קאלט אן זייערע ליבאוויטש'ע טאטעס מאמעס..
איך ניתן לעצור ולעזור למצב ב-770
תושבי קראון-הייטס כבר התרגלו לזה. כמעט מידי יום, בעודם מתפללים תפילת מנחה-מעריב, מגיעים צעקות שלא קשורות לסוגיה הנלמדת ע"י תלמידי הישיבה ואדרבא מפריעות לסדרי הלימוד ולסדר הציבורי. לא היינו נדרשים לנושא זה, לולא זאת שהדבר נמשך באופן עקבי כשבכל פעם הם מוצאים שיטות חדשות שיעזרו להם להוציא את הבחורים משקידתם והאנ"שים מתפילתם.
פעם זה בצורת השלכת ספרים, סלטים, ביצים וכל הבא ביד, אתמול זה היה ע"י תליית שלטי ענק על קירות בית הכנסת והשלכת כוסות קפה לעבר אחד הת' שלא מצא חן בעיני אחד מאותם שלא זכו להבין ש"בליובאוויטש לא יהיה טרור". אתמול בערב, יום ב', התפרצו אותם מזיקים לעבר תמים שהגיע ללמוד כמידי יום ביומו, ובמשך קרוב לשעה גרמו לכך שכל 770 היה כמרקחה, ולא מלימוד או התוועדות.
חברי ההנהלה והגבאים ביקשו מהם מספר פעמים לחדול ממעשיהם אך לדאבון כולם הדבר לא הועיל. אמש הודיעו הגבאים שהדבר יצא מכלל שליטה ואין בכוחם לשלוט על המצב העגום השורר במקום. בעצה אחת עם משפיעים ועסקנים הכואבים את המצב שבחנו את הנושא מכל הבטיו, חוששים הם מהמשך ההסלמה שיכולה להביא לתוצאות הרת אסון, אי לכך החליטו לתת צ'אנס להליך זה שאולי יצליח לעצור ולו במעט את האלימות הבלתי נסבלת השוררת בבית חיינו זה מספר שנים.
גולשים המכירים את הורי הבחורים ששמם מופיע להלן, מתבקשים להתקשר אליהם ולבקשם בכל לשון של בקשה שישפיעו על בניהם לחדול ממעשים שלא היו נהוגים ב 770 לפני ג' תמוז. להלן שמות הבחורים: מענדל שארף, אפרים וקסלר, בן-ציון פרישמן ושנ"ז קופצ'יק, מתבקשים להבהיר להם שבנם, ביום רביעי האחרון, החלו בסדרת צעקות בעיצומו של סדר 'נגלה' בתות"ל 770, כשהם מנסים לגרש תמים שכל רצונו היה ללמוד, כפי שעושה הוא מידי יום ביומו.
בן-ציון פרישמן אף היה מעורב בתקרית נוספת שאך בנס הסתיימה ללא נפגעים, בעת ששלח בחור מעורער בנפשו שלא אחראי למעשיו ויהדותו מוטלת בספק לשפוך כוס תה רותח על פניו של אחד התמימים.
אלירן שמר ואותו אחד לא שפוי, הגדילו לעשות והגיעו עד למקום לימודו של התמים והפריעו בכל כוחם, תוך כדי שהם מתעלמים ממחאותיהם של התמימים ואנ"ש שהיו עדים למעשה.
עליית מדרגה חמורה אירעה ביום רביעי, בעת ששנ"ז קופצ'יק ובן-ציון פרישמן הדפיסו ותלו שלט ב-770 ובעת שאחד מחברי ההנהלה ניסה להוריד את השלט, צחי כהן דחף בגסות את הרב, דבר שגרם לזעזוע לכל הנוכחים.
גם אמש, מכבש הדפוס ב-749, עבד שעות נוספות ושלט חדש יצא תחת ידיהם על מנת לתלותו ב-770. את הביצוע לקח על עצמו ישראל גבירץ ובפשטות הטיל את המשימה על בחור צעיר שזה עתה הגיע מכור ההיתוך בצפון. כאמור, המעשה נעשה נגד הוראות הגבאים והנהלת הישיבה. רבים תהו בקול: האם בשביל כך הם הגיעו מהארץ?
לידיעת תושבי השכונה, היום (ג') מתכננים הצפתים להפריח בלונים ב-770. צפו פגיעה.
>ביטע נישט לייגן נעמען און נאמבערס פון פריוואטע מענטשן, אז ס'שטייט און אנדערע פלעצער מילא האו קערס, באט נישט דא, שכויח. [נאטינג פערסאנאל]<
http://www.col.org.il/show_news.asp?9474
תוקן על ידי - jewboy - 19/01/2005 1:40:06
 |
|
|