השפעת תזונה בשנים הראשונות על ההתנהגות
מצורף קובץתזונה לקויה והרגלים רעים
תזונה לקויה בשנים הראשונות מובילה להתנהגות בעייתית בשנים שלאחר מכן
ד''ר דינה ראלט | 29/11/04 | NRG מעריב
על התנהגות אגרסיבית נראה שניתן להשפיע תזונתית כבר בשנים הראשונות לחיים. חוקרים מאוניברסיטת דרום קליפורניה מצאו כי חוסר אבץ, ברזל, ויטמין B וחלבון בשלושת השנים הראשונות בחיים גורם להתנהגות בעייתית מאוחר יותר. אחרי ינקות לקויית תזונה הפגינו ילדים בגיל 8 נרגזות ונטייה למריבות, בגיל 11 הם נטו לקלל, לרמות ולהילחם באחרים ובגיל 17 נטו לגנוב, להציק לאחרים ואף להשתמש סמים וכל זאת כמובן בהשוואה לילדים, מאותו רקע חברתי, שבינקותם ניזונו כראוי.
המחקר נעשה באי מאורציוס ובו עקבו אחרי 1,000 ילדים במשך יותר מ- 14 שנים. המסקנה של החוקרים היתה חד משמעית: תזונה לקויה בשנים הראשונות קשורה עם התנהגות אנטי חברתית בשנים שלאחר מכן. תזונה לקויה באה לידי ביטוי גם באי.קיו נמוך יותר המוביל אף הוא להתנהגות אנטי חברתית.
החוקרים לא מתעלמים מגורמים אחרים החשובים להתפתחות הילד ולהתנהגותו החברתית אבל בהחלט מפנים תשומת לב לגורם חשוב שיכול לשנות את גורלו של הילד.
במחקר אחר שהתפרסם באנגליה על ידי Soil Association and Business in the Community הראו חוקרים כי אצל תלמידים שאכלו אוכל לא מעובד עם יותר ירקות ופירות ושתו מים במקום משקאות קלים אובחן כושר ריכוז טוב יותר, תשומת לב משופרת וסיכוי קטן יותר להיפראקטיביות. בנוסף הם גם היו תלמידים טובים יותר.
המחקר פורסם בגיליון נובמבר 2004 של המגזין American Journal of Psychiatry.
http://news.bbc.co.uk/1/hi/health/4032449.stm
http://www.soilassociation.org/web/sa/saweb.nsf/f201148200f2e8af80256dbf005202e4/b7c53fae22ad524880256f5b0036a9db!OpenDocument
http://ajp.psychiatryonline.org/cgi/content/abstract/161/11/2005
****************
הפורומים שלי:
טיפים לחיים קלים (נבחר ידיעות לשנת 2003)
http://3466.hydepark.co.il
מחקר חדש קובע http://8888.hydepark.co.il

 |
|
|