה רבנו ע"ה שאל הודיעני נא את דרכיך?
הנביא שואל מדוע דרך רשעים צלחה
הנביא אסף כי יתחמץ לבבי וכליותי אשתונן כי קנאתי בהוללים שלום רשעים אראה עיין כל הקאפיטל ע"ג
כל ספר איוב נסוב על צדיק ורע לו.
והם חושבים שצריכים להבין ולהסביר הכל?
עיין ברמב"ן בתורת האדם שער הגמול שמסיק ששאחרי כל ההסברים יש ענין נעלם שמרע"ה לא הבין.
והמסבירנים של ימינו כן מבינים.
אגב גם הרב אביגדור מיללער זצ"ל נכשל בזאת מדי פעם ש"הסביר" שהשואה באה על שלא היו זהירים בלשון הרע כהחפץ חיים.
מיליון תינוקות שלא טעמו טעם חטא נהרגו
מאות קהלות קדושות ובהם עשרות עיירות שלא היה בהם אף מחלל שבת בפרהסיא אחד,
בחורים משטיבלעך גור באבוב בעלז אלעקסאנדער לובלין ראדזין סוכאטשוב ןילאה הנייר לכתוב מאלה שלא נודע זכרם
גם נערות בית יעקב הטהורות עם מורותיהן...
הכל מוצדק ובלבד שהמוסר שמועס שלו יעבור בשלום...
ואולי זה שייך לאלה שהיו באמריקה בזמן הנורא ההוא. זה "ההסבר" היחידי שיש להם.
|
|