|
|
| נשלח ב-20/12/2004 20:31 |
|
| |
האם מותר ליטול גלולות Viagra, בלילות שבת? דן בזה הרב י"ק במאמר בתחומין. וכמדומה שלא הסמיך את השאלה לעניין השום. ובכלל אולי אפשר להסתמך על הפוסק הגדול בעל שו"ת ציץ אליעזר, לגבי כדורים וגלולות בימינו, שאין נוהגים להכינם, והם באים מוכנים, ואין בהם החשש שמא יעבור על מלאכות שונות בשבת.
|
|
|
|
|
| נשלח ב-20/12/2004 22:21 |
|
| |
דגים,
1. אין דמיון בין שום לויאגרה. הויאגרה היא תרופה, וללא סיבה מיוחדת להתיר, אסורה בשבת משום גזירת חז"ל. (היכן המאמר בתחומין?)
השום, לעומת זאת, הוא מאכל שאולי גם מועיל לבריאות (אם הד"ר צודק. ועי' ב"ק פ"ב., בברייתא דחמישה דברים נאמרו בשום). וכבר אמר התנא במשנת שבת (ספי"ד) שבני מלכים סכין שמן ורד על מכותיהם [בשבת] שכן דרכם לסוך בחול.
2. הדרך הרגילה לאכול שום בימי חז"ל היתה אכילתו חי, כמבואר בברכות ל"ח:,
המנהג השתנה אח"כ כמבואר בנו"כ לאו"ח ריש סי' ר"ה.
מכאן, שאילולא תקנת עזרא יתכן ובזה"ז אסור היה לאוכלם לבדם לרפואה בשבת, למי שאינו נוהג לאוכלם כך היום.
3. לגבי הצ"א (ח"ח, ט"ו, ט"ו) כמדומני שהתנה את היתרו בשני תנאים. את הראשון הזכרת בקירוב (שאין עושין את התרופה ע"י שחיקת סממנים). והשני, אותו השמטת, שהדבר ממנו סובל האדם ובגללו נוטל את התרופה – אין מרפאין אותו בד"כ ע"י סממנים.
ולעניינו, צריך לדעת מהו "הדבר" כאן.
ר"מ
תוקן על ידי - רמ_במזל - 20/12/2004 22:26:48
|
|
|
|
| נשלח ב-20/12/2004 23:22 |
|
| |
Ram
Can you explain, why is it, that:
the Dr. wrote:
ל'שום' יש תכונות רפואיות חיוביות חריגות בהיקפן.:
הרפואה המודרנית גילתה חלק מתכונות אלו רק בעשור האחרון.
The ''world'' writes:
Garlic has been used as a food and medicine for thousands of years to treat all manner of diseases, and was the accepted remedy for colds, flu, coughs, ringworm and such fungal infections as swimmer's ear and athlete's foot, intestinal worms, fever, digestive disorders, and any lung problem. When made into a cough syrup, garlic does speed the healing process of these infections, including the
common cold
.
An Egyptian medical papyrus dating from about 1500 BCE lists twenty-two garlic preions for such complaints as headaches and throat disorders.
The Arabs, Chinese, and Indians have so many uses in their medical practices for garlic that it is impossible to list them all. The ancient Israelites were familiar with sixty-seven different kinds of garlic and onions
Hippocrates and Artistotle recommended garlic therapies
Pliny listed more than sixty uses for the herb, including driving away scorpions and curing asthma and epilepsy"
but You wrote:
השום, לעומת זאת, הוא מאכל שאולי גם מועיל לבריאות (אם הד"ר צודק. ועי' ב"ק פ"ב., בברייתא דחמישה דברים נאמרו בשום ["ת"ר, חמשה דברים נאמרו בשום: משביע, ומשחין, ומצהיל פנים, ומרבה הזרע, [אדוםוהורג כנים שבבני מעיים' י"א: מכניס אהבה ומוציא את הקנאה")
you are still not sure?
תוקן על ידי - נישטאיך - 20/12/2004 23:46:09
 |
|
|
|
|
| נשלח ב-20/12/2004 23:31 |
|
| |
א ויאגרה אינ תרופה ודינה כמו ויטמינים לבריאם.
ב חוששני כי תקנה זו לגבי שום הינה קשורה לתקנות של גור.
המוצר פועל התוצרת מגיע ונורא מסריח ולכן אין חשק בכלל לכלום. וד"ק
|
|
|
|
| נשלח ב-21/12/2004 03:20 |
|
| |
לרמ במזל
חזרת על דברים שכבר אמרתם במקום אחר.
טענת טעמים הכמוסים כדי להסביר את הוראת הגר"א אינה חדשה, וכבר כתבה הגרנ"ה הלוי, (מובא בספר "מעשה רב" ירושלים תשמ"ו, עמוד קנב).
וכשם שלא הבנתי את דבריו, כך גם לא הבנתי את דבריך.
אין לי "התנגדות" לקבל את הטענה, שטעם שניתן ע"י חכמים, כסיבה לגזירה או תקנה, אינו תמיד *ה*טעם ה"אמיתי" או היחידי, אך יש לי בעיה עם הטענה, שהטעם שניתן ע"י חז"ל, אינו הטעם שלפיו יש לבחון ולקבוע את ההלכה, וניתן לבחון את ההלכה לפי טעמים שאינם ידועים.
השאלה אם בטל הטעם בטלה הגזירה, אין לה בהכרח דבר עם "טעמים כמוסים", אלא עם צורת הגזירה, באם היא היתה גזירה "מותנית", או שהיתה גזרה שבמנין ללא תנאים, שהיא שאלה "טכנית" גרידא.
מאחר ובמקרה של תקנת אכילת השום בערב שבת, לא ניתן כל טעם, אין מקום לטענה, שבנוסף לטעם שהוא מרבה זרע, ישנו טעם נוסף, מאחר ואין לנו כל הוכחה שריבוי הזרע, הוא אפילו אחד מטעמי התקנה.
ולכן טענתי, שייתכן שאין לתקנת אכילת השום, בערב שבת דבר עם ריבוי הזרע או מצוות העונה, אלא עם ההרגשה הטובה שהשום גרם להם.
להם ולא לי.
מי שטוען לטעמים נוספים, עליו להוכיח שישנם כאלה ומהם. הטענה שישנם כאלה, אך אין אנו יודעים מהם, אינה טענה מתקבלת אצלי.
אם לא ידוע מהי, מניין יודעים שהיא ישנה.
 |
|
|
|
|
| נשלח ב-21/12/2004 03:31 |
|
| |
בספרו של לאנדאו מביא את טענת סוד הכמוסים של הגר"א בנוגע לשתיה מן המגולין על אף שבזמננו אין נחשים ועקרבים.
|
|
|
|
| נשלח ב-26/4/2010 10:32 |
|
| |
ההבדל-----האדמו"ר לפחות חילק שום לפרנסה- לעומת אלו שלא עושים שום דבר לפרנסה
|
|
|
|
| נשלח ב-27/4/2010 12:16 |
|
| |
<האדמו"ר לפחות חילק שום לפרנסה>
פרנסה למוכר השום.
|
|
|
|
| נשלח ב-27/4/2010 12:25 |
|
| |
את מקטני האמונה- מוכר השום נתן את השום בחינם לאדמו"ר כסגולה לפרנסה, וזה עזר למוכר השום- כפי שעזר למקבלי השום, כי השום לא עוזר שום דבר, רק באכילה, ואם אוכלים ממנו הרבה, הדבר עלול להבריח את הלקוחות ושוב השום לא שוה שום דבר.
|
|
|
|
| נשלח ב-22/11/2016 07:47 |
|
| |
תוקן על ידי נישטאיך ב- 22/11/2016 08:22:47
|
|
|
|
|