תמליל השיחות. החוטף ניזרי עם מוקד מד"א
תמליל השיחות שערך החוטף ניזרי עם מוקד מד"א בעת האירוע
"אני עבדתי חודש בשביל לעשות את זה", אמר למוקדן מד"א
מוקד מגן דוד אדום בקרית שמונה קיבל הבוקר, בתחילת אירוע ההתבצרות במפעל "סימת", שיחת טלפון מפתיעה: החוטף יורם ניזרי התקשר אחרי שלא הצליח להתקשר למוקד 100 של המשטרה, ושוחח ארוכות עם המוקדן. ניזרי הודה בשיחה כי ניסה לרצוח את אישתו, וכי תיכנן את ההתבצרות במפעל במשך חודש, מאז שהתפטר. מעט לפני השיחה עם ניזרי, התקשר בנו, שנפגע מיריות אביו. השיחות הוקלטו במוקד מד"א, ומובאות כאן בקיצורים הכרחיים.
שיחה 1
הבן: "שלחתם אמבולנס ל'סימת'? אני צריך טיפול נמרץ, ירו עליי ועל אימא שלי".
המוקדן: "אתם נפגעתם?"
הבן: "אני נפגעתי ברגל, ואני לא יודע מה המצב של אמא שלי"
המוקדן ציין ששלח את האמבולנס למפעל אחר, וניסה לברר היכן מתרחש האירוע.
הבן:"אני פה, במחסן. בסימת".
שיחה 2
ניזרי: "תשמע טוב, שמעת על האירוע ב'סימת'? אני בעל האירוע"
ברקע השיחה נשמעות הוראותיו של ניזרי לשבויים
המוקדן: "אם אתה רוצה שנעזור לך, תגיד לי איך קוראים לך"
ניזרי: "תקשיב לי טוב טוב מה שאני אומר לך, בלי לדבר הרבה. אתם תצטרכו לפנות הרבה אנשים פה. אתה מתקשר למשטרה ואומר להם שיפנו עכשיו את ה-100"
מוקדן: "אתה האיש עם הנשק?"
ניזרי: "אני עושה את האירוע, יש לי יום הולדת"
מוקדן: "בוא תירגע"
ניזרי: "תשתוק. ראיתי כוחות למטה. אני הזהרתי את השוטר".
ברקע נשמעת אזהרתו של ניזרי לאחד החטופים: "אל תתקרב אלי". המוקדן מתקשר למשטרה ומבקש לפנות את הטלפונים לשיחתו של בניזרי: "על הקו איתי הבחור שמבצע את הירי. תפנו את ה-100 שלכם שיוכל לדבר איתכם."
המוקדן מציע שוב את עזרתו לניזרי, אבל החוטף דוחה אותה בתקיפות: "אל תעזור לי, אל תעזור לי! מאוחר, אחי, מאוחר! אף אחד לא עוזר לי עכשיו. אני ביקשתי בקשה אחת אלמנטרית פשוטה: שלא יהיו פה... הגיעו לפה עוד כוחות ימ"מ (בשטח היה כוח יס"מ - יחידת סיור מרחבית, ולא ימ"מ - יחידה למלחמה בטרור, א.א).
"אני בשירות מילואים, יש לי שלושה רימונים ולבנת חבלה אחת. אל תתן לי לעשות פה אסון. מבין?! אל תתן לי למלכד פה, ולהתחיל לעשות שטויות. יקח לי בדיוק דקה, אני עבדתי חודש בשביל לעשות את זה. אני רוצה את כולם אחורה."
המוקדן מבטיח לניזרי שבקשתו תמולא, והחוטף מנסה לברר מה עלה בגורלה של אשתו, שלעברה ירה: "מה עם ה**** הזאת, היא נפגעה או לא?"
המוקדן: "יש לנו נפגעת."
ניזרי: "מה המצב שלה?"
המוקדן: "אתה פגעת בה. אתה לא יודע איפה פגעת בה?"
ניזרי: "לא, לא יודע."
המוקדן: "למה פגעת בה?"
ניזרי: "למה? 17 שנה היא ממררת לי את החיים."
המוקדן: "מי זו, אשתך?"
ניזרי: "מה לעשות. אני רוצה לדעת איפה היא נפגעה."
המוקדן: "אני חושב שהיא נפגעה בבטן."
ניזרי: "תביאו אותה לפה, אני רוצה לגמור אותה. תעלה אותה לפה."
המוקדן: "אני לא יכול להעלות אותה."
ניזרי: "תיתן הוראה לכוחות. שיעמידו אותה בשער, תאמין לי, אני צלף טוב. אם היא לא מגיעה, כל 20 שניות אני שולח מישהו למטה"
תוקן על ידי - הצלה_ישראל - 16/07/2004 13:06:32
 |
|
|