בית פורומים הצלה בני ברק וגוש דן

"אמאל'ה, מדוזה". מה עושים?

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-19/7/2004 16:24 לינק ישיר 
"אמאל'ה, מדוזה". מה עושים?
מצורף קובץ

"אמא'לה, מדוזה". מה עושים?
במד"א פרסמו דרכים לטיפול בצריבת מדוזה.
להקות גדולות ביותר של מדוזות פוקדות את חופי הארץ, ולפי כל הסימנים גם בעונת הרחצה הקרובה נסבול מההפרשות הצורבות שלהן. להלן מספר עצות של מח' ההדרכה במד"א למתרחצים, בדבר התנהגות במקרה של התקלות במדוזה.
כידוע, המדוזה מפרישה תאים המכילים חומר צורב. תחושת הצריבה באה לביטוי בעת מגע הגוף עם תאי המדוזה שהתבקעו הן תוך התחככות במדוזה עצמה והן בעת שחיה בסביבת התפשטות התאים הבקועים.
צריבת המדוזה בדרך כלל איננה מסוכנת ולכן אין מקום לבהלה. בעת תחושת הצריבה יש לצאת מהים ולשטוף את מקום הצריבה במי הים המלוחים במקום מרוחק מאזור המדוזות. אין לשטוף במים מתוקים, אשר טיבם להאיץ את התבקעות התאים והתפשטותם.
במקרה קיצוני, מומלץ לרחוץ בעדינות את מקום הצריבה בחומץ ביתי. לאחר החיטוי יש לשטוף את המקום במי ברז רגילים וסבון. לצורך זאת רצוי להצטייד לפני היציאה לים בבקבוקון המכיל חומץ ביתי, בנוסף לתכשיר להגנת העור מפני קרני השמש, שגם בהזדמנות זו חשוב להדגיש את חשיבותו.
במקרים חריגים של פגיעה קשה של הפרשות המדוזה המלווה בתחושת כאב עזה או קשיי נשימה, יש להזעיק את שירותי מד"א (טל' 101) כדי לפנות את הנפגע בדחיפות למתקן רפואי קרוב.




דווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-19/7/2004 17:03 לינק ישיר 

מצורף קובץ

העשרה!

מבנה גופה של המדוזה.




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-19/7/2004 17:13 לינק ישיר 

מצורף קובץ

מספיק שאחד ישים לב לדבר הזה, יצעק: "מדוזה!", והים מתרוקן במהירות.

אז, נא להכיר!




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
   
בית > פורומים > אקטואליה וחדשות > הצלה בני ברק וגוש דן > "אמאל'ה, מדוזה". מה עושים?
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר

bholext