| נשלח ב-21/10/2004 16:08 |
|
| |
תקועים בפקק? יש לכם פי 3 סיכוי להתקף לב
מצורף קובץ
מחקר גרמני חדש מגלה כי בין אם אתם נמנים על נוסעי התחבורה הציבורית, נוסעים באופנוע או במכונית פרטית - אם נתקעתם בפקק נגזר גורלכם: סיכוייכם ללקות בהתקף לב קופצים פי שלושה ויותר. החוקרים: לא ברור אם הסיבה היא מתח או זיהום אוויר מכלי הרכב.
(רויטרס)
נתקעתם בפקק? שימרו על הלב. מחקרים חדשים בגרמניה מגלים כי לאנשים שנקלעים לעומסי תנועה יש סיכוי של פי שלושה ויותר ללקות בהתקפי לב במהלך הנסיעה.
המחקר, שנערך בדרום גרמניה וכלל עשרות מקרים של התקפי לב, יפורסם במגזין הרפואה של ניו-אינגלנד. החוקרים מצאו כי אחד מכל 12 מקרים של התקף לב, מקושר להיקפי התנועה.
עוד התברר כי עומסי התנועה משפיעים יותר על נשים ועל האוכלוסייה המבוגרת שמעל גיל 60. עדיין לא ברור אם סיבותיהם של התקפי הלב הגוברים הן הלחצים הגדולים בהם מצויים הנהגים או שמא הזיהום הרב שהם נושמים בתוך הפקק.
"הידע הנוכחי שלנו אינו מאפשר לנו לקבוע את התרומה היחסית של הגורמים השונים כמו לחץ וזיהום אוויר לסיכון הנהגים", הסבירו אנשי צוות המחקר בראשותה של אנט פיטרסון מהמרכז הלאומי לחקר הסביבה והבריאות בניוהרברג.
עם זאת הוסיפו כי "מכיוון שזיהום אוויר הוא גורם מוכר המגביר את הסיכוי ללקות בהתקף לב, אנשים שכבר מצויים בסיכון מסויים עשויים להרוויח מהמאמצים האחרונים לשיפור איכות האוויר באזורים העירוניים - בין אם באמצעות כלי רכב מזהמים פחות ובין אם באמצעות תיכנון הולם יותר של התשתיות העירוניות".
המחקר שערכו החוקרים הגרמנים התבסס על ראיונות עם 691 מתנדבים ששרדו התקפי לב בין השנים 1999 ל-2001. המטופלים המתנדבים התבקשו לתאר את פעילויותיהם בארבעת הימים שקדמו להתקף.
התברר כי אמצעי התחבורה שבו נסעו המטופלים לא שינה את התוצאות. התקפי לב היו פי 2.6 יותר נפוצים בקרב נוסעי מכוניות פרטיות, פי 3.1 יותר נפוצים בקרב נוסעי תחבורה ציבורית ש"נתקעו בפקק" ופי 3.9 יותר נפוצים בקרב נוסעי האופנועים שנלכדו בעומסים.
"מכיוון שהבחנו בכך שגם נוסעי התחבורה הציבורית לוקים בתופעה יותר מאחרים, נראה שהסיבות לא טמונות לגמרי בלחץ ובמתח שממנו סובלים הנהגים", ציינו אנשי הצוות.
---------------
נו, אז תארו לעצמכם במקרה של פקק כמו זה שבתמונה, נט"ן בדרך לכאבים בחזה בתוך אחד הרכבים.
לתמרן בין המכוניות, למצוא את הרכב הנכון וכו'...

 |
|
|
|
|
| נשלח ב-21/10/2004 16:34 |
|
| |
מצורף קובץ
נכון מאד.
ובדיוק לשם כך הוקם ארגון מתנדבי "הצלה", שמטרתו לגשר על פער הזמן היקר שעלול לעבור, עד לבוא צוות האמבולנס או הנט"ן.
ולכן מוציא המוקד ביפר לכונני מד"א-'הצלה', והם עם הרכבים הפרטיים, ועל אחת כמה וכמה עם האופנועים, מתמרנים ביתר קלות בפקקים כגון אלו, ומעניקים סעד חיים ראשוני עד לבוא צוות הנט"ן ("שלום חברים, מה יש לנו כאן?") הממשיך בבדיקות ובטיפול המתקדם.
אז, דרך צלחה, בריאה ורגועה!
~~~~~~~~~
כן, אחד כזה, שכעת בשעת מנוחה מגולל שיחה נעימה...

|
|
|
|
|
|