איך וועל ברענגן שטיקלעך פון דעם נושא וואס שטייט דארט, באט אן קיין לינק. (תקנון הפורום)
"מי לובש מה - איך נראה חסיד גור, איך חסיד חב"ד
מי לובש מכנסים שנגמרים לפני הסוף והגרבים מתלבשים עליהם
בירושלים בעיקר ניתן לראות חרדים"
"איך אתם מבדילים?
מה לעזאזל ההבדל בין שטריימל לספודיק, ולמה יש הבדל בכלל??
וכו' וכו'"
"אלו של גור הם יותר גבוהים ושחורים- שמם בישראל- ספודיק
לויזניץ ובעלז יותר שטוחים ורחבים
והכי קטנים הם של חסידי סאטמר
ויש גם הבדלים בכוון של הסרט על הכובע
חסידי בעלז חובשים את הכובע "סאמט" כשהעניבה של הסרט בצד שמאל וחסידי ויזניץ עם עניבה שפונה ימינה
יש כמובן מלא הבדלים באורך הקפוטה
במספר הכפתורים בצוארון ,הדשים אצל חסידי סאטמר עגולים, אצל חסידי גור מחודדים
ויש גם הבדלים ברוחב החגורה- גערטל, ויד הבדלים בין לבוש בחול ללבוש בשבת וחגים ובין לבוש של בחורים ללבוש של הנשואים...."
"הם מחשיבים את הלבוש כי הוא מבדיל באופן חיצוני בין החסידויותנראה לי שאם בא תייר בלי הכנה מוקדמת למאה שערים הוא בטח חושב שהוא נחת בכוכב אחר.
אנחנו רגילים. אבל מי שבא מבחוץ........."
• הם לא מרגישים מגוחכיםו 2002 ו 23:38 | 02/09/04
הם מחשיבים את הלבוש כי הוא מבדיל באופן חיצוני בין החסידויותנראה לי שאם בא תייר בלי הכנה מוקדמת למאה שערים הוא בטח חושב שהוא נחת בכוכב אחר.
אנחנו רגילים. אבל מי שבא מבחוץ.........
"טוב, הכי קטנים הם של סטמארו שיהיה ככה....
שאני יתווכח? ועוד איתך? ממש לא.הרי את המומחית"
"בהכל את צודקת חוץ מהעניין של השטריימל יש שתי סוגים ספודיק ושטריימל, ספודיק לובשים הפולנים גור אלכסנדר ועוד והיתר שטריימל. כמובן שיש סוגים שונים של שטריימל אבל זה רק שוני לגבי המחיר זה לא שונה מחסידות לחסידות."
תוקן על ידי - jewboy - 03/09/2004 2:46:42
 |
|
|