בקריאה: נחבל בחצר... בפועל: ת.ד. פג' ראש
כמה חשוב לצאת לכל קריאה, אף אם נדמה כי מדובר בדבר שולי ופעוט, לכאורה.
זה מה שהיה אתמול אחה"צ.
בהודעה שיצאה לכוננים, נמסר על "פציעה נפל נחבל בחצר בניין" ברח' קושניר בב"ב.
אולם מתנדב מד"א-'הצלה' גוש-דן יהודה לונדנר שהגיע למקום, גילה ילד עם פגיעת ראש כשהוא מעורפל הכרה.
בדיקת הזירה וסיפור המקרה העלה, כי מדובר במקרה של תאונת דרכים, בו התפרץ ילד לכביש ורכב פגע בו. מעוצמת הפגיעה, הועף הילד לעבר גדר אבנים ונפגע בראשו.
בעודו חש להגיש לילד את הסיוע הראשוני, מיהר לעדכן את המוקד בדברים.
בעקבות הדיווח המהיר והיעיל שמסר, יצא למקום אט"ן ב"ב עם הפאראמדיקים יואב גטר ואלעד טל.
הפאראמדיק שי פנחס שהגיע למקום על האמבולנס הרגיל, ביצע מס' בדיקות מקיפות יותר. אט אט החלה הכרתו של הילד לשוב אליו, יחד עם אי שקט מסויים.
בהמשך פונה הילד ע"י האט"ן לביה"ח "שיבא" בתל-השומר.
- - -
ללמדנו בא:
o עד כמה חשוב וראוי לצאת לכל קריאה וקריאה.
o עד כמה חשוב וראוי לתת את הדעת לסקירת הזירה.
o עד כמה חשוב וראוי לשמוע ולהתעדכן בפרטי המקרה.
o עד כמה חשוב וראוי לדווח במקצועיות ובתמציתיות למוקד המפעיל.
o עד כמה חשוב וראוי לבצע את כל הפעולות הראויות וע"פ הסדר הנכון.
o עד כמה חשוב וראוי להזעיק צוות בכיר יותר במקרה הצורך, כבר בשלב הראשוני.
 |
|
|