ירושלים - ארעסטירט בחורים פון ישיבת מיר
זעזוע והלם בעולם הישיבות.
בלשים של משטרת ירושלים מחופשים לבחורי ישיבות, עצרו הלילה, שעה 19:15, בחור ישיבת מיר בשכונת "בית ישראל" בירושלים. שעה קלה לפני כן נראו הבלשים מסתובבים באולם הישיבה. איש לא חשד בהם.
הבחור כבן 22 נכנס לקיוסק הקרוב לאולם הישיבה ושוטרי משטרת ירושלים מחופשים לבחורי ישיבות לכדוהו ו"גררו" אותו לניידת סמויה שהמתינה בחזית הקיוסק.
מדובר בבחור "מתמיד" וכשרוני שכל חטאו הוא שהוא משתייך לקבוצת "פצועי הנח"ל".
***
"פצועי הנחל" זו קבוצה של עשרות צעירים המשתייכים ברובם למשפחות חוזרים בתשובה של "שובו בנים" בחסידות ברסלב. אלה נפלטו מישיבות וממסגרות לימודים ומסתובבים בקברי צדיקים כמו הרשב"י במירון, קבר יוסף הצדיק בשכם, קבר רחל, רבי נחמן באומן, נבי סמואל, שמעון הצדיק, שמשון הגיבור ועוד.
בין היתר: הקבוצה נלחמת בערבים דרך קבע מסיבות שונות, בעיקר ממניעים אידיאולוגיים. המשטרה חושדת שהקבוצה פגעה בנהגי מוניות ערבים המתפרנסים בשכונות החרדיות בירושלים, לצד פועלים ערבים העובדים בקרב החרדים.
המשטרה חושדת כי בחג הפורים האחרון התקיפו חברי הקבוצה עשרות מוניות של ערבים ופגעו ברכוש ובנפש. משטרת ירושלים עצרה כמה מהם, רובם שוחררו בתנאים מגבילים, חוץ מיוסף חי טובול שנעצר עד תום ההליכים. המשטרה עדיין מחפשת אחר כמה מחברי הקבוצה המסתתרים בקברות הצדיקים בצפון הארץ.
נגד המעורבים בפרשה הוגשו כתבי אישום ומשפטם מתנהל על ידי פרקליטות מחוז ירושלים.
במוצאי החג האחרון של סוכות-הקפות שניות, עת הגיעו הידיעות על הפיגוע בטאבה, הותקפו נהגי מוניות ערביים בכיכר השבת. תלונות נוספות הגיעו למשטרה על תקיפות וידויי אבנים על רכבי ערבים באזור כביש מס' 1.
לאחר פעילות מודיעינית עצרו בלשי תחנת ציון שני נערים משכונת "שמואל הנביא" שהודו במעשים המיוחסים להם. השניים פעלו תחת השם "משיק" והוגשו נגדם כתבי אישום.
נודע כי עסקנים משכונת "שמואל הנביא" המטפלים בנוער-נושר-חרדי, מקיימים בימים אלו מגעים עם אנשי התביעה לסגירת התיק, זאת על מנת לתת להם הזדמנות להשתקם ולהשתלב במסגרת לימודית טיפולית.
בתאריך 10.11.04 עצרו בלשי תחנת ציון את י. צ. מ. בן 22, המוכר כפעיל מרכזי בקבוצת "פצועי הנחל" ונמצא בקשרים אדוקים עם ראשי פעילי "הימין הקיצוני". הנ"ל נחשד כמי שעומד מאחורי ההתארגנויות האחרונות לפגיעות בערבים עוברי אורח.
משיח, שכינויו בקרב חברי הקבוצה "שישי" גר בבני ברק ולומד בישיבת מיר בשכונת "בית ישראל" בירושלים. הוא חשוד שגם אירגן בעבר יחד עם אחרים, את ההסתננויות הבלתי חוקיות לקבר יוסף בשכם, תוך סיכון חיי אדם ובניגוד להוראות כוחות הביטחון. "שישי" זומן להתייצבות במשטרת מחוז שי לחקירה בנידון, אך בחר לא להגיע והתעלם.
במשטרת ירושלים חושדים שפעילות הקבוצה, זוכה לגיבוי ותמיכה אוהדת של התושבים החרדיים באזורי התקיפות ומצביעים על כך שקירות שכונות אלו מלאות בכתובות גרפיטי שונות כמו למשל: "פצועי הנחל - נקמה, מוות לערבים, אין ערבים-אין פיגועים".
התושבים לא מוצאים לנכון להילחם בתופעה כפי שנוהגים בכתובות גרפיטי אחרות הנוגדות לדעתם.
עד כאן בכל הפרשה.
http://hydepark.co.il/hydepark/topic.asp?topic_id=1180594
איטערסאנט צו באמערקען אז אין "מיר" לערנען אויך אסאך סאטמאר בחורים איז כדי צו וויסן פון דא אז מען טאר נישט קיין סאטמאר בחור אהין שיקן ח"ו.
 |
|
|