כתבתי את זה בפורום אחר שיש שם דיון על באבוב:
אני בהחלט לא מתמצא בענין של באבוב, ואין לי אפילו קרוב משפחה בבאבוב.
אך יש לי קצת סימפטיה ואהדה להרב הצעיר של באבוב, מסיבה אחרת לגמרי:
אני זכיתי וב"ה הייתי מקורב אצל להבחל"ח הגה"ק המקובל ר' דניאל פריש זצ"ל בעל מתוק מדבש שנלב"ע לפני חודש, (אכלתי אצלו בשבתות, והוא עזר לי במאד בכמה בעיות) ובהיותי אצלו כמה וכמה פעמים, ושמשתי אותו קצת, שמעתי איך שהוא מדבר כמה פעמים בטלפון עם הרב הצעיר מבאבוב, בעניני חסידות וקבלה ועוד, שיחות מאלפות בהחלט, שלא את כולם הבנתי, כי דברו ביניהם מעניני קבלה, וזה היה עוד לפני כמעט 15 שנה כשאביו האדמו"ר מבאבוב זצ"ל היה עוד בריא בתכלית.
ור' דניאל זצ"ל התבטא לי כמה פעמים שר' בנציון הוא איש מורם מעם ועובד ה', ותלמיד חכם גדול בנגלה ובנסתר, והוא אמר זאת מתוך ידיעה והיכרות עמו כמעט עשרים שנה, ולא מתוך שמועה רחוקה, וכך החזיק הקשר הזה עד לפטירתו של ר' דניאל זצ"ל.
כפי הידוע לי כמעט אף אחד בבאבוב אינו יודע מקירבה זו של ר' בנציון לר' דניאל, (דבר המעיד על גדלות הנפש והדעת), כי ר' בנציון לא עשה מזה שום עסק כלפי חוץ להתגדל ולהתפאר, כפי שבודאי היו אחרים עושים, ובפרט כשיש תחרות מצד אחייניו,
ומכל זה אני מבין שאכן ר' בנציון הוא איש גדול ואינו סתם "כבוד זיכער" המחפש כבוד וגדולה, כפי שמאשימים אותו מתנגדיו.
ובעת צערו שמצירים את צעדיו אני רואה את זה כמצוה לפרסם!
 |
|
|