| נשלח ב-21/6/2004 00:48 |
|
| |
הכסף יענה את הכל!
"דער איד" ערש"ק קרח תשס"ד. חלק ב'-16.
העיתון מדווח שם על ביקורו של האדמו"ר מבאסטאן שליט"א במאנטשעסטער. לרגל שמחת הבר מצוה של נינו, נכד הגה"צ אבד"ק האראדענקא.
אני חייב להקדים ולומר: קטונתי.לי אישית אין שום בעיה עם זה, אצלי אין לזה שום חשיבות, ולא על דברים כעין אלו בנוי ההשקפה שלי.
הדעות לחוד והכבוד שמגיע לרב בישראל לחוד.
אבל אני זה לא "דער איד". ואני לא מחזיק מעצמי כמייצגו של היהדות הנאמנה ההולכים בשיטה הקדושה.
שימו לב לתוארים הנכבדים, לה זכה האדמו"ר מבאסטאן שליט"א, בעיתון "דער איד". ולמי שלא יודע, האדמו"ר מבאסטאן הוא בעל דעות ימיניות קיצוניות, ואפילו בין חברי מועצת גדולי התורה של אגו"י, הוא עם עמיתו האדמו"ר מסדיגורא, נחשבים כבעלי דעות מנוגדות ליהדות החרדית.
(לפני כמה ימים, ראיתי באתר רוטר, תמונה עדכנית, מהאדמו"ר מבאסטאן רוקד עם הראש בריוני ברוך מרזל. אם אני אמצא את זה, אני יביאו לכאן, בל"נ.)
נשאלת השאלה.
להני תוארים,מאי קא זכה?. נגיד, שהאדמו"ר מסדיגור, למשל, היה מגיע ללונדון לרגל שמחת בר מצוה אצל נכדו, האם הנסיעה ההיא היתה מקבלת סיקור נכבד ב"דער איד"? לכאורה לא! מה פתאום?
נו? אלא הוא (הדער איד) מתרץ ליה!
הוא הגיע לרגל שמחת הבר מצוה של נינו, "נכד הגה"צ אב"ד האראדענקא". שהוא למי שלא יודע יהודי עשיר מאוד, (ובסוגריים, בלי להיכנס לנושא הזה. הוא גם שייך לצד הנכון מבחינתם. וד"ל)
בקיצור. הכסף יענה את הכל. ומאז ומתמיד טענתי, שכוח הפועל בנפעל לא עובד רק אצל הציונים-אגודה, כי אם זה עובד די יפה ושעות נוספות גם אצלנו.
נ.ב.
אין בדברים שכתבתי, על מנת לקנטר למישהו. תודה.
תוקן על ידי - SAMMY - 21/06/2004 0:56:37
 |
|
|
|
|
| נשלח ב-23/6/2004 19:42 |
|
| |
דאס שרייבט יוסף90 אויפן באסטאנער רבי'ן:
האדמו"ר מבאסטאן אומר הלל ביום עצמאות עד היום הזה.
האדמו"ר מבאסטאן נותן תמיכה עיוורת בקיצוני המתנחלים הגרים בחברון ובעזה
האדמו"ר מבאסטאן בעצמו השתתף בהפגנת "מתנחלים" נגד רבין
האדמו"ר מבאסטאן נכהן כאחד מרבני הוועד "פיקוח נפש" השולחת הודעות לכל העתונות הבינלאומית שאסור להחזיר "אף שעל" מהשטחים הכבושים
האדמו"ר מבאסטאן הינו כהיום רבם של המתנחלים
וכל טיפת "כבוד" שמעניקים לו היא עוולה גדולה, כי אסור להחניף ולהגדיל רשעים, וזה היתה דעתו של רביה"ק מסאטמאר זי"ע, כי לא המדובר ברב שחתם על היתר בחירות, ותו אין לו עסק עם כל הפאלאטיק, מדובר ברב שמעורה יום יום בכל פרטי ההתגרות באומות, ומשמש כאחד משושבניה העיקרים בעוה"ר.
אבער איז נישט מוחה אז דער איד גיט אים כבוד און לעקט אים.
וואס וואלטסטו געשריבן אויב דאס וואלט געשטאנען אין דער בלאט?
|
|
|
|
| נשלח ב-23/6/2004 17:45 |
|
| |
אתה רואה טוב מאד
|
|
|
|
| נשלח ב-23/6/2004 05:23 |
|
| |
אני רואה טוב?....(התגובה האחרונה)
|
|
|
|
| נשלח ב-23/6/2004 04:20 |
|
| |
האדמו"ר מבאסטאן אומר הלל ביום עצמאות עד היום הזה.
האדמו"ר מבאסטאן נותן תמיכה עיוורת בקיצוני המתנחלים הגרים בחברון ובעזה
האדמו"ר מבאסטאן בעצמו השתתף בהפגנת "מתנחלים" נגד רבין
האדמו"ר מבאסטאן נכהן כאחד מרבני הוועד "פיקוח נפש" השולחת הודעות לכל העתונות הבינלאומית שאסור להחזיר "אף שעל" מהשטחים הכבושים
האדמו"ר מבאסטאן הינו כהיום רבם של המתנחלים
וכל טיפת "כבוד" שמעניקים לו היא עוולה גדולה, כי אסור להחניף ולהגדיל רשעים, וזה היתה דעתו של רביה"ק מסאטמאר זי"ע, כי לא המדובר ברב שחתם על היתר בחירות, ותו אין לו עסק עם כל הפאלאטיק, מדובר ברב שמעורה יום יום בכל פרטי ההתגרות באומות, ומשמש כאחד משושבניה העיקרים בעוה"ר.
|
|
|
|
| נשלח ב-23/6/2004 03:24 |
|
| |
קיינער.
סליחה. לא הבנתי מה שאתה בעצם רוצה להגיד. ברישא אתה משמיץ אותם בעקיפין, ובסייפא אתה מצדיק אותם.
אני בהחלט באותה דעה, כמו שכתבת, ואני מצטט אותך:
"ובכלל, ממתי סיקור עיתונאי אגבי מהווה הסכמה לדעות אידיאולוגיות?
והאם זוהי "השיטה הקדושה" לשלול הזכות קיום של מי שהוא בעל דעות אחרות?"(סוף ציטוט,שלך)
אתה מאה ואחת וחצי אחוז צודק, וגם אני טוען את זה.
אבל העיתון "דער איד" חושב אחרת! אצלו הדברים האלה בדרך כלל כן משחקים תפקיד ראשי בסיקורים שלו. והא ראיה, אתה לא תמצא שם סיקורים וכתבות, ובטח לא כאלה תיאורים נשגבים, על רבנים אחרים שאינם קרובי משפחה עם הרב ווייס הנ"ל...ואפילו על רבנים חשובים ששייכים למחננו, אבל לא אומרים "הן הן" על כל גחמה שהתחשק לכמה עסקנים בוויליאמסבורג. עליהם לא תראה לא סיקור ולא חצי מאותם תוארים שזכה האדמו"ר מבאסטאן שליט"א, (ולי אישית אין שום בעיה בזה.) שהדעות הלאומניות שלו חריגים אפילו בין חברי מועצת אגו"י.
ואשתמש בסיום שלך:בקיצער, צביעות!
|
|
|
|
| נשלח ב-22/6/2004 19:17 |
|
| |
נו, מה רציתם?
"דער איד" היו חייבים לסקר את הבר מצוה.
1) כי הרב מהורודענקא תומך כספית במוסדות סאטמאר
2) כי הרב מהורודענקא תומך כספית בפארים שטערן ומפעליו
3) כי הוא זאלוני, (בכ"א יותר מאהרוני)
אז מה אתם רוצים, שיכתבו על הבר מצוה ולא יכתבו על הסבא האדמו"ר שהגיע במיוחד מא"י? מה? הוא גר בקיבוץ?
ואם היו עושים כן, הם היו פוגעים במיטיבם יותר מאילו לא היו כותבים כלום על הבר מצוה.
ובכלל, ממתי סיקור עיתונאי אגבי מהווה הסכמה לדעות אידיאולוגיות?
והאם זוהי "השיטה הקדושה" לשלול הזכות קיום של מי שהוא בעל דעות אחרות?
בקיצער, צביעות!
|
|
|
|
| נשלח ב-22/6/2004 07:02 |
|
| |
באראפארקער.
איך בין נישט אזוי זיכער צו אונז מיינען באמת נאר דער אויבערשטען.
וואס זיכער איז, אז געלט מיינען מיר זיכער נישט...
תוקן על ידי - SAMMY - 22/06/2004 7:07:48
|
|
|
|
| נשלח ב-22/6/2004 06:29 |
|
| |
איך האלט מיט סאמי, אלע מיינען נישט ערענסט, ווארום זיי מיינען געלט, אויסער אונז היידפארק שרייבער, אונז מיינען מיר נאר דעם אויבערשטען.
חזקו ואמצו
|
|
|
|
| נשלח ב-22/6/2004 03:41 |
|
| |
הבנתי
|
|
|
|
| נשלח ב-22/6/2004 02:08 |
|
| |
אינגערמאן!!!!
ביסט הונדערט פראצענט גערעכט
האסט פשוט אויסגעלאזט איין שורה פון וואס איך האב געשריבען
"דער באסטאנער רבי איז א זיידע פונעם בר מצוה בחור אין א מחותן מיט דעם האראדענקער"
חס ושלום האב איך נישט געמיינט צו שרייבען קעגען ספינקער רבי און אוודאי נישט קעגען ר אפרים שטערן
איך האב פשוט געוואלט ווייזען אז איין לדבר סוף
|
|
|
|
| נשלח ב-22/6/2004 02:00 |
|
| |
קניידל פארקויפסט לאקשן?
וואס האסטו געוואלט א זיידע זאל נישט קומען צו אן אייניקל'ס חתונה, דאס פאסירט נישט איבעראל, נאר אין געציילטע גרויסע רעבישע הויפן
און נאכדעם, דו פארגלייכסט עס צום ספינקער רבי שליט"א, דער ספינקער רבי איז נישט קיין רעכטער (אדער לינקער לשיטתינו).
האסט עם געכאפט אמאל אויף א בילד ביי א לינקע צוזאמענקום, אבער ער איז נישט אפיציעל אויף זייער זייט. אזוי ווי די אנדערע דערמאנטע אדמורי"ם שליט"א
אגב, איז דער ספינקער רבי א מחותן מיט'ן ערלויער רב, מסתם האט ער עם נישט געקענט אדער געוואלט אפזאגן.
|
|
|
|
| נשלח ב-21/6/2004 23:50 |
|
| |
תראה
כל הענין הזה של לפרסם רבנים שומרי תורה ומצות שאינם ציונים מובהקים מרבני הד"ל הוא שטח אפור
כל אחד באמת יכול לקרב את אלו הקורבים לליבם (ולכיסם) ולנגח את אלו שמקרבים את אלו שאינם קרובים לליבם
אבל עד שאתה שואל על האדמו"ר מבוסטון שנכח בשמחתו של הורדונקה (שהוא אגב מחותנו וסב מצד השני של בחור הבר מצוה) אתה יכול לשאול על הרב אפרים שטערן שהוא לכולו עלמה מגדולי הקנאים בעיר הקודש שהזמין את האדמו"ר מספינקה (הסב) שנכח בשמחתו וגם הוא נוכח באותו תמונה המפורסמת
|
|
|
|
| נשלח ב-21/6/2004 21:58 |
|
| |
הכותרת של האשכול מתרץ את הכל!!!
הכסף יענה את הכל, הוא התירוץ על כל הקושיות, הן על דער איד והן על דער בליק והן על דער בלאט וכו' וכו'.
כל אחד מציג את עצמו כאילו הוא שופרה של היהדות החרדית הצרופה, אבל באמת הם סך הכל רק עיתון, ביזנעס, וממילא אי אפשר להיות קיצוני כי יאבדו את הביזנעס של אותם החצרות והאנשים. וכן צריך לילך בדרכי נועם וכדומה, מלבד לפעמים כשזה נצרך שלא לאבוד את הצורה אימעדז"ש בלע"ז של קנאים, . או כשיש חשבון עם אחד... ודו"ק
וכן הוא לענין גוי'אישקייט בכלל, אשר בכל עיתון בעל כרחך מעורב השפעה של גוי'אישקייט מהרחוב המזוהם, הן בהחדשות, ועוד יוצר בהאדווערטייזמענטס, והתמונות, ואכמ"ל.
מה צדקו אלו החרדים לדבר ה' שאין קונים ואין קוראים שום עיתון. לדאבון, איני נמנה בין אלו, כי הסקרנות גובר, אולי במשך הימים בשאתעלה יותר בעבודת ה'... הלוואי
|
|
|
|
| נשלח ב-21/6/2004 07:55 |
|
| |
כתבתי את ההבדל ביני, ובין העיתון שמתיימר להציג את הדעת תורה הברורה.פשוט מאוד.
אצל ה"דער איד" זה כן עיקר ההשקפה, והכל תלוי בתואר שמצמידים לרב, שתלוי במצב רוח.
למשל.אם הוא מסכים לדעתנו באותו ענין ובאותה הזמן שהנושא על הפרק, אז הוא הרב יוסף שלום אלישוב. ואם לאו, אז הרי הוא סתם י.ש. אלישוב.
חבל לך להתווכח עם עובדות.
תוקן על ידי - SAMMY - 21/06/2004 7:57:43
|
|
|
|
| נשלח ב-21/6/2004 04:37 |
|
| |
הוא מותיב והוא מפרק
"לא על דברים כעין אלו בנוי ההשקפה שלי.
הדעות לחוד והכבוד שמגיע לרב בישראל לחוד"
וכאן הבן שואל באם ההשקפה לא בנויה על אך למה לא נכתוב על זה בעיתון דער איד?.
|
|
|
|
|
 |
|
|
|
|
| מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
|
|