בית פורומים חדשות אנש אין בילדער

די ליובאוויטעשר ארבעט פעסט

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-21/4/2004 07:27 לינק ישיר 
די ליובאוויטעשר ארבעט פעסט

הרבי מלובביץ' גוייס לקמפיין נגד ההתנתקות
חסידי חב''ד רותמים את האדמו''ר למסע יחסי ציבור תחת הסיסמה: 'הבריחה מגוש קטיף סכנה נוראה'
אבישי בן-חיים
חסידי חב''ד, שידועים ביכולתם להתגייס בלב מלא למסעות יחסי ציבור שונים, החליטו לרתום את כישוריהם המוכחים למטרה פוליטית חדשה: הם ינסו להשפיע על מתפקדי הליכוד להצביע נגד תוכנית ההתנתקות.

''מטה חסידי חב''ד להצלת העם והארץ'' פתח אתמול בקמפיין נגד התוכנית.

שלטי פרסומת נתלו על 500 אוטובוסים בכל רחבי הארץ. על השלטים נכתב: ''הרבי מלובביץ' מזהיר: הבריחה מגוש קטיף סכנה נוראה למיליוני יהודים''.





דווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-22/4/2004 02:42 לינק ישיר 

דאס הייסט געארבעט פעסט?

המיליונר גוטניק ל-ynet: "מאוכזב מאוד מנתניהו ולבנת"



המיליונר האוסטרלי ואיש חב"ד, יוסף גוטניק, שעמד מאחורי הקמפיין "נתניהו טוב ליהודים", אומר בראיון ל-ynet שהוא "מאוכזב מאוד" משר האוצר ומהשרה לימור לבנת בשל תמיכתם בתוכנית ההתנתקות ומסביר: "אולי הם פעלו מאינטרס פוליטי-אישי". כעת שוקל גוטניק לסייע לקמפיין נגד ההתנתקות - ואולי אף להגיע לארץ. ראיון מיוחד
אילן מרסיאנו



מתנתק מנתניהו? אחד מבכירי חב"ד וראשי המממנים של הליכוד וההתנחלויות, המיליונר יוסף גוטניק, שמימן בבחירות 96' את הקמפיין "נתניהו טוב ליהודים", מותח בראיון ל-ynet ביקורת קשה על בכירי הליכוד, בשל תמיכתם בתוכנית ההתנתקות.



גוטניק מותח ביקורת על שר האוצר בנימין נתניהו - וגם על שרת החינוך לימור לבנת: "ייתכן שהאינטרס הפוליטי האישי הוא שעמד בבסיס החלטתם לתמוך בתוכנית. אני מאוד מאוכזב מהם", הוא אומר.



עוד מגלה גוטניק כי הוא שוקל בכובד ראש אפשרות להגיע לארץ - ולסייע לקמפיין הימין נגד תוכנית ההתנתקות , שתועלה למשאל מפקדי הליכוד.



הצביעו במשאל ynet על ההתנתקות
עוד על קמפיין חב"ד נגד ההתנתקות



גוטניק נחשב במשך שנים כאחד הגורמים המקורבים לשר האוצר נתניהו. בעבר תרם כספים לקמפיין הבחירות שלו, והצהיר שיעשה הכל כדי להפיל את ממשלת העבודה. גוטניק עמד גם מאחורי מימון קמפיין "היכונו לביאת המשיח".



מגזין העסקים האמריקני "פורבס" פרסם בשנת 96' כתבה נרחבת על עסקי גוטניק באוסטרליה, שבה תואר כ"משיח של מניות הכרייה" באוסטרליה. הונו נובע בעיקר מאחזקות בשמונה תאגידים העוסקים בכריית מתכות יקרות ויהלומים, ומזכויות כרייה. גוטניק נוהג להסביר שקיבל הוראה מהרבי מלובביץ' לחפש יהלומים וזהב. בכך, העשיר את קופתו ואת קופת חב"ד.



בשיא קשריו עם נתניהו, הזמין גוטניק את משפחת ראש הממשלה לבלות שבת בחווילתו במלבורן. עם יישום הסכם וואי, הצטננו מאוד יחסי השניים. בנובמבר 98' הגיע גוטניק לפגישה עם נתניהו בירושלים, ומקורבי המיליונר האוסטרלי תיארו את הפגישה כ"קשה וטעונה". גוטניק הודיע בשעתו שיתגייס למאבק הסברתי נגד הנסיגה ולמען חיזוק ההתנחלויות.



לקראת בחירות 99' התחממו מחדש יחסי גוטניק-נתניהו. בחודש מאי מימן גוטניק מודעות ענק בעיתונים שהזהירו מפני עליית ממשלת שמאל: "אני קורא לכל מי שחרד לגורל העם היהודי וארץ ישראל לעשות הכל למען בחירתו של נתניהו לראשות הממשלה". אולם החלטתו של נתניהו לתמוך בתוכנית ההתנתקות מסמנת, כך נראה, גם התנתקות בין שני האישים, כפי שרומז גוטניק בראיון ל-ynet מאוסטרליה.



מר גוטניק, מה דעתך על תוכנית ההתנתקות של ראש הממשלה שרון?



"אני רוחש כבוד לשרון, אבל אפילו הצבא טוען כי הנסיגה מעזה היא משגה. תוכנית שרון היא משגה חמור, ואני אפילו לא מדבר על הזכות ההיסטורית שלנו להתיישב שם. הרבי מלובביץ' אמר כי יש לשמוע לעצתם של אנשי הצבא שלא נגועים באינטרס פוליטי, והרמטכ"ל התבטא שהנסיגה מרצועת עזה תגביר את הטרור. לכן ברור כי נסיגה תחת לחץ היא שגיאה חמורה.



"אני מבין שהמצב ברצועה קשה אבל כל נתינה של שטח אדמה לערבים היא אסון לישראל, פרס לטרור. אסור לחזור על טעות הנסיגה מלבנון, שהביאה על ישראל טרור רצחני".



אבל הרוב בישראל, כך אומרים הסקרים, מרוצה מפסגת בוש שרון, ובעיקר מהתמיכה האמריקנית בנושא זכות השיבה וגושי ההתנחלויות.



"ארה"ב עלולה עוד לשנות את עמדתה. אף אחד לא יודע אם בוש ייבחר שוב. או מה תהיה עמדתו לאחר שיבחר. שמחתי לשמוע את דבריו על גושי ההתנחלויות. צריך להמשיך ולשכנע אותו שיתמוך בכל ההתיישבות ביהודה ושומרון. אני מזהיר כי ברגע שהערבים יראו שאנחנו מפנים ישובים בעזה, תיאבונם רק יגבר".



המתנחלים אומרים בציניות: עומק הנסיגה כעומק החקירה של שרון. אתה מסכים?



"אני מכיר את מר שרון היטב. אהיה מזועזע אם יקריב מתנחלים בגלל חקירה. אאמין רק אם יביאו בפני הוכחות חד-משמעיות. האמירה הזו היא מעבר לכל דמיון, ואני לא מאמין כי שרון ינהג כך. עם זאת, החלטתו לסגת מעזה היא מעבר להבנתי. לא פגשתי את שרון תקופה ארוכה ואין לי הסברים להחלטתו".



מה לגבי שר האוצר נתניהו? רבים מהמתנגדים תלו בו תקווה שיוביל את המאבק.



"אני לא מצליח להבין את נתניהו. אני מאוד מאוכזב ממנו. ייתכן שהוא ולבנת פוחדים משרון ולא עמדו בלחץ שהפעיל עליהם. או שהאינטרס הפוליטי האישי הוא שעמד בבסיס החלטתם לתמוך בתוכנית. אני מאוד מאוכזב מהם".



האם תסייע למנוע את תוכנית ההתנתקות?



"אני שוקל בכובד ראש את העניין. עדיין לא גיבשתי עמדה סופית. אולי לקראת המשאל בליכוד אסייע בקמפיין הסברתי. כרגע אין לי מספיק אינפורמציה על הנעשה בשטח. מזמן לא ביקרתי בישראל. אשקול להגיע, כאשר אדע בבירור שאוכל להשפיע ולמנוע את התוכנית".



בסופו של דבר, נראה שהפור נפל ורצועת עזה תפונה.



"אני מאוד אופטימי. הרבה דברים יקרו עד 2005. שנה וחצי בפוליטיקה המזרח-תיכונית זה המון המון זמן. אני מזכיר לכולם את הדיבורים על פינוי של רמת הגולן, כשלמעשה שום דבר לא קרה. הנושא ירד מסדר היום. כך אני מאמין שיקרה עם תוכניתו של שרון. 'רבות מחשבות בלב איש ועצת השם תקום'".




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-21/4/2004 19:40 לינק ישיר 

א גוט מארגען מר. גורארי



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-21/4/2004 16:07 לינק ישיר 

ווער געדענקט נאך ביבי טוב ליהודים ?

נו צו וועם קומען זיי מיט טענות?



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
   
בית > פורומים > אקטואליה וחדשות > חדשות אנש אין בילדער > די ליובאוויטעשר ארבעט פעסט
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר

bholext