בית פורומים חדשות אנש אין בילדער

סאטמאר האבן די קלענסטע שטריימלך

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-3/9/2004 02:07 לינק ישיר 
סאטמאר האבן די קלענסטע שטריימלך


ביי א געוויסע דיסקאשן בארד אין תפוז שרייבט איינער אז גער האט די גרעסטע שטריימלאך, און סאטמאר האבן די קלענסטע....

האט איינער באמערקט טאקע אז אין סאטמאר האבן די מענטשן קלענערע שטריימלעך ווי אין א צווייטע פלאץ, אדער ס'ווענט זיך ווי מ'מאכט עס?



דווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-3/9/2004 02:31 לינק ישיר 

אדרבה
דער סאטמארער עולם האט די העכסטע שטריימלעך, דריי שפיצען הויעך, בעיקר די אינגעלייט.

דער שרייבער האט געמיינט צו זאגען ביחס צו דעם גערער ספאדיק זענען די סאטמארער שטריימעך נידריג.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-3/9/2004 02:42 לינק ישיר 

איך וועל ברענגן שטיקלעך פון דעם נושא וואס שטייט דארט, באט אן קיין לינק. (תקנון הפורום)


"מי לובש מה - איך נראה חסיד גור, איך חסיד חב"ד
מי לובש מכנסים שנגמרים לפני הסוף והגרבים מתלבשים עליהם
בירושלים בעיקר ניתן לראות חרדים"

"איך אתם מבדילים?
מה לעזאזל ההבדל בין שטריימל לספודיק, ולמה יש הבדל בכלל??
וכו' וכו'"

"אלו של גור הם יותר גבוהים ושחורים- שמם בישראל- ספודיק
לויזניץ ובעלז יותר שטוחים ורחבים
והכי קטנים הם של חסידי סאטמר

ויש גם הבדלים בכוון של הסרט על הכובע
חסידי בעלז חובשים את הכובע "סאמט" כשהעניבה של הסרט בצד שמאל וחסידי ויזניץ עם עניבה שפונה ימינה

יש כמובן מלא הבדלים באורך הקפוטה
במספר הכפתורים בצוארון ,הדשים אצל חסידי סאטמר עגולים, אצל חסידי גור מחודדים
ויש גם הבדלים ברוחב החגורה- גערטל, ויד הבדלים בין לבוש בחול ללבוש בשבת וחגים ובין לבוש של בחורים ללבוש של הנשואים...."

"הם מחשיבים את הלבוש כי הוא מבדיל באופן חיצוני בין החסידויותנראה לי שאם בא תייר בלי הכנה מוקדמת למאה שערים הוא בטח חושב שהוא נחת בכוכב אחר.
אנחנו רגילים. אבל מי שבא מבחוץ........."

• הם לא מרגישים מגוחכיםו 2002 ו 23:38 | 02/09/04


הם מחשיבים את הלבוש כי הוא מבדיל באופן חיצוני בין החסידויותנראה לי שאם בא תייר בלי הכנה מוקדמת למאה שערים הוא בטח חושב שהוא נחת בכוכב אחר.
אנחנו רגילים. אבל מי שבא מבחוץ.........


"טוב, הכי קטנים הם של סטמארו שיהיה ככה....

שאני יתווכח? ועוד איתך? ממש לא.הרי את המומחית"


"בהכל את צודקת חוץ מהעניין של השטריימל יש שתי סוגים ספודיק ושטריימל, ספודיק לובשים הפולנים גור אלכסנדר ועוד והיתר שטריימל. כמובן שיש סוגים שונים של שטריימל אבל זה רק שוני לגבי המחיר זה לא שונה מחסידות לחסידות."



תוקן על ידי - jewboy - 03/09/2004 2:46:42



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
   
בית > פורומים > אקטואליה וחדשות > חדשות אנש אין בילדער > סאטמאר האבן די קלענסטע שטריימלך
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר

bholext