הילד האלרגי שהתמוטט בשבת - מתאושש
"הילד האלרגי לחלב נפגע קשות כי אביו נתן לו שוקו"
רופא בכיר ב"אסף הרופא" סיפר כי אביו של הילד שנפגע באורח קשה משתיית חלב נתן לו לשתות שוקו למרות האלרגיה, כי סבר ש"תיגרם לו רק פריחה". "חשוב לדעת שגם אלרגיה קלה יכולה להסתיים באסון", מזהיר הרופא. אתמול כבר התאושש הילד ושב להכרתו.
(ynet)
הילד בן הארבע וחצי מראשון לציון, שהתמוטט ואיבד שלשום את הכרתו לאחר ששתה חלב לו הוא אלרגי – שב אתמול (שבת) להכרתו במרכז הרפואי "אסף הרופא" בצריפין. לדברי הרופא המטפל בבית החולים, אתמול התברר כי אביו של הילד נתן לו לשתות שוקו - מתוך הנחה ש"אולי תיגרם לו רק פריחה".
שלשום סיפר הפרמדיק שבתאי צבי: "הגענו אל הילד כשהיה כבר מחוסר הכרה, ללא דופק וכולו כחול. מיד התחלנו במאמצי החייאה והצלחנו להחיות אותו ולהעבירו לבית החולים". מצבו של הילד הוגדר קשה כשהגיע לבית החולים.
"למזלו הגדול", אמר הערב ד"ר שאול ברעם, רופא ילדים בכיר בטיפול נמרץ ילדים במרכז הרפואי "אסף הרופא" בצריפין, "למרות שאביו נתן לו שוקו אף על פי שידע שהוא רגיש לחלב - הוא יצא מזה. מייד לאחר השתייה הוא הקיא והתמוטט, ונותר בלי דופק, ללא נשימה ועם אישונים מורחבים. מד"א הגיעו בתוך 4 דקות - שזה זמן מאוד מאוד מהיר, ולפני הגעתם התחיל להנשים אותו אחד השכנים. זה היה מזל גדול, משום שעוד דקה אחת או שתיים – הילד הזה היה יוצא גם פגוע מוחית, ואולי גם לא חי".
לדברי ד"ר ברעם, "ההתעוררות שלו הייתה מאוד מהירה, הבוקר הוא התאושש, ואני צופה שלא תהיה לו כל בעיה בעתיד, אם כי מוקדם לומר בוודאות, משום שחסר חמצן במוח יכול לגרום לבעיות בטווח הארוך. תוך מספר ימים יהיה אפשר לאמוד בוודאות גדולה יותר את מידת הנזק, אם כי שאריות הפגיעה יכולות להופיע גם אחרי חודשים. הרושם שלי הוא שהילד הזה יוצא בלי נזק מוחי".
"חשוב להדגיש", הוא אומר, "שגם אלרגיה קלה יכולה להסתיים באסון. בפעמים הקודמות שהוא שתה חלב - הייתה לו קצת פריחה, והפעם הוא הגיב לחלב שבתוך השוקו בצורה חריפה הרבה יותר. הפעם זה היה כמעט מוות. זה מסר מאוד חשוב: גם רגישויות קלות יכולות ברגע מסויים להיות קטלניות".
 |
|
|