ברכות לכוננים על החייאה מוצלחת בר"ג
בשעות הערב של יום חמישי האחרון, התקבלה קריאה על חוסר הכרה ברח' בן גוריון בר"ג.
במקביל ליציאתם של מתנדבי מד"א-'הצלה' גוש-דן משה מור ושלמה יפרח למקום, התקשר ר' אשר שלומוביץ לידידו ר' חיים אוטמזגין מהצלה ירקון העובד בסמוך ממש למקום האירוע, וביקשו לצאת למקום.
חיים מגיע מיידית למקום ומזהה את המצב כהחייאתי.
מיד אחריו מגיע המתנדב הותיק רב הפעלים דני שמואל (כן, כן, זה שנשמע בעיקר במערכת הקשר של מוקד דן).
מספר חיים:
"נדהמתי מנחישותו ומרצו הרב של דני. הוא מבוגר ממני בהרבה והיום לא כ"כ קל לו לעשות את הדברים הללו, אך הוא לא הסתכל על עצמו כלל, הוא השליך הצידה את הכל והתחיל בביצוע הפעולות הדרושות".
וכך, התחילו השניים בסעד חיים ראשוני.
לחדר נכנס המתנדב משה מור ואחריו צוות של אמבולנס רגיל שכלל את יוחנן וייס (הנהג), יעקב פרטיג ושם טוב מרציאנו.
משה מחבר את הלייפ-פאק. מס' שניות עוברות, האחרים מנשימים, ולפתע...
"VF"! – הלייפ-פאק זיהה את קצב הלב הקטלני.
"זהירות, שוק!"
("בכלל", אומר חיים מהצלה ירקון, "התפעלתי מעבודת הצוות שהיתה במקום, וסדר הפעולות הנכון שזרם יפה").
למאמצי ההחייאה מצטרפים צוות אט"ן ב"ב עם הפאראמדיקים הדינאמיים גיא ארזי ויואב גטר ואיתם משתלם פאראמדיקס.
חיבורי מוניטור, פתיחת וריד, אינטובציה...
שוב "VF"!, ושוב שוק, הפעם מידי צוות האט"ן.
ההחייאה המתקדמת כללה סבבי תרופות ושוקים רבים.
מספר יוחנן:
"שמחתי שיש לי את הזכות להיות בצוות הזה. הפאראמדיקים עמלו קשות. הצוות כולו לא הירפה. באחת הפעמים כבר היה נראה שהמצב התייצב, ופתאום שוב הופיע VF, והצוות הגיב בהתאם"...
כך, הם פשוט נאבקו על חייו של האדם בן ה-42. שוב תרופות ושוב שוקים, אולי הפעם?...
לאחר מאבק שארך למעלה משעה, במהלכו קיבל החולה 17(!) שוקים, התייצב לבסוף מצבו של החולה.
הצוות במקום התארגן במהירות, והחולה פונה לביה"ח "שיבא" בתל-השומר.
 |
|
|