מעידה קטנה, והמוט חדר לבטן...
הבוקר (יום ג' – 31/08/04), בשעה 8.30 התקבלה קריאה על פועל שמוט נכנס לו בבטן, באתר בניה ברח' ירושלים בב"ב.
כונן מד"א-'הצלה' החובש הבכיר משה רוזנפלד הגיע במהירות למקום, וגילה פועל בנין ב.מ. עם חור בבטנו (רביע ימני תחתון – RLQ).
באנמנזה (סיפור מקרה) התברר, כי הוא הלך לתומו ולפתע רק מעד מעט. אולם לרוע מזלו, נפל על מוט ברזל שבלט מהקרקע כהכנה ליציקה, ואשר ניקב לו את דופן בטנו.
כשהוא מסתייע בעזרתם של חברים נוספים שהגיעו למקום – חיים פינקלשטיין ושלומי אילוז, החל להעניק לו את הטיפול הראשוני, אשר כלל פתיחת וריד ומתן נוזלים.
עם בוא צוות אט"ן בני ברק (דן 17) בראשותם של הפאראמדיקים שי והלל, החלה הכרתו של הנפגע מתערפלת, דבר שהעיד על פגיעה פנימית נרחבת לכאורה. הוא הועשר מיידית בחמצן והוכנס לניידת האט"ן, שם, לאחר טיפול אינטנסיבי לייצוב מצבו הועבר לבית החולים.
|
|