| נשלח ב-8/7/2004 04:28 |
|
| |
these are the true eiruv rav, yimach shemom!
|
|
|
|
| נשלח ב-8/7/2004 05:16 |
|
| |
איך ווייס נישט אויב א איינשפריץ וועט העלפען
מי שאמר לעולמו די יאמר לצרותינו די
|
|
|
|
| נשלח ב-8/7/2004 05:42 |
|
| |
פאר א גוט יאהר וואס זענען די שטריימל-ווייסע זאקן, איז דאס זייער פרישסטע משוגעת, אנצוטוהן בגדי שבת לכבוד די טעראריסטן ה"י??
און פון האט הרב בעק די שווארצע בעקיטשע, ער גייט קינמאל נישט מיט א שווארצע בעקיטשע, נאר מיט ירושלימדיגע קאפטענס
|
|
|
|
| נשלח ב-8/7/2004 16:33 |
|
| |
און פארוואס שמייכלן זיי אויף רוב בילדער
WHATS THE JOKE
|
|
|
|
| נשלח ב-8/7/2004 17:27 |
|
| |
החבר'ה האלו מכניסים את משה הירש לכיס הקטן. במגוחכותם. בטפשותם. ובחוסר הרלוונטיות שלהם.
הדבר היחיד שהם עושים את זה טוב, זה לחלל שם שמים ברבים. ולפגוע בקנאים האמיתיים.
אני אישית דברתי עם כמה מנהלי מוסדות, מאלו שלא נוטלים כסף מהמדינה. ואמרו לי שהם נתקלו בנזקים עצומים כתוצאה ממעשים של טפשים אלו.
למשל, סיפר לי מנהל מוסד שהיה לו תורם קבוע ע"ס 18,000 דולר כל שנה. לאחר שהתפרסמו התמונות מהסוג הנ"ל אמר לו הנדיב "אין לי בעיה שאתם לא לוקחים כסף מהמדינה, וגם אין לי בעיה שאתם מתנגדים אידאולוגית למדינה. אבל יש לי בעיה עם זה שאתם (כן, בהכללה, כל הקנאים) רוקדים עם הערבים בהפגנות בשעה שדם יהודים נשפך ברחובות".
וידוע לי על אדמו"ר חשוב מאוד, קנאי בתכלית הקנאות, שמעולם לא נגע בפרוטה שהיה לזה קשר עם המדינה, לא למוסדותיו ולא לצרכיו הפרטיים (ביטוח לאומי וכד'). שכמה מהברנשים האלו (בעיקר מלאנדאן) היו באים אליו מפעם לפעם, ומאז ההפגנה הידועה בהייד פארק (האמיתי) כשהפגינו ביחד עם הערבים, הוא לא רוצה להכיר אותם.
בקיצור כמו שאומרים באידיש:
ווען איין נאר ווארפט אריין א שטיין קענען עס צען חכמים נישט ארויס נעמען
|
|
|
|
| נשלח ב-8/7/2004 19:22 |
|
| |
קיינער,
אמת וצדק שהם עושים חילול ש"ש נורא ומבאישים פני הקנאים האמיתיים,.
אמנם זה שאינם רוצים ליתן מעות בגין זה, לא מעלה ולא מוריד כי מעולם לא חשבנו מעשינו על מה יאמרו העולם ואם לא יתנו מעות, וזה הנגיד רק מוצא תחבולה בהאשימו כל הקנאים כדי שלא יצטרך ליתן וד"ל.
בענין הארמו"ר, איננו יודע מאדמו"ר כזה, כי בעוה"ר כולם הם ציונים עכ"פ למחצה לשליש ולרביע.
ובעיקר הענין, אוי לי אם אומר וכו' האף שדעתי כנ"ל שזה אסור וכן היתה דעת רביה"ק זי"ע, אמנם יש להם דעת תורה שהם עושין כנכון ה"ה הגה"צ ממאנטאווידע שליט"א שפרסם בכתב ובדרשה ברבים שזה הוא כהלכה, ואם הוראיתיו בשאר ענינים כהסקול דיסטריקט והדו"ד בין המפלגות בסאטמאר מחייב אותנו מאי אולמא האי מהאי?.
דרך אגב, עיין בספר ברית יצחק של מ"ב בעק שהוא מברר שם שיטתו לילך עם הערבים, ועוד לא מצאתי אחד שמריך אותו, ולכאורה הוא דברים של טעם, ולולא שאנו כפופים לדעת רביה"ק זי"ע שסבור אחרת הייתי מקבל דבריו כי "קבל את האמת ממי שאמרו
|
|
|
|
| נשלח ב-8/7/2004 19:27 |
|
| |
קיינער: לא יודע ממי אתה מדבר, אבל מי שהוא קצת בענינים יודע כבר לחלק בין קבוצה זו לבין ציבור של סאטמאר והקנאים המתנגדים למדינה הציונית, וזהו עמורצות של העתונים לקרוא אותם בשם סאטמרים או עדה'ניקס, מאחר שאין להם שייכות לא לסאטמאר ולא לעדה'ניקעס, רק בהתמגדות להציונים, אבל כלל לא באידלוגי' של לילך עם הערבים
|
|
|
|
| נשלח ב-9/7/2004 01:46 |
|
| |
מענין מאוד איפה האנשים האלו מתפללים, אם לדעתכם אין להם כל קשר לסאטמר.
האם יש ביכ"נ שנותן לאנשים כאלו דריסת רגל?
איזה קהלה נותן לאנשים כאלו להקהל בתוכם?
אם מי הם מתחברים?
למי יש תשובות?
|
|
|
|
| נשלח ב-9/7/2004 05:52 |
|
| |
יש בתי כנסת של אנשי נטורי קרתא בלאנדאן, במאנסי, בירושלים, ובעוד איזה עיירות
|
|
|
|
| נשלח ב-9/7/2004 18:45 |
|
| |
yrmi כותב
תוקן על ידי - אינהכינמי - 09/07/2004 18:49:27
|
|
|
|
| נשלח ב-9/7/2004 20:11 |
|
| |
די אידן דארטן: ממילא.
קוק גוט אויף די גוים. זיי זעען אויס ווי די TYPICAL פארשטינקענע 50 יעריגע אייראפעאישע אנטיסעמיטן; מסתמא די קינדער פון עכטע עסטרייכישע נאצי'ס! איך וואלט זיי געשפיגן אין פנים!!
זיי האבן נאך מער פיינט די אידן וואס שטייען לעבן זיי, נאר פארקוקן צייטווייליג ווייל די יודן העלפן זיי שטויסן דאס רוב פון אידישן פאלק אין א"י.
|
|
|
|
| נשלח ב-9/7/2004 20:30 |
|
| |
לאמיר אריבערגיין די טעמע טאקע צו די וואנט,
און לאמיר לייגן א מינוט די ציונות טעמע אין א זייט,
וואס וויל מען פון די מדינה, זיי האבן אן אפענע גרעניץ מיט א אומציוויליזירטע כאאטישע מדינה פון בלוט דורשטיגע טעראריסטן
וואס זיי האבן שוין פרובירט אלעס מיט גוטן און מיט בייזן זיך דורכצוקומען און ס'גייט נישט (והיא לא תצלח..)
נו, ווילן זיי אלזא בויען א גרעניץ וואנט, נישט צו דערמעגליכן יעדן ראציגן טעראריסט אנצוקומען גרינג סיי ווי זיך אויפרייסן ח"ו, נאר ס'זאל זיין שווערער מיט א געהעריגע גרעניץ,
וואס שרייען זיי קעגן דעם? מ'לאזט נישט אן ארטליכן פאלעסטינער בירגער גיין צו זיין דזשאב...
איר ווייסט אפשר וואס זיין דזשאב איז? הרגנ'ען ווי מער ישראלים ה"י...
און די אנטעסעמיטישע יו ען און אייראפעאישע פארלאמענט און נטורי קרתא שטיצט די טענות
ס'איז דאך נישט צו פארשטיין
|
|
|
|
|