| נשלח ב-7/6/2004 14:02 |
|
| |
מתנדבים הצילו חיי תינוקת בשכונת גאולה
לפני כשעה התקבלה קריאה על תינוקת מחוסרת הכרה ברחוב נחמיה בירושלים.
מתנדבי הצלה דוד גולדשטיין, זאבי סופר וגמליאל זלצמן הגיעו תוך שניות ומצאו תינוקת מחוסרת הכרה, חיוורת, לא נושמת.
מייד הצטרפו אליהם אלי פולק, גרשי קלצקין, ראובן פול, חיים הר כסף, יצחקי קרויזר, שמעי רבינוביץ ובנצי שכטר
המתנדבים התחילו בפעולות החייאה שכללו הנשמות ועיסוי לב.
לאחר החייאה ממושכת ליבה של הפעוטה חזר לפעום,
לאחר מתן תרופות ע"י צוות הנט"ן חזרה לנשום בכוחות עצמה אך עדיין ניתן לה סיוע נשימתי.
פונתה לביקור חולים.
תוקן על ידי - הצלהירשלים - 07/06/2004 23:51:41
תוקן על ידי - הצלהירשלים - 08/06/2004 8:34:37
|
|
|
|
| נשלח ב-13/6/2004 16:25 |
|
| |
למען ההיגיון והצדק ולשמירת הנוהלים אני אכן מצדיק את טענותיו של צורםדוידוב
מספיק 2 מקסימום שלושה , ובמיוחד שיש בין הכוננים כלי תקשורת שיכולים להודיע שיש כבר 2 כוננים במקום ואין צורך בעוד , ובשביל לדחוף מנתב אוויר לפה של תינוק לא נושם לא צריך בן אדם מיוחד לכך ! ואם צריך לפנות הרבה סקרנים מהאיזור אז זה מתחיל בחינוך של הילדים בחיידר ובשביל זה לא צריך להכשיר כוננים , הבעיה הזו מצויה במיוחד הרבה היכן שיש ריכוז של חברה חרדית , ואני ממש לא מתכוון לפגוע אישית באף אחד ! ההיפך גם אני גר בשכונה חרדית ולא בא לי שאם חס וחלילה יום אחד אפונה באמבולנס אז כל הילדודס יחכו לי למטה והשכנים היותר בוגרים ידחפו את הפנים לתוך החלונות של האוטו לראות מי בפנים ומה קרה לו !
קו למחשבה!
|
|
|
|
| נשלח ב-13/6/2004 02:27 |
|
| |
ביקרנו אותה ברחובות...
ב"ה מצבה הרבה יותר טוב , נותקה לגמרי ממכשירי ההנשמה ומגיבה לסובבים אותה.
נא להתפלל להחלמתה המהירה
חנה אהובה בת שיינדי
|
|
|
|
| נשלח ב-8/6/2004 18:48 |
|
| |
גרשי קלצקין הינו חבר ארגון "הצלה" לכל דבר, כמוני וכמו 1000 מתנדבים ברחבי הארץ.
אכן גרשי חבר גם בארגון הקודש זק"א - זיהוי קרבנות אסון כמו גם מתנדבים רבים שחברים בארגוני חסד נוספים מלבד היותם חברי הצלה.
|
|
|
|
| נשלח ב-8/6/2004 18:34 |
|
| |
נדמה לי שגרשי קלצקין הוא מזק"א
|
|
|
|
| נשלח ב-8/6/2004 09:14 |
|
| |
לא הצלחתי להבין מה הבעיה בכך שהגיעו הרבה כוננים. עדיף שיגיעו הרבה מאשר שכל אחד יסמוך על השני ואז אף אחד לא יגיע.
להזכריכם, עפ"י ההלכה אף מותר להרבה כוננים לחלל שבת מסיבה זו.
|
|
|
|
| נשלח ב-8/6/2004 08:31 |
|
| |
צורם ידידי
אתה צודק שאין צורך בכל כך הרבה מתנדבים. במקרה של אתמול לכל אחד היה מה לעשות....
דוו גולדשטיין הגיע ראשון בלי ציוד ועשה הנשמות זלצמן עזר לו להתארגן להחייאה מלאה,
זאבי סופר לקח את האמבו ביד ואלי פולק שם נתב אויר והחל בעיסוים.
יצחקי קרויזר חיבר את החמצן לאמבו וגרשי קלצקין הפעיל את הסקשיין חיים הר כסף אחרי שפינה דברים שהפריעו לפעולות ההחייאה, ניגש יחד עם רבינוביץ להרגיע את המשפחה והשכנים ההיסטרים לחלוטין.
ראובן פול שנתן עזרה בהחייאה איך שהגיע צוות הנט"ן שהחנה במרכז הכביש הוא הזיז את הניידת והביא אותה קרוב לבית ובינתיים הכין את המיטה.
כשהחליט הרופא על תחילת פינוי אילתרו החברים בנצי שכטר ועוד (שלא עסקו בהחייאה בפועל) קרש עליו יניחו את התינוקת וכשהתחיל הפינוי אספו החברים את הציוד של הנט"ן וחסכו זמן יקר.
כשעזבו את הבית אחד המתנדבים (קרויזר) שם לב שיש ילד לבד בבית ונשאר שם עד שהגיע שכנה ואספה אותו.
האבא שהוזעק למקום הגיע אחרי שהנט"ן כבר נסע ואז גולדשטיין לקח אותו ברכבו לביה"ח.
|
|
|
|
|
| נשלח ב-8/6/2004 04:15 |
|
| |
למרות התשובה (?) שלך אני עדיין לא מבין כיצד תשעה גברים מטפלים בילד אחד!
אולי הזכירו את שמות הכוננים שהגיעו לאירוע אבל לא נראה לי שכולם עבדו בפועל, אלא אם כן הם התחלפו בזמן העבודה.
|
|
|
|
| נשלח ב-8/6/2004 00:07 |
|
| |
לא משנה ידידי, תמיד יהיה אחד שיחפש מה להעיר,
אבל,
אני לא מאחל לך להגיע להחייאה, ובפרט לא של תינוק שהדרמה שם קשה מאוד,
ודע לך,
בהחייאה תמיד צריך עזרה אם במתן תרופות, אם בהרגעת האם והמשפחה, ואם בפיזור סקרנים ששואלים שאלות שטוטיות כמו שלך לדוגמה, (אל תקח אישי),
אז כך שודאי שהיה להם מה לעשות וכדאי שתעודד במקום לשאול שאלות מיותרות.
ושוב יישר כח גדול לכולם חיזקו ואימצו, , ,
ולזאבי סופר הענק, עוד בהיותיינו בקורס נהגים (זוכר???) ידענו שלגדולות נוצרת.
|
|
|
|
| נשלח ב-7/6/2004 23:52 |
|
| |
הילדה הועברה בערב לבית"ח קפלן ברחובות ע"י נט"ן מירושלים.
מצבה טוב מאוד.
|
|
|
|
| נשלח ב-7/6/2004 23:51 |
|
| |
אולי שמישהו שהיה בהחיאה יספר לנו מה עשו התשעה בזמן ההחיאה?
הרי בפועל צריכים שניים או שלושה לכל היותר. להיכן נעלמו שבעה?
|
|
|
|
|