בזכותך אני חי היום... תודה!
כך אמר אדם, שמתנדבי "הצלה זכרון יעקב" מיכאל 337 ודוד 335 הצילו את חייו.
המקרה ארע בשבת פרשת אמור, השבת לפני לג' בעומר. שבת שבו אנשים רבים התארחו בזכרון כדי שיתאפשר להם להגיע מיד במוצ"ש למירון.
אחד האורחים שהתארח אצל משפחה בשכונת רמת צבי, אדם ידוע כחולה אסטמתי, התעורר בסביבות השעה 1:00 בלילה עם קוצר נשימה חריף. מכיוון שהוא אדם מתחזק, הוא לא ידע שבמצב כזה אפשר לחלל את השבת. רק בשעה 5:00 לפנות בוקר, כשהמצב היה בלתי נסבל, הוא החליט להפעיל את מכשיר האינהלציה. לאחר שעה כשראה שהאינהלציה אינה מועילה, הוא העיר את המארח שלו. המארח שראה שאורחו כמעט שאינו מסוגל לנשום, רץ מהר לקרוא למתנדב "הצלה" מיכאל כהן. כשמיכאל שמע את המקרה, בקש מהמארח שילך להעיר את דוד ברויער, שגם כן מתנדב ב"הצלה". ובינתיים רץ לבדוק את מצבו של האורח.
כשהגיע לאורח, הוא ראה שמצבו רע מאד, וכמעט שאינו מסוגל לנשום. בלי להתבלבל מיכאל כהן מייד התקשר למד"א, למרות שהאורח הפציר בו שאסור לחלל שבת. למקום יצא אמבולנס רגיל מזכרון, ונט"ן מחדרה. בינתיים דוד ברויער הגיע למקום וביחד עם מיכאל סיפקו לאורח חמצן, ובדקו את רמת החמצן עם מכשיר הסיטורציה שיש להם.
כאשר האמבולנס הרגיל הגיע, החולה התחיל לאבד את ההכרה. הנהג רוני, הידוע בתור נהג טייס, התחיל מייד בפינוי לכיוון הנט"ן, בזמן שמיכאל טיפל מאחורה בחולה. ביציאה המזרחית של זכרון, רוני חבר לנט"ן, ובשלב זה האורח כבר איבד נשימה.
מיכאל שחזר הביתה ברגל, דאג מאד לשלום האורח. מייד במוצ"ש הוא נסע לבית החולים הלל יפה, שם התברר לו שמצבו של האורח קשה מאד, ושהוא מאושפז ומונשם בטיפול נמרץ נשימתי, מחוסר הכרה, ושקיים חשש שנפגע בריאות.
4 ימים האורח היה מאושפז ומונשם בטיפול נמרץ נשימתי עד שחזר להכרה. לאחר 4 ימים הועבר לטיפול נמרץ לב עקב חשש שנפגע בלב כתוצאה מההתקף האסטמתי החריף.
לאחר שבוע ימים, במוצ"ש, הגיע שוב מיכאל לביה"ח לבקר את האורח החולה. כשראה אותו האורח, הוא קם על רגליו ואמר: בזכותך אני חי היום... תודה!
ואז מיכאל הסתובב והצביע על הפרמדיק ניר, ואמר לאורח: אתה רואה אותו? הוא הציל לך את החיים! לא אני. אם היית רואה באיזה מיומנות ומקצועיות עבד הפרמדיק ניר, היית מבין למה אני אומר לך את זה. וכשהאורח פנה לניר, ניר שאל אותו: מי הזמין את מד"א? האורח ענה: "הצלה" הזמין. אם כך אמר לו ניר, המתנדב "הצלה" הציל לך את החיים.
ב"ה האורח לא נפגע, לא בריאות ולא בלב, הוא שוחרר כמה ימים לאחר מכן, וחזר לעצמו לגמרי.
תודות למיכאל הצלה 337 ודוד הצלה 335 מ"הצלה זכרון" שבזכותם האורח חי היום. וכמובן לניר, מהפרמדיקים המובילים באזור השרון.
"כל המציל נפש אחת מישראל כאילו קיים עולם מלא".
 |
|
|