בית פורומים עצור כאן חושבים

שום זה שאנו אוכלים, על שום מה?

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-20/12/2004 20:31 לינק ישיר 

האם מותר ליטול גלולות Viagra, בלילות שבת? דן בזה הרב י"ק במאמר בתחומין. וכמדומה שלא הסמיך את השאלה לעניין השום. ובכלל אולי אפשר להסתמך על הפוסק הגדול בעל שו"ת ציץ אליעזר, לגבי כדורים וגלולות בימינו, שאין נוהגים להכינם, והם באים מוכנים, ואין בהם החשש שמא יעבור על מלאכות שונות בשבת.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-20/12/2004 22:21 לינק ישיר 

דגים,

1. אין דמיון בין שום לויאגרה. הויאגרה היא תרופה, וללא סיבה מיוחדת להתיר, אסורה בשבת משום גזירת חז"ל. (היכן המאמר בתחומין?)

השום, לעומת זאת, הוא מאכל שאולי גם מועיל לבריאות (אם הד"ר צודק. ועי' ב"ק פ"ב., בברייתא דחמישה דברים נאמרו בשום). וכבר אמר התנא במשנת שבת (ספי"ד) שבני מלכים סכין שמן ורד על מכותיהם [בשבת] שכן דרכם לסוך בחול.

2. הדרך הרגילה לאכול שום בימי חז"ל היתה אכילתו חי, כמבואר בברכות ל"ח:,
המנהג השתנה אח"כ כמבואר בנו"כ לאו"ח ריש סי' ר"ה.
מכאן, שאילולא תקנת עזרא יתכן ובזה"ז אסור היה לאוכלם לבדם לרפואה בשבת, למי שאינו נוהג לאוכלם כך היום.

3. לגבי הצ"א (ח"ח, ט"ו, ט"ו) כמדומני שהתנה את היתרו בשני תנאים. את הראשון הזכרת בקירוב (שאין עושין את התרופה ע"י שחיקת סממנים). והשני, אותו השמטת, שהדבר ממנו סובל האדם ובגללו נוטל את התרופה – אין מרפאין אותו בד"כ ע"י סממנים.

ולעניינו, צריך לדעת מהו "הדבר" כאן.



ר"מ

תוקן על ידי - רמ_במזל - 20/12/2004 22:26:48



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-20/12/2004 23:22 לינק ישיר 

Ram


Can you explain, why is it, that:

the Dr. wrote:

ל'שום' יש תכונות רפואיות חיוביות חריגות בהיקפן.:
הרפואה המודרנית גילתה חלק מתכונות אלו רק בעשור האחרון.

The ''world'' writes:

Garlic has been used as a food and medicine for thousands of years to treat all manner of diseases, and was the accepted remedy for colds, flu, coughs, ringworm and such fungal infections as swimmer's ear and athlete's foot, intestinal worms, fever, digestive disorders, and any lung problem. When made into a cough syrup, garlic does speed the healing process of these infections, including the
common cold
.
An Egyptian medical papyrus dating from about 1500 BCE lists twenty-two garlic preions for such complaints as headaches and throat disorders.
The Arabs, Chinese, and Indians have so many uses in their medical practices for garlic that it is impossible to list them all. The ancient Israelites were familiar with sixty-seven different kinds of garlic and onions

Hippocrates and Artistotle recommended garlic therapies

Pliny listed more than sixty uses for the herb, including driving away scorpions and curing asthma and epilepsy"

but You wrote:

השום, לעומת זאת, הוא מאכל שאולי גם מועיל לבריאות (אם הד"ר צודק. ועי' ב"ק פ"ב., בברייתא דחמישה דברים נאמרו בשום ["ת"ר, חמשה דברים נאמרו בשום: משביע, ומשחין, ומצהיל פנים, ומרבה הזרע, [אדוםוהורג כנים שבבני מעיים' י"א: מכניס אהבה ומוציא את הקנאה")

you are still not sure?




תוקן על ידי - נישטאיך - 20/12/2004 23:46:09



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-20/12/2004 23:31 לינק ישיר 

א ויאגרה אינ תרופה ודינה כמו ויטמינים לבריאם.
ב חוששני כי תקנה זו לגבי שום הינה קשורה לתקנות של גור.

המוצר פועל התוצרת מגיע ונורא מסריח ולכן אין חשק בכלל לכלום. וד"ק



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-21/12/2004 03:20 לינק ישיר 


לרמ במזל

חזרת על דברים שכבר אמרתם במקום אחר.

טענת טעמים הכמוסים כדי להסביר את הוראת הגר"א אינה חדשה, וכבר כתבה הגרנ"ה הלוי, (מובא בספר "מעשה רב" ירושלים תשמ"ו, עמוד קנב).

וכשם שלא הבנתי את דבריו, כך גם לא הבנתי את דבריך.

אין לי "התנגדות" לקבל את הטענה, שטעם שניתן ע"י חכמים, כסיבה לגזירה או תקנה, אינו תמיד *ה*טעם ה"אמיתי" או היחידי, אך יש לי בעיה עם הטענה, שהטעם שניתן ע"י חז"ל, אינו הטעם שלפיו יש לבחון ולקבוע את ההלכה, וניתן לבחון את ההלכה לפי טעמים שאינם ידועים.

השאלה אם בטל הטעם בטלה הגזירה, אין לה בהכרח דבר עם "טעמים כמוסים", אלא עם צורת הגזירה, באם היא היתה גזירה "מותנית", או שהיתה גזרה שבמנין ללא תנאים, שהיא שאלה "טכנית" גרידא.

מאחר ובמקרה של תקנת אכילת השום בערב שבת, לא ניתן כל טעם, אין מקום לטענה, שבנוסף לטעם שהוא מרבה זרע, ישנו טעם נוסף, מאחר ואין לנו כל הוכחה שריבוי הזרע, הוא אפילו אחד מטעמי התקנה.

ולכן טענתי, שייתכן שאין לתקנת אכילת השום, בערב שבת דבר עם ריבוי הזרע או מצוות העונה, אלא עם ההרגשה הטובה שהשום גרם להם.

להם ולא לי.

מי שטוען לטעמים נוספים, עליו להוכיח שישנם כאלה ומהם. הטענה שישנם כאלה, אך אין אנו יודעים מהם, אינה טענה מתקבלת אצלי.

אם לא ידוע מהי, מניין יודעים שהיא ישנה.




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-21/12/2004 03:31 לינק ישיר 

בספרו של לאנדאו מביא את טענת סוד הכמוסים של הגר"א בנוגע לשתיה מן המגולין על אף שבזמננו אין נחשים ועקרבים.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-21/12/2004 13:37 לינק ישיר 

מאמרו של הרב יואל קטן פורסם באסיא:
http://www.medethics.org.il/articles/Assia73-74.03.doc



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-23/12/2004 05:57 לינק ישיר 


דוושה

מה הטעם לקשט את טס התינוק בפדיון הבן עם שום (וצוקר)?

http://www.hydepark.co.il/hydepark/topicarc.asp?topic_id=307668



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-23/4/2010 08:41 לינק ישיר 

 למה? 

לפרנסה! 

http://www.bhol.co.il/tv/?clip=803




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-26/4/2010 10:32 לינק ישיר 

 ההבדל-----האדמו"ר לפחות חילק שום לפרנסה- לעומת אלו שלא עושים שום דבר לפרנסה



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-27/4/2010 12:16 לינק ישיר 

<האדמו"ר לפחות חילק שום לפרנסה>

פרנסה למוכר השום.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-27/4/2010 12:25 לינק ישיר 

את מקטני האמונה- מוכר השום נתן את השום בחינם לאדמו"ר כסגולה לפרנסה,
 וזה עזר למוכר השום- כפי שעזר למקבלי השום, כי השום לא עוזר שום דבר, רק באכילה,
ואם אוכלים ממנו הרבה, הדבר עלול להבריח את הלקוחות ושוב השום לא שוה שום דבר.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-22/11/2016 07:47 לינק ישיר 

צפו: הרבי כיוון - החסידים התנפלו על השום

http://www.bhol.co.il/111246/%D7%A6%D7%A4%D7%95-%D7%94%D7%A8%D7%91%D7%99-%D7%9B%D7%99%D7%95%D7%95%D7%9F-%D7%94%D7%97%D7%A1%D7%99%D7%93%D7%99%D7%9D-%D7%94%D7%AA%D7%A0%D7%A4%D7%9C%D7%95-%D7%A2%D7%9C-%D7%94%D7%A9%D7%95%D7%9D.html

למתבונן מבחוץ זה נראה לא שגרתי, אך מה שתראו בתיעוד שלפניכם נעוץ במנהגי קבלה. הרבי מווערצקי מבני ברק, השוהה בימים אלו בקרב קהל חסידיו במונסי, חילק במוצאי שבת שום לחסידיו, כנהוג על פי הקבלה. האדמו"ר ערך כוונות קודם חלוקת השום, הכריז 'פשטו ידיכם' והחסידים התנפלו על השום • צפו בתיעוד המיוחד

 

 



תוקן על ידי נישטאיך ב- 22/11/2016 08:22:47




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
   
בית > פורומים > דת ואמונה > עצור כאן חושבים > שום זה שאנו אוכלים, על שום מה?
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר
לדף הקודם 1 2 סך הכל 2 דפים.

bholext
2009 © כל הזכויות שמורות לבחדרי חרדים. קטגוריית אקטואליה וחדשות: עשרות פורומים הכוללים חדשות נעייס, מה קורה בחצרות חסידים, חדשות מחסידויות שונות בארץ ובעולם, דיונים בנושאי אקטואליה, פוליטיקה, בטחון ועוד.