בית פורומים הצלה בני ברק וגוש דן

אמש: החייאה ברחוב ברח' עזרא בב"ב

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-1/12/2004 17:55 לינק ישיר 
אמש: החייאה ברחוב ברח' עזרא בב"ב


אתמול בשעות הערב התבצעה החייאה על בן 65 שהתמוטט ברחוב, ברח' עזרא פינת דבורה הנביאה בב"ב.

מאמצי ההחייאה נמשכו כשעה במהלכה ניתנו כ-15 שוקים, אך לצערנו נקבע מוות.

השתלשלות העניינים, שהיא סיפור בפני עצמו, תובא בהמשך בעז"ה.




דווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-5/12/2004 16:54 לינק ישיר 


הבטחנו לכם, נכון? אז הנה...


מקרה של החייאה, מוכר לכם?
אירוע ברחוב (+) מרכזי (+) בבני ברק, בשעת ערב מוקדמת, כבר חוויתם פעם?
צרפו את הכל, ומה תקבלו? מהומה רבה, לכאורה...

אך כשבמקום נמצאים צוות מקצועי של מתנדבי מד"א-'הצלה' גוש-דן ובראשותם הפאראמדיקים הנפלאים שי סולומון ומיקי סגל, התמונה שונה בתכלית.

אז, זהו סיפורה של ההחייאה הממושכת שנערכה במעלה רח' עזרא בב"ב.

~~~~~~~~~~~~~~~

השעה 19.00 בערב. רח' עזרא נראה שגרתי למדי. תנועת הרכבים זורמת. תנועת העוברים ושבים עוד יותר, כשאליהם מצטרפים כל תלמידי הת"תים שסיימו את חוק לימודיהם היומי.

קבוצת עוברים ושבים חוצה את הרחוב במעבר החצייה הסמוך לרח' דבורה הנביאה.

לפתע, אחד מהולכי הרגל נופל בעודו חוצה את הכביש.

"לא, לא, אני בסדר, רק קצת סחרחורת" – כך הוא עונה לסובביו החרדים לשלומו, ופונה להמשיך ללכת.

הוא מגיע לשפת המדרכה, ואז זה קורה. הוא מתמוטט ומאבד את הכרתו.

פורצת בהלה, ועמה הקריאות המוכרות - "הצלה", "הצלה", "מים".

שוב זה המתנדב שלום הורן שמגיע למקום תוך שניות, מזהה את המצב, ושולף את ה'אמבו'.

לעזרתו מגיע כונן מלכיש (פנחס ליבוביץ) שנקלע למקום, מסייע לו בחיבור ה'אמבו' לחמצן.

שני מתנדבים נוספים צבי רודיך ויהודה היילברון מגיעים – "שלום, מה קורה?" – "הוא התמוטט כאן, כשהגעתי הוא עדיין חרחר" – עונה שלום.

צבי תופס את ה'קרדיו-פמפ' מתחיל בעיסויים, ויהודה מחבר 'לייפ-פאק'.

מנשה בראון מגיע למקום, מתבקש לדווח:
"דן 375" – "שומע" – "בעזרא בב"ב מדובר בהחייאה ברחוב, משטרה למקום בבקשה" – "קבלתי החייאה ומשטרה".

חיים אדלהייט מגיע, מבקש ציוד לוריד, ותוך שניות יש כבר וריד פתוח ונוזלים זורמים.

יהודה: "VF!", הכפתור האדום מהבהב – "זהירות, שוק!"

"מה קורה?" – "אסיסטולה" – העיסויים נמשכים... "רגע... שוב VF" – "זהירות, שוק" – כך זה נמשך דקות ארוכות, במחזור של VF, שוק, אסיסטולה, עיסויים, VF, וחוזר חלילה.

אמבולנס רגיל עם הנהג (חובש בכיר, משתלם פאראמדיקס) ששי מגיע, מקבל דיווח, מוסר דיווח ומצטרף למאמצי ההחייאה.

האדם כבר קיבל את השוק החמישי, כשפתאום בתוך כל ההמולה וצפירות הרכבים, נשמע קול רגוע וענייני – "שלום חברים, מה יש לנו כאן?"

הדובר הוא הפאראמדיק שי סולומון שהגיע יחד עם הפאראמדיק מיקי סגל והמשתלם שחר ("החבר'ה לא כ"כ הכירו אותם", מספר לי אחד החברים, "כי הם מתחנת ת"א, אבל זה היה מדהים לראות את הכימיה שנוצרה, וההרמוניה שזרמה יפה, 2 פאראמדיקים שלא נבהלו מכל הבאלאגאן מסביב ותפקדו 10!").

מחברים מוניטור...

"אוקיי", אומר שי, "המשיכו בעיסויים והנשמות, ששי אתה ליד הוריד הפתוח".

שחר מבצע טובוס, ומיקי מתמקם ליד המוניטור.

"מה יש לנו במוניטור?", שואל שי.

"VF" – אומר צבי.

מתחילים לתקתק את פרוטוקול VF.

מיקי מושח את הכפות בג'ל, מתכונן לביצוע דפיברילציה.

מישהו זורק אמירה - "רודיך הוא בכיר תן לו את השוקים", מיקי לא שואל הרבה, "בבקשה ובזהירות", הוא אומר.

("אין לך מושג איזה בלאגן היה ברחוב", מספר לי בן שיחי, "מאות אנשים וילדים התקהלו, פקק תנועה גדול שהתבטא בצפירות קולניות בלתי פוסקות, ובתוך כל זה הם ניהלו את האירוע בכזה קור רוח ויישוב הדעת, ופירגנו לחברים את כל הפעולות ע"פ הצורך").

"זהירות, שוק" – קורא צבי, כף 'אפקס' בימין, ו'סטרנום' בשמאל, מטעין ומשחרר – "מה קורה?" – "אסיסטולה!"

ממשיכים בעיסויים.

בינתיים, שי מעביר לששי את התרופות: אדרנלין, פרוקור, בי-קרבונט, לידוקאין, וכו'.

"VF" – שוק – עיסויים – תרופה – עיסויים – שוק, וכך הלאה.

("לפתע תפסתי את עצמי", מספר לי מיודעי, "הרי אנחנו ברחוב, מסביבי אנשים רבים, איך כ"כ מואר פה? ואז נשאתי את עיני וראיתי את המתנדב מנשה בראון, שמתחילת ההחייאה עומד ובידיו שני פנסים רבי עוצמה שפשוט נותנים לנו אור בעיניים. לא פלא שהאירוע מתנהל בכזה סדר מופתי. זה דבר שבאמת מעיד על מקצועיות של מתנדב שיודע למה זקוקים כאן ועושה זאת בצורה הטובה ביותר").

"נו, מה יהיה? הוא לא רוצה לצאת מה-VF?" – שואל שי לאחר כ-40 דקות של החייאה. בלב כבד הוא מורה להזמין נט"ן...

אך גם הוא אינו מרפה עדיין, ויחד עם המתנדבים ממשיכים במרץ במאמצי ההחייאה. לרגע נדמה היה כי חזר דופק, אך לא. החברים (ליאור קורח, יצחק הופמן, ישראל לייכטר, אשר שלומוביץ) מתחלפים ביניהם בביצוע העיסויים וההנשמות, מנסים ומשתדלים, אולי בכל זאת...

במקביל, החל חיים אדלהייט בפרוייקט חשוב אחר. הוא מוציא את תעודת הזהות של אותו אדם, יוצר קשר עם הרב חנניה צ'ולק יו"ר אגודת "עזר מציון", בנסיון לאתר את בני משפחתו של אותו אדם.

צוות נט"ן ירקון מגיע למקום. הרופא מקבל דיווח תמציתי משי ("15 שוקים", הוא מסכם), מבצע את בדיקותיו, ומורה על....

כולם מפסיקים מפעולותיהם, משלימים בדממה עם גזירת שמים.

_________________________________


צוות זק"א מחוז ת"א מגיע במהירות למקום, ובזריזות מעביר את גופת המנוח לתוך האמבולנס.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

שי פונה לחברים: "חבר'ה תודה רבה לכם, עבדתם נפלא, באמת..., אגב גם אני חבר ב'הצלה'", הוא אומר, תוך שהוא מציג כרטיס חבר של אחד מארגוני 'הצלה' בחו"ל.

"באמת עבדתם יפה", אומר גם מיקי, עולה על האט"ן בדרכם לאירוע נוסף של הצלת חיים.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

"הצלה" גוש-דן כבר אמרנו?...

כן, לידיעתכם, זהו מד"א אזור דן!...





דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
   
בית > פורומים > אקטואליה וחדשות > הצלה בני ברק וגוש דן > אמש: החייאה ברחוב ברח' עזרא בב"ב
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר

bholext